Tato diplomová práce se zabývá uživatelským testováním webu www.dewaltcentrum.cz. Teoretická část práce je zaměřena vysvětlení základních pojmů z oblasti online marketingu a některých jeho nástrojů. Druhá polovina teoretické části se zabývá vysvětlením pojmů z oblasti user experience. Patří sem také stanovení výzkumných otázek a metod. Analytická část se věnuje především analýze získaných dat z uživatelského testování, které jsou poté v projektové části využity k návrhu optimalizace webu.
Anotace v angličtině
This master's thesis is focused on the user testing of the webshite www.dewaltcentrum.cz. Theoretical part is focused on the explanation on basic terms from the field of online marketing, some of it's tools. Second half of the theoretical part is focused on terms from the field of UX. This section also contains the assessment of research questions and methods. The analytical part is focused of the analysis of data gained through user testing. That is also used in the project part to make suggestions for further optimization of the website.
Klíčová slova
user experience, UX, online marketing, user testing, web design
Klíčová slova v angličtině
user experience, UX, online marketing, user testing, web design
Rozsah průvodní práce
74 s. (121 201 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá uživatelským testováním webu www.dewaltcentrum.cz. Teoretická část práce je zaměřena vysvětlení základních pojmů z oblasti online marketingu a některých jeho nástrojů. Druhá polovina teoretické části se zabývá vysvětlením pojmů z oblasti user experience. Patří sem také stanovení výzkumných otázek a metod. Analytická část se věnuje především analýze získaných dat z uživatelského testování, které jsou poté v projektové části využity k návrhu optimalizace webu.
Anotace v angličtině
This master's thesis is focused on the user testing of the webshite www.dewaltcentrum.cz. Theoretical part is focused on the explanation on basic terms from the field of online marketing, some of it's tools. Second half of the theoretical part is focused on terms from the field of UX. This section also contains the assessment of research questions and methods. The analytical part is focused of the analysis of data gained through user testing. That is also used in the project part to make suggestions for further optimization of the website.
Klíčová slova
user experience, UX, online marketing, user testing, web design
Klíčová slova v angličtině
user experience, UX, online marketing, user testing, web design
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literatury věnující se online marketingu, webdesignu, marketingovému výzkumu a uživatelskému testování. 2. Na základě teoretických východisek formulujte cíl a účel práce, výzkumné otázky a metody práce. 3. Představte analyzovaný web a popište jeho současný stav. 4. Realizujte uživatelské testování dle stanovených metod. 5. Interpretujte získaná data a zodpovězte výzkumné otázky. 6. Vypracujte projekt implementace úprav pro vylepšení uživatelské přívětivosti.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literatury věnující se online marketingu, webdesignu, marketingovému výzkumu a uživatelskému testování. 2. Na základě teoretických východisek formulujte cíl a účel práce, výzkumné otázky a metody práce. 3. Představte analyzovaný web a popište jeho současný stav. 4. Realizujte uživatelské testování dle stanovených metod. 5. Interpretujte získaná data a zodpovězte výzkumné otázky. 6. Vypracujte projekt implementace úprav pro vylepšení uživatelské přívětivosti.
Seznam doporučené literatury
DAWSON, Alexander. 2012. Výjimečný webdesign. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3719-2
FREY, Petr. 2015. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, Albatros Media a.s. ISBN 978-80-726-1389-2.
HARRIS, Alex. 2014. Boost E-Commerce Sales aand Make More Money. Three hundred tips to increase conversion rates and generate leads. CreateSpace Independent Publishing Platform. ISBN 978-1-500-71714-8
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2017. ISBN 978-80-251-4322-3
KRUG, Steve. 2014. Don?t make me think, revisited : a common sense approach to Web usability. 3. vyd.Berkeley, CA: New Riders. ISBN 978-80-321-9655-16
MCMANUS, Sean. 2012. Web Design in easy steps, fifth edition. Warwickshire:In easy steps. 5. vyd. ISBN 978-1-84078-380-3
SAURO, Jeff. James R. LEWIS. 2016. Quantifying the User Experience: Practical Statistics for User Research. 2.vydání. Burlington: Morgan Kaufmann. ISBN 978-0-128-02548-2
STANÍČEK, Petr. 2016. Dobrý designér to všechno ví! Kamenné Žehrovice: vydáno vlastním nákladem autora. ISBN 978-80-2609-42-72
ŠENKAPOUN, Pavel. 2015. Webcopywriting pro samouky. Brno: Zoner Press. ISBN 978-80-7413-176-9
TAHAL, Radek a kolektiv. 2017. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8
Seznam doporučené literatury
DAWSON, Alexander. 2012. Výjimečný webdesign. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3719-2
FREY, Petr. 2015. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, Albatros Media a.s. ISBN 978-80-726-1389-2.
HARRIS, Alex. 2014. Boost E-Commerce Sales aand Make More Money. Three hundred tips to increase conversion rates and generate leads. CreateSpace Independent Publishing Platform. ISBN 978-1-500-71714-8
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2017. ISBN 978-80-251-4322-3
KRUG, Steve. 2014. Don?t make me think, revisited : a common sense approach to Web usability. 3. vyd.Berkeley, CA: New Riders. ISBN 978-80-321-9655-16
MCMANUS, Sean. 2012. Web Design in easy steps, fifth edition. Warwickshire:In easy steps. 5. vyd. ISBN 978-1-84078-380-3
SAURO, Jeff. James R. LEWIS. 2016. Quantifying the User Experience: Practical Statistics for User Research. 2.vydání. Burlington: Morgan Kaufmann. ISBN 978-0-128-02548-2
STANÍČEK, Petr. 2016. Dobrý designér to všechno ví! Kamenné Žehrovice: vydáno vlastním nákladem autora. ISBN 978-80-2609-42-72
ŠENKAPOUN, Pavel. 2015. Webcopywriting pro samouky. Brno: Zoner Press. ISBN 978-80-7413-176-9
TAHAL, Radek a kolektiv. 2017. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Kupková, oponent):
1.Jakou souvislost má Human Centered Design a návštěvnost webu a s tím související konverze v podobě nákupu. Může "špatný web" odradit od nákupu i přes širokou nabídku a výhodné ceny?
2.Souvisí s předchozí otázkou - jaké výsledky očekáváte od zavedených změn?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.