Cílem této bakalářské práce je analýza franchisového trhu v České republice. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na podnikání, historii franchisingu, pojem franchising a pojmy s franchisingem související. Součástí teoretické části jsou také výhody a nevýhody plynoucí z podnikání formou franchisingu. Praktická část je zaměřena na analýzu franchisového trhu v České republice s využitím volně přístupných dat. Na základě provedených analýz bylo v závěru praktické části práce navrženo využití vhodné franchisové příležitosti. Výsledky analýzy by mohly být využity potencionálními podnikateli při zvažování tohoto typu podnikání.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is Analysis of Franchising in the Czech Republic.
The theoretical part of this bachelor thesis is focused on business, the history of franchising, the term of franchising and terms related to franchising. The theoretical part also includes the advantages and disadvantages of franchising. The practical part is focused on the analysis of the franchise market in the Czech Republic using freely accessible data. At the end of the practical part, there was suggested to use a suitable franchise opportunity on basis of analysis that had been made. The results of analysis could be used by potential entrepreneurs when considering this type of business.
Cílem této bakalářské práce je analýza franchisového trhu v České republice. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na podnikání, historii franchisingu, pojem franchising a pojmy s franchisingem související. Součástí teoretické části jsou také výhody a nevýhody plynoucí z podnikání formou franchisingu. Praktická část je zaměřena na analýzu franchisového trhu v České republice s využitím volně přístupných dat. Na základě provedených analýz bylo v závěru praktické části práce navrženo využití vhodné franchisové příležitosti. Výsledky analýzy by mohly být využity potencionálními podnikateli při zvažování tohoto typu podnikání.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is Analysis of Franchising in the Czech Republic.
The theoretical part of this bachelor thesis is focused on business, the history of franchising, the term of franchising and terms related to franchising. The theoretical part also includes the advantages and disadvantages of franchising. The practical part is focused on the analysis of the franchise market in the Czech Republic using freely accessible data. At the end of the practical part, there was suggested to use a suitable franchise opportunity on basis of analysis that had been made. The results of analysis could be used by potential entrepreneurs when considering this type of business.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte kritickou literární rešerši k tématu franchising.
II. Praktická část
Analyzujte povědomí o termínu franchising a franchisových možnostech v České republice.
Analyzujte franchisový trh v České republice.
Na základě předchozích analýz navrhněte využití vhodné franchisové příležitosti českého či zahraničního konceptu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte kritickou literární rešerši k tématu franchising.
II. Praktická část
Analyzujte povědomí o termínu franchising a franchisových možnostech v České republice.
Analyzujte franchisový trh v České republice.
Na základě předchozích analýz navrhněte využití vhodné franchisové příležitosti českého či zahraničního konceptu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CTIBOR, Jiří a Iva HORÁČKOVÁ. Franchising. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 184 s. ISBN 9788075526618.
READER, Carl. The Franchising Handbook: How to Choose, Start a Run a Successful Franchise. London: John Murray Press, 2016, 288 s. ISBN 9781473621114.
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada, 2017, 227 s. ISBN 9788027104079.
Seznam doporučené literatury
CTIBOR, Jiří a Iva HORÁČKOVÁ. Franchising. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 184 s. ISBN 9788075526618.
READER, Carl. The Franchising Handbook: How to Choose, Start a Run a Successful Franchise. London: John Murray Press, 2016, 288 s. ISBN 9781473621114.
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada, 2017, 227 s. ISBN 9788027104079.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Novák, Ph.D. 24 bodů. Jaký další franchisingový koncept by přicházel v ČR v úvahu k realizaci?Zodpovězeno částečně. Oponent: Ing. Šárka Papadaki, Ph.D. 21 bodů. Jaké analýzy byste mohla provést pro potvrzení si potencionální poptávky po Vašem podnikání? Zodpovězeno částečně.