Diplomová práce se věnuje oblasti marketingu na B2B trhu vybrané společnosti. První část práce zkoumá teoretická východiska daného tématu a blíže popisuje pojmy, jakými jsou: značka, budování značky, marketing B2B trhu a metodika práce. Praktická část obsahuje představení vybrané společnosti působící na B2B trhu a výzkum, který byl k tomuto tématu uskutečněn. Zároveň jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Ve třetí, projektové části, je vytvořen návrh pro budoucí činnost společnosti v oblasti budování své značky, který čerpá z teoretických východisek a výsledků výzkumu z praktické části diplomové práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to marketing on B2B market of selected company. The first part of the thesis examines the theoretical starting question and describes in more detail terms such as: brand, brand building, B2B marketing market and methodology of work. The practical part contains a presentation of a selected company operating on the B2B market and research that was carried out on this topic. Research questions can be answered. In the third, project part, it is designed for the future activity of the company in the field of building own brand, which draws on theoretical facts and research results from the practical part of the thesis.
Klíčová slova
značka, budování značky, řízení značky, B2B marketing, marketingový výzkum, kvalitativní výzkum, marketingová komunikace
Diplomová práce se věnuje oblasti marketingu na B2B trhu vybrané společnosti. První část práce zkoumá teoretická východiska daného tématu a blíže popisuje pojmy, jakými jsou: značka, budování značky, marketing B2B trhu a metodika práce. Praktická část obsahuje představení vybrané společnosti působící na B2B trhu a výzkum, který byl k tomuto tématu uskutečněn. Zároveň jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Ve třetí, projektové části, je vytvořen návrh pro budoucí činnost společnosti v oblasti budování své značky, který čerpá z teoretických východisek a výsledků výzkumu z praktické části diplomové práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to marketing on B2B market of selected company. The first part of the thesis examines the theoretical starting question and describes in more detail terms such as: brand, brand building, B2B marketing market and methodology of work. The practical part contains a presentation of a selected company operating on the B2B market and research that was carried out on this topic. Research questions can be answered. In the third, project part, it is designed for the future activity of the company in the field of building own brand, which draws on theoretical facts and research results from the practical part of the thesis.
Klíčová slova
značka, budování značky, řízení značky, B2B marketing, marketingový výzkum, kvalitativní výzkum, marketingová komunikace
1. Proveďte rešerši odborných literárních zdrojů, a to především z oblasti budování značky a B2B marketingu.
2. Definujte cíle práce, výzkumné otázky a metody výzkumu.
3. Představte analyzovanou společnost a realizujte kvalitativní šetření.
4. Vyhodnoťte výsledky získaných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte strategii budování značky pro analyzovanou společnost.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborných literárních zdrojů, a to především z oblasti budování značky a B2B marketingu.
2. Definujte cíle práce, výzkumné otázky a metody výzkumu.
3. Představte analyzovanou společnost a realizujte kvalitativní šetření.
4. Vyhodnoťte výsledky získaných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte strategii budování značky pro analyzovanou společnost.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A, 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press. ISBN 80-7226-885-6.
FORET, Miroslav, 2006. Marketingová komunikace. Praha: Computer Press. ISBN 80-251-1041-9.
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 9788026209829.
CHLEBOVSKÝ, Vít, 2010. Marketing pro B-2-B trhy. Brno: Akademické nakladatelství CERM. ISBN 9788021441293.
TAYLOR, Heidi, 2018. B2B marketing strategy: differentiate, develop and deliver lasting customer engagement. New York: Kogan Page. ISBN 9780749481063.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A, 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press. ISBN 80-7226-885-6.
FORET, Miroslav, 2006. Marketingová komunikace. Praha: Computer Press. ISBN 80-251-1041-9.
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 9788026209829.
CHLEBOVSKÝ, Vít, 2010. Marketing pro B-2-B trhy. Brno: Akademické nakladatelství CERM. ISBN 9788021441293.
TAYLOR, Heidi, 2018. B2B marketing strategy: differentiate, develop and deliver lasting customer engagement. New York: Kogan Page. ISBN 9780749481063.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ing. Eva Šviráková, Ph.D.):
1. V interních materiálech Schulte TZB jste našla (a citovala) hlavní hodnoty firmy (strana 44). Jaká hodnota je podle výzkumu nejslabší a je potřeba ji napravit? V čem je hlavní problém firmy, který musíte pomocí projektové části diplomové práce vyřešit?
- Studentka uvedla hlavní problém firmy - chybějící mediální komunikace firmy.
2. Vynechala jste výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány na portále Atmoskop.cz z výzkumných metod. Z jakého důvodu? Proč jste výsledky výzkumu nezařadila do výzkumných metod, ale do Projektové části vaší diplomové práce?
- Studentka odůvodnila své rozhodnutí.
3. Výzkum jste realizovala pomocí telefonického rozhovoru. Jaká omezení tato forma sběru dat měla? Jak spolehlivá je takto použitá metoda sémantického diferenciálu? Proč jste ji zařadila? Průměrné hodnoty jsou na základě metody vysoké, od 8,5 do 9,4 bodů z deseti možných. Má, při tak vysokých hodnotách, smysl investovat do budování značky? Proč ano, případně proč ne?
- Studentka uvedla limity osobního a telefonického rozhovoru. Zdůvodnila své doporučení investovat do budování značky.
4. V závěru píšete, že práce může pokračovat tím, že bude téma propracováno hlouběji. Jakou část z vašeho projektu byste vybrala pro hlubší analýzu? Jakou část byste vybrala, aby investice do budování značky měla pro firmu největší dopad?
- Studentka popsala možnosti pokračování v tématu.
V posudku vedoucí práce byly položeny tyto otázky (Mgr. Eliška Káčerková, Ph.D.):
1. Uvádíte, že společnost Schulte TZB záměrně nevyvíjí cílené aktivity v oblasti marketingové strategie. Dala se tedy očekávat jiná odpověď na VO2, než určitý přirozený vývoj spjatý s rozšiřováním portfolia značky?
- Studentka uvedla, že odpověď na VO2 se dala očekávat jiná.
2. Definujte hlavní rozdíly mezi marketingovou a komunikační kampaní? Kterou z nich jste v projektové části tedy zpracovala?
- Studentka definovala rozdíly mezi pojmy.
3. Pokud daná společnost do současnosti nerealizovala žádnou konkrétní marketingovou strategii, je pro ni navrhovaný rozpočet 730 000,- Kč reálný?
- Studenka uvedla, že úspěšná firma by tuto částku mohla vynaložit.
Vzhledem k úrovni obhajoby, zodpovězení položených otázek a celkovému přístupu studentky se komise po diskuzi shodla na celkovém hodnocení E.