Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingových aktivit fotbalového klubu FC FASTAV Zlín, a.s. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy sportovního marketingu, marketingového mixu ve sportu, rozebrány jednotlivé marketingové trendy s využitím v sociálních sítích a organizační struktura organizace. Praktická část zahrnuje představení fotbalového klubu, popis majetkové a organizační struktury, včetně rozpočtu. Vnitřní a vnější stránky klubu jsou rozebrány ve SWOT analýze, a Porter analýze 5 sil, která zkoumá konkurenční prostředí klubu. Součástí je analýza digitálního marketingu, marketingových činností a rozbor nejvýznamnějších aktivit za rok 2019. Ve finální části je zpracovaný dotazník, který může být v budoucnu využit jako marketingový nástroj. Závěrem je zhodnocen současný stav a jsou uvedeny návrhy a doporučení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the marketing of the football club FASTAV Zlín, a.s. The theoretical part clarifies some basic terms dealing with marketing as such, marketing mix in the sport, trends in marketing using social media and the structure of the organization. The practical part includes a presentation of the football club, a description of the structure of marketing proprieties, as well as the budget. The internal and external features of the club are examined in a SWOT and Porter analysis, dealing with the competitiveness of the club. The analysis of digital marketing, marketing activities and the most important events and activities of 2019 are included. The last part presents the questionnaire, which can be used as a marketing tool in the future. Finally, the current situation of the club is evaluated, completed with further suggestions and recommendations.
Klíčová slova
FC FASTAV Zlín, sport, fotbal, marketing, analýza
Klíčová slova v angličtině
FC FASTAV Zlin, sport, football, marketing, analysis
Rozsah průvodní práce
82 s. (111 973 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingových aktivit fotbalového klubu FC FASTAV Zlín, a.s. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy sportovního marketingu, marketingového mixu ve sportu, rozebrány jednotlivé marketingové trendy s využitím v sociálních sítích a organizační struktura organizace. Praktická část zahrnuje představení fotbalového klubu, popis majetkové a organizační struktury, včetně rozpočtu. Vnitřní a vnější stránky klubu jsou rozebrány ve SWOT analýze, a Porter analýze 5 sil, která zkoumá konkurenční prostředí klubu. Součástí je analýza digitálního marketingu, marketingových činností a rozbor nejvýznamnějších aktivit za rok 2019. Ve finální části je zpracovaný dotazník, který může být v budoucnu využit jako marketingový nástroj. Závěrem je zhodnocen současný stav a jsou uvedeny návrhy a doporučení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the marketing of the football club FASTAV Zlín, a.s. The theoretical part clarifies some basic terms dealing with marketing as such, marketing mix in the sport, trends in marketing using social media and the structure of the organization. The practical part includes a presentation of the football club, a description of the structure of marketing proprieties, as well as the budget. The internal and external features of the club are examined in a SWOT and Porter analysis, dealing with the competitiveness of the club. The analysis of digital marketing, marketing activities and the most important events and activities of 2019 are included. The last part presents the questionnaire, which can be used as a marketing tool in the future. Finally, the current situation of the club is evaluated, completed with further suggestions and recommendations.
Klíčová slova
FC FASTAV Zlín, sport, fotbal, marketing, analýza
Klíčová slova v angličtině
FC FASTAV Zlin, sport, football, marketing, analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Prozkoumejte a zpracujte literární zdroje týkající se dané problematiky.
II. Praktická část
Představte fotbalový klub FC FASTAV Zlín, a. s.
Analyzujte marketingové aktivity.
Zhodnoťte výsledky analýz a navrhňete vhodné opatření ke zlepšení současného stavu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Prozkoumejte a zpracujte literární zdroje týkající se dané problematiky.
II. Praktická část
Představte fotbalový klub FC FASTAV Zlín, a. s.
Analyzujte marketingové aktivity.
Zhodnoťte výsledky analýz a navrhňete vhodné opatření ke zlepšení současného stavu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-802-4758-695.
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017, 184 s. ISBN 978-111-9341-208.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada, 2018, 173 s. ISBN 978-80-271-0560-1.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-802-4758-695.
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017, 184 s. ISBN 978-111-9341-208.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada, 2018, 173 s. ISBN 978-80-271-0560-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Karel Slinták, Ph.D., 23 bodů
Oponent práce: doc. Ing. Petr Novák, Ph.D., 21 bodů
Otázky vedoucí:
V návrzích uvádíte snahu o větší propojení klubu s regionální kopanou. Pokuste se nad rámec toho, co uvádíte v práci, rozvést, jakým způsobem by mohl zkoumaný klub tohoto cíle dosáhnout. Zodpovězeno částečně
Otázky oponent:
Můžete více přiblížit objem finančních prostředků alokovaných do marketingu a marketingových aktivit? Zodpovězeno částečně
doc. Gregar - Popište dotazníkové šetření. Zodpovězeno částečně