Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací města Vlašimi. Hlavním cílem diplomové práce je popsat jednotlivé komunikační nástroje města a navrhnout jejich případné úpravy. V teoretické části je stručně přiblížen marketing ve veřejném sektoru, konkrétně pak marketing komunikujících municipalit. Dále jsou představeny nástroje marketingového a komunikačního mixu obce. V praktické části je představeno město Vlašim z nejrůznějších hledisek, jsou charakterizovány aktuální komunikační nástroje, komunikační kanály a provedeno kvantitativní a kvalitativní výzkumné šetření. Kvantitativní výzkum je proveden pomocí dotazníkové šetření u vytyčené cílové skupiny, kterou jsou obyvatelé města Vlašimi ve věku 18 let a více. Kvalitativní výzkum je proveden formou osobního rozhovoru se zaměstnanci mediálního a kulturního oddělení města Vlašimi. V projektové části jsou na základě vyhodnocení výzkumů a jejich porovnání se situační analýzou definována doporučení a návrhy, která by měla vést k zefektivnění marketingových procesů ve městě a k jeho dalšímu rozvoji. Zároveň jsou v projektové části představeny návrhy na zlepšení obsahu jednoho z hlavních komunikačních prostředků města - Zpravodaje města Vlašimi a komunikační plán pro akci s názvem Rozsvícení vánočního stromečku 2020.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the marketing communications of the town Vlašim. The goal of the diploma thesis is to present the communication tools of the town and suggest their eventual adjustments. The theoretical part is focused on marketing in the public sector, specifically on the marketing of communicating municipalities. In the theoretical part, the tools of marketing and communication mix of the town are introduced.
In the practical part of this work the town Vlašim is presented from various points of view and the actual communication tools and communication channels are characterised. The practical part consists of quantitative and qualitative research. The quantitative research is implemented with the help of the questionnaire survey carried out among the members of the target group. The target groups are inhabitants of the town Vlašim at the age of 18 years and over. The qualitative research is carried out in the form of the personal interview with the employees of the medial and cultural department of the town. Based on the evaluation of the primary research and its comparison with the situation analysis, the project part defines the recommendations and suggestions that should lead to more effective marketing processes in the town and its further development. In the project part, proposals for improving content of one of the main means of communication - Zpravodaj města Vlašimi and the communication plan for the event named Rozsvícení vánočního stromečku 2020 - are presented.
Klíčová slova
městský marketing, město Vlašim, marketingová komunikace města, marketing měst, komunikační mix měst
Klíčová slova v angličtině
city marketing, the town Vlašim, marketing communications of the town, marketing of cities and towns, communication mix of cities and towns
Rozsah průvodní práce
123 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací města Vlašimi. Hlavním cílem diplomové práce je popsat jednotlivé komunikační nástroje města a navrhnout jejich případné úpravy. V teoretické části je stručně přiblížen marketing ve veřejném sektoru, konkrétně pak marketing komunikujících municipalit. Dále jsou představeny nástroje marketingového a komunikačního mixu obce. V praktické části je představeno město Vlašim z nejrůznějších hledisek, jsou charakterizovány aktuální komunikační nástroje, komunikační kanály a provedeno kvantitativní a kvalitativní výzkumné šetření. Kvantitativní výzkum je proveden pomocí dotazníkové šetření u vytyčené cílové skupiny, kterou jsou obyvatelé města Vlašimi ve věku 18 let a více. Kvalitativní výzkum je proveden formou osobního rozhovoru se zaměstnanci mediálního a kulturního oddělení města Vlašimi. V projektové části jsou na základě vyhodnocení výzkumů a jejich porovnání se situační analýzou definována doporučení a návrhy, která by měla vést k zefektivnění marketingových procesů ve městě a k jeho dalšímu rozvoji. Zároveň jsou v projektové části představeny návrhy na zlepšení obsahu jednoho z hlavních komunikačních prostředků města - Zpravodaje města Vlašimi a komunikační plán pro akci s názvem Rozsvícení vánočního stromečku 2020.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the marketing communications of the town Vlašim. The goal of the diploma thesis is to present the communication tools of the town and suggest their eventual adjustments. The theoretical part is focused on marketing in the public sector, specifically on the marketing of communicating municipalities. In the theoretical part, the tools of marketing and communication mix of the town are introduced.
