Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací České softballové asociace. Teoretická část práce definuje pojem marketingová komunikace, respektive její integrovanou podobu, popisuje, jaké nástroje využívá. Dále se zaobírá marketingem ve sportovním prostředí, event a online marketingem, ale také komunikační strategií. Praktickou část tvoří popis současné marketingové komunikace České softballové asociace a výzkumy v podobě dotazníkového šetření, individuálního rozhovoru s marketingovou ředitelkou Asociace a focus group se zainteresovanými stranami z oblasti softballu. Na základě provedených analýz je v projektové části navrženo řešení pro efektivnější marketingovou komunikaci České softballové asociace.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the marketing communication of Czech Softball Association. Theoretical part of the thesis defines a term marketing communication or more precisely its integrated form, it describes which tools can be used. Then the theory occupies with marketing in sports environment, event and online marketing, but also with communication strategy. The practical part describes a current marketing communication of Czech Softball Association. This part also consists of researches such as questionnaire survey, individual interview with marketing director of the Association, and focus group with people involved in softball. Based on the analyses the project part suggests a solution for more efficient marketing communication of Czech Softball Association.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketing ve sportu, softball, Česká softballová asociace, turnaje
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, marketing in sport, softball, Czech Softball Association, tournaments
Rozsah průvodní práce
104 s. (177 273 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací České softballové asociace. Teoretická část práce definuje pojem marketingová komunikace, respektive její integrovanou podobu, popisuje, jaké nástroje využívá. Dále se zaobírá marketingem ve sportovním prostředí, event a online marketingem, ale také komunikační strategií. Praktickou část tvoří popis současné marketingové komunikace České softballové asociace a výzkumy v podobě dotazníkového šetření, individuálního rozhovoru s marketingovou ředitelkou Asociace a focus group se zainteresovanými stranami z oblasti softballu. Na základě provedených analýz je v projektové části navrženo řešení pro efektivnější marketingovou komunikaci České softballové asociace.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the marketing communication of Czech Softball Association. Theoretical part of the thesis defines a term marketing communication or more precisely its integrated form, it describes which tools can be used. Then the theory occupies with marketing in sports environment, event and online marketing, but also with communication strategy. The practical part describes a current marketing communication of Czech Softball Association. This part also consists of researches such as questionnaire survey, individual interview with marketing director of the Association, and focus group with people involved in softball. Based on the analyses the project part suggests a solution for more efficient marketing communication of Czech Softball Association.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketing ve sportu, softball, Česká softballová asociace, turnaje
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, marketing in sport, softball, Czech Softball Association, tournaments
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska týkající se tématu práce.
Definujte cíle práce, výzkumné otázky a metody výzkumu.
Popište dosavadní komunikaci České softballové asociace.
Proveďte dotazníkové šetření a jeho výsledky interpretujte.
Proveďte individuální rozhovor a jeho výsledky interpretujte.
Analyzujte výsledky šetření a vyhodnoťte závěry. Na základě těchto zjištění vypracujte projekt, který povede k efektivnějšímu komunikaci České softballové asociace.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska týkající se tématu práce.
Definujte cíle práce, výzkumné otázky a metody výzkumu.
Popište dosavadní komunikaci České softballové asociace.
Proveďte dotazníkové šetření a jeho výsledky interpretujte.
Proveďte individuální rozhovor a jeho výsledky interpretujte.
Analyzujte výsledky šetření a vyhodnoťte závěry. Na základě těchto zjištění vypracujte projekt, který povede k efektivnějšímu komunikaci České softballové asociace.
Seznam doporučené literatury
BEECH, John G. a Simon CHADWICK, 2007. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
ČÁSLAVOVÁ, Eva, 2000. Management sportu. 1. vyd. Praha: East West Publishing Company,172s. ISBN 80-7219-010-5.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
NOVOTNÝ, Jiří, 2011. Sport v ekonomice. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 512 s. ISBN 9788073576660.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
PERCY, Larry, 2018. Strategic integrated marketing communications. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, xiv, 305 s. ISBN 978-1-138-05832-3.
Seznam doporučené literatury
BEECH, John G. a Simon CHADWICK, 2007. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
ČÁSLAVOVÁ, Eva, 2000. Management sportu. 1. vyd. Praha: East West Publishing Company,172s. ISBN 80-7219-010-5.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
NOVOTNÝ, Jiří, 2011. Sport v ekonomice. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 512 s. ISBN 9788073576660.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
PERCY, Larry, 2018. Strategic integrated marketing communications. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, xiv, 305 s. ISBN 978-1-138-05832-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ing. Eva Šviráková, Ph.D.):
1. Jak vyhodnotíte úspěšnost nové komunikační strategie, jak zkontrolujete marketingové "? úsilí, aby bylo dosaženo cílů organizace, zatímco ve stejnou dobu dochází k uspokojování potřeb zákazníků?" (strana 32)
- Studentka uvedla několik možností,jak hodnotit úspěšnost komunikační strategie.
2. Jaké jsou potřeby zákazníků organizace, pro kterou jste vytvořila projekt nové komunikační strategie?
- Studentka vymezila několik cílových skupin zákazníků a definovala pro ně komunikační nástroje.
3. Proč si myslíte, že kvalitativní výzkum je z finančního a časového hlediska méně náročný, než výzkum kvantitativní? Vysvětlete větu ze strany 36, viz posudek.
- Studentka přiznala vlastní pochybění v úsudku na základě vlastních zkušeností s výzkumem.
V posudku vedoucí práce byla položena tato otázka (Doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, PhD.):
1. Na jaké slabé stránky marketingové komunikace reagují návrhy v projektové části?
- Studentka zhodnotila kritické části marketingové komunikace organizace.
Na základě výborné obhajoby práce se komise přiklání k hodnocení B.