Obsahem této práce je podrobná analýza procesu změny značky (tzv. rebrandingu) operátora Oskar na Vodafone. Práce obsahuje jak teoretická východiska problematiky rebrandingu u velkých mezinárodních firem, tak hlavní důvody pro změnu značky u společnosti Vodafone. Samotným cílem práce pak bylo zhodnocení všech důvodů operátora Vodafone pro přistoupení k rebrandu Oskara a zhodnocení jeho efektivnosti. V závěru práce je nastíněn odhad dalšího vývoje telekomunikačního trhu po rebrandu všech tří českých mobilních operátorů.
Anotace v angličtině
The goal of the graduation thesis is to analyse the whole process of changing name from Oskar to Vodafone (rebranding). There are both theoretical resources of rebranding used in the biggest international companies and the main reasons for changing Oskar brand to Vodafone brand. The main purpose of these theses is to consider reasons for changing Oskar brand to Vodafone brand and consider carefully impact of rebranding. At the close is outlined potential future of Czech telecommunication market.
rebrand, rebranding, brand, oskar, vodafone, mobile operator
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této práce je podrobná analýza procesu změny značky (tzv. rebrandingu) operátora Oskar na Vodafone. Práce obsahuje jak teoretická východiska problematiky rebrandingu u velkých mezinárodních firem, tak hlavní důvody pro změnu značky u společnosti Vodafone. Samotným cílem práce pak bylo zhodnocení všech důvodů operátora Vodafone pro přistoupení k rebrandu Oskara a zhodnocení jeho efektivnosti. V závěru práce je nastíněn odhad dalšího vývoje telekomunikačního trhu po rebrandu všech tří českých mobilních operátorů.
Anotace v angličtině
The goal of the graduation thesis is to analyse the whole process of changing name from Oskar to Vodafone (rebranding). There are both theoretical resources of rebranding used in the biggest international companies and the main reasons for changing Oskar brand to Vodafone brand. The main purpose of these theses is to consider reasons for changing Oskar brand to Vodafone brand and consider carefully impact of rebranding. At the close is outlined potential future of Czech telecommunication market.
rebrand, rebranding, brand, oskar, vodafone, mobile operator
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretická východiska problematiky rebrandingu u velkých mezinárodních firem.
2. Po stanovení hypotéz efektivního rebrandu popište systém a systematiku těchto aktivit ve společnosti Vodafone.
3. Důkladně tyto aktivity analyzujte z hlediska potenciálu jejich efektivnosti a na několika konkrétních případech doložte detailním rozborem, podloženým statistickými údaji.
4. Komparujte tyto aktivity s činností konkurenčních operátorů na českém území. (pozn. zde se nabízí srovnání rebrandu Paegas - T-Mobile, popř. přístup španělské Telefonicy ke značce Eurotel).
5. Souhrnně konstatuje míru efektivnosti rebrandu ve společnosti Vodafone, pokuste se definovat rezervy efektivnosti a navrhněte zlepšení.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretická východiska problematiky rebrandingu u velkých mezinárodních firem.
2. Po stanovení hypotéz efektivního rebrandu popište systém a systematiku těchto aktivit ve společnosti Vodafone.
3. Důkladně tyto aktivity analyzujte z hlediska potenciálu jejich efektivnosti a na několika konkrétních případech doložte detailním rozborem, podloženým statistickými údaji.
4. Komparujte tyto aktivity s činností konkurenčních operátorů na českém území. (pozn. zde se nabízí srovnání rebrandu Paegas - T-Mobile, popř. přístup španělské Telefonicy ke značce Eurotel).
5. Souhrnně konstatuje míru efektivnosti rebrandu ve společnosti Vodafone, pokuste se definovat rezervy efektivnosti a navrhněte zlepšení.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing Management, Praha Grada Publishing 2001
Tellis, G.J.: Reklama a podpora prodeje, Praha Grada Publishing 2002
Interní materiály společnosti OSKAR
Časopisy:
IN STORE MARKETING
STRATEGIE
MARKETING/MEDIA
MARKETING/KOMUNIKACE
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing Management, Praha Grada Publishing 2001
Tellis, G.J.: Reklama a podpora prodeje, Praha Grada Publishing 2002
Interní materiály společnosti OSKAR
Časopisy:
IN STORE MARKETING
STRATEGIE
MARKETING/MEDIA
MARKETING/KOMUNIKACE