Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti společnosti Wicke CZ, s.r.o., která se zabývá výrobou a obchodem svých vyrobených výrobků. Téma se věnