Bakalářská práce se věnuje rozvoji cestovního ruchu města Zlína s odkazem podnikatele Tomáše Bati.
Hlavním záměrem je příprava návrhů k rozvoji cestovního ruchu v oblasti města Zlína. K tomuto tématu je přistupováno s přihlédnutím k odkazu osobnosti Tomáše Bati a jeho vlivu na kulturní a ekonomický rozvoj této lokality. V rámci práce je využívána mimo jiné metoda SWOT analýzy a marketingové strategie cestovního ruchu.
Annotation in English
The bachelor's thesis deals with the development of tourism in the city of Zlín with the legacy of the entrepreneur Tomas Bata.
The main purpose is to prepare proposals for the development of tourism in the city of Zlín. This topic is approached taking into account the legacy of the personality of Tomas Bata and his influence on the cultural and economic development of this locality. The thesis applies, among other things, the method of SWOT analysis and marketing strategies of tourism.
Keywords
cestovní ruch, Zlín, Tomáš Baťa, rozvoj, obchodní společnost, marketing, SWOT analýza
Keywords in English
tourism, Zlín, Tomáš Baťa, development, company, marketing, SWOT analysis
Length of the covering note
72 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se věnuje rozvoji cestovního ruchu města Zlína s odkazem podnikatele Tomáše Bati.
Hlavním záměrem je příprava návrhů k rozvoji cestovního ruchu v oblasti města Zlína. K tomuto tématu je přistupováno s přihlédnutím k odkazu osobnosti Tomáše Bati a jeho vlivu na kulturní a ekonomický rozvoj této lokality. V rámci práce je využívána mimo jiné metoda SWOT analýzy a marketingové strategie cestovního ruchu.
Annotation in English
The bachelor's thesis deals with the development of tourism in the city of Zlín with the legacy of the entrepreneur Tomas Bata.
The main purpose is to prepare proposals for the development of tourism in the city of Zlín. This topic is approached taking into account the legacy of the personality of Tomas Bata and his influence on the cultural and economic development of this locality. The thesis applies, among other things, the method of SWOT analysis and marketing strategies of tourism.
Keywords
cestovní ruch, Zlín, Tomáš Baťa, rozvoj, obchodní společnost, marketing, SWOT analýza
Keywords in English
tourism, Zlín, Tomáš Baťa, development, company, marketing, SWOT analysis
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši z oblasti cestovního ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte rozvoj Zlína od dob Tomáše Bati po současnost.
Popište současný stav návštěvnosti ve Zlíně.
Navrhněte další možnosti rozvoje dané oblasti s důrazem na odkaz Tomáše Bati.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši z oblasti cestovního ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte rozvoj Zlína od dob Tomáše Bati po současnost.
Popište současný stav návštěvnosti ve Zlíně.
Navrhněte další možnosti rozvoje dané oblasti s důrazem na odkaz Tomáše Bati.
Závěr
Recommended resources
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 186 s. ISBN 9788024750217.
HODÁČ, František Xaver, Jan HERMAN a Zdeněk POKLUDA. Tomáš Baťa: život a práce hospodářského buditele. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015, 525 s. ISBN 9788074545245.
ZÁVODNÁ, Lucie Sára. Udržitelný cestovní ruch: principy, certifikace a měření. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 107 s. ISBN 9788024445762.
CEKOTA, Antonín. Geniální podnikatel Tomáš Baťa. 3. vyd. Zlín: Nadace Tomáše Bati, 2016, 352 s. ISBN 9788090589650.
NELSON, Velvet. An introduction to the geography of tourism. Second edition. Lanham: Rowman & Littlefield, 2017, 359 s. ISBN 9781442271081.
Recommended resources
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 186 s. ISBN 9788024750217.
HODÁČ, František Xaver, Jan HERMAN a Zdeněk POKLUDA. Tomáš Baťa: život a práce hospodářského buditele. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015, 525 s. ISBN 9788074545245.
ZÁVODNÁ, Lucie Sára. Udržitelný cestovní ruch: principy, certifikace a měření. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 107 s. ISBN 9788024445762.
CEKOTA, Antonín. Geniální podnikatel Tomáš Baťa. 3. vyd. Zlín: Nadace Tomáše Bati, 2016, 352 s. ISBN 9788090589650.
NELSON, Velvet. An introduction to the geography of tourism. Second edition. Lanham: Rowman & Littlefield, 2017, 359 s. ISBN 9781442271081.
Enclosed appendices
CD
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí práce: Ing. et Ing. Monika Koutná - 19 bodů: Jaké myšlenky Tomáše Bati považujete za přenositelné v době a platné i nyní? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: doc. Ing. Josef Kubík, CSc. - 20 bodů: Proč jste se vzhledem k vámi zvolenému cíli práce nevěnoval i jiným oblastem Zlínského regionu, kde Tomáš Baťa také působil? Mám tím na mysli např. Otrokovice a Napajedla? Zodpovězeno zcela. Jak si představujete praktickou realizaci vámi uvedené příležitosti týkající se zlepšení komunikační infrastruktury? Zodpovězeno zcela.
Mgr. Eva Kolářová, Ph.D.: Uvádíte, že by měl být zřízen účet, kam by lidé posílali finanční příspěvky. Jak si představujete realizaci? Zodpovězeno zcela.