Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační kampaně pro neziskovou organizaci Hnutí DUHA. Práce zkoumá image organizace s důrazem na 9 vybraných atributů a marketingové nástroje, které je vhodné použít vzhledem k cílové skupině. Teoretická část shrnuje základní poznatky o marketingu neziskových organizací a sociálním marketingu. Dále je věnována pozornost vybraným marketingovým nástrojům a cílovým skupinám neziskových organizací. Ve výzkumné části jsou komunikační aktivity organizace srovnány s konkurencí. Je vyhodnoceno vnímaní image organizace vybranou cílovou skupinou a jsou určeny vhodné argumenty a komunikační prostředky pro podporu kampaně vzhledem k její cílové skupině. Poslední projektová část obsahuje návrh komunikační kampaně na základě doporučení vycházejících z praktické části práce.
Anotace v angličtině
The Thesis deals with communication campaign proposal for the non-profit organization Hnutí DUHA. It examines the image of non-profit organization with emphasis on 9 selected attributes and marketing tools that are appropriate to use due to the target group. The theoretical part summarises basic information about a marketing of non-profit organizations and social marketing. Furthermore, an attention is paid to the selected marketing tools and target groups of a non-profit organizations. In the research part, the communication activities of the organization are compared with the competition. The image of the organization is evaluated and suitable arguments and communication tools for a support of the campaign are determined due to the target group. The final project part includes a communication campaign proposal based on recommendations based in the practical part of the work.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační kampaň, neziskový sektor, sociální marketing, environmentální organizace, image organizace
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication campaign, non-profit sector, social marketing, environmental organization, image organization
Rozsah průvodní práce
86 s. (154 238 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační kampaně pro neziskovou organizaci Hnutí DUHA. Práce zkoumá image organizace s důrazem na 9 vybraných atributů a marketingové nástroje, které je vhodné použít vzhledem k cílové skupině. Teoretická část shrnuje základní poznatky o marketingu neziskových organizací a sociálním marketingu. Dále je věnována pozornost vybraným marketingovým nástrojům a cílovým skupinám neziskových organizací. Ve výzkumné části jsou komunikační aktivity organizace srovnány s konkurencí. Je vyhodnoceno vnímaní image organizace vybranou cílovou skupinou a jsou určeny vhodné argumenty a komunikační prostředky pro podporu kampaně vzhledem k její cílové skupině. Poslední projektová část obsahuje návrh komunikační kampaně na základě doporučení vycházejících z praktické části práce.
Anotace v angličtině
The Thesis deals with communication campaign proposal for the non-profit organization Hnutí DUHA. It examines the image of non-profit organization with emphasis on 9 selected attributes and marketing tools that are appropriate to use due to the target group. The theoretical part summarises basic information about a marketing of non-profit organizations and social marketing. Furthermore, an attention is paid to the selected marketing tools and target groups of a non-profit organizations. In the research part, the communication activities of the organization are compared with the competition. The image of the organization is evaluated and suitable arguments and communication tools for a support of the campaign are determined due to the target group. The final project part includes a communication campaign proposal based on recommendations based in the practical part of the work.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační kampaň, neziskový sektor, sociální marketing, environmentální organizace, image organizace
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication campaign, non-profit sector, social marketing, environmental organization, image organization
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury k danému tématu.
2. Stanovte cíl práce, metodiku a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
4. Realizujte kvantitativní výzkumn formou dotazníkového šetření. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
5. Vyhodnoťte závěry z realizovaných výzkumů, interpretujte získaná data, odpovězte na výzkumné otázky a zhodnoťte naplnění cíle práce.
6. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační kampaň pro prosazované téma vybrané neziskové organizace.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury k danému tématu.
2. Stanovte cíl práce, metodiku a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
4. Realizujte kvantitativní výzkumn formou dotazníkového šetření. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
5. Vyhodnoťte závěry z realizovaných výzkumů, interpretujte získaná data, odpovězte na výzkumné otázky a zhodnoťte naplnění cíle práce.
6. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační kampaň pro prosazované téma vybrané neziskové organizace.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, c2008, xxii, 504 s. ISBN 9780131753723.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, [2016], 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 9781292092621.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: changing behaviors for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, [2020], xxiii, 486 s. International Student Edition. ISBN 978-1-5443-7186-3.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012, 138 s. Management. ISBN 9788024740409.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, c2008, xxii, 504 s. ISBN 9780131753723.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, [2016], 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 9781292092621.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: changing behaviors for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, [2020], xxiii, 486 s. International Student Edition. ISBN 978-1-5443-7186-3.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012, 138 s. Management. ISBN 9788024740409.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Navrhněte některá další vhodná kritéria pro stanovení konkurence Hnutí Duha.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jakým analytickým postupem byly identifikována cílové skupiny?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Proč v projektové části uvádíte 3 profily cílových skupin? Pracujete s nimi v návrhu komunikační kampaně?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.