In the practical part of this work the town Vlašim is presented from various points of view and the actual communication tools and communication channels are characterised. The practical part consists of quantitative and qualitative research. The quantitative research is implemented with the help of the questionnaire survey carried out among the members of the target group. The target groups are inhabitants of the town Vlašim at the age of 18 years and over. The qualitative research is carried out in the form of the personal interview with the employees of the medial and cultural department of the town. Based on the evaluation of the primary research and its comparison with the situation analysis, the project part defines the recommendations and suggestions that should lead to more effective marketing processes in the town and its further development. In the project part, proposals for improving content of one of the main means of communication - Zpravodaj města Vlašimi and the communication plan for the event named Rozsvícení vánočního stromečku 2020 - are presented.
Klíčová slova
městský marketing, město Vlašim, marketingová komunikace města, marketing měst, komunikační mix měst
Klíčová slova v angličtině
city marketing, the town Vlašim, marketing communications of the town, marketing of cities and towns, communication mix of cities and towns
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k tématu marketingová komunikace měst a obcí.
2. Na základě teoretického vymezení problému formulujte hlavní cíl a dílčí cíle práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte město Vlašim, představte jeho současný komunikační mix a proveďte primární výzkum.
4. Vyhodnoťte zjištění primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a vyberte relevantní data pro projektovou část.
5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti zlepšení marketingové komunikace města Vlašim a zpracujte projekt v podobě nové strategie Zpravodaje města Vlašimi. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k tématu marketingová komunikace měst a obcí.
2. Na základě teoretického vymezení problému formulujte hlavní cíl a dílčí cíle práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte město Vlašim, představte jeho současný komunikační mix a proveďte primární výzkum.
4. Vyhodnoťte zjištění primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a vyberte relevantní data pro projektovou část.
5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti zlepšení marketingové komunikace města Vlašim a zpracujte projekt v podobě nové strategie Zpravodaje města Vlašimi. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
HEGER, Vladimír. 2012. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 9788024737799.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. 1999. Marketing měst a obcí. Praha: Grada. Města a obce. ISBN 8071697508.
PAULIČKOVÁ, Renáta. 2005. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. Plzeň: Západočeská univerzita. ISBN 8070433655.
SKOŘEPA, Ladislav, Jiří JEŽEK a Renata JEŽKOVÁ. 2008. Marketing měst a obcí. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. ISBN 978-80-86708-55-3
ŠKARABELOVÁ, Simona. 2007. Marketing ve veřejném sektoru. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. ISBN 978-80-210-4292-6
Seznam doporučené literatury
HEGER, Vladimír. 2012. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 9788024737799.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. 1999. Marketing měst a obcí. Praha: Grada. Města a obce. ISBN 8071697508.
PAULIČKOVÁ, Renáta. 2005. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. Plzeň: Západočeská univerzita. ISBN 8070433655.
SKOŘEPA, Ladislav, Jiří JEŽEK a Renata JEŽKOVÁ. 2008. Marketing měst a obcí. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. ISBN 978-80-86708-55-3
ŠKARABELOVÁ, Simona. 2007. Marketing ve veřejném sektoru. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. ISBN 978-80-210-4292-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Pavelka, oponent):
1. Jaké postavení má Zpravodaj mezi jinými městskými zpravodaji? (Existují odborné práce, které se zabývají problematikou městských zpravodajů jako specifickým druhem komunikačních médií. V roce 2019 byla vyhlášena již po deváté celostátní Soutěž o nejlepší obecní či městský zpravodaj roku 2019. Soutěž vyhlašuje Civipolis o.p.s., Katedra politologie FF UP v Olomouci, UNIVES.EU, Sdružení místních samospráva ČR a Angelus Aureus o.p.s. Vyhlášení výsledků se každý rok koná 4. července na Velehradě v rámci Dnů lidí dobré vůle.)
2. Které socio-demografické faktory ovlivňují podobu městských zpravodajů?
3. Jak lze využít potenciál/aktivity veřejnosti při tvorbě městských zpravodajů?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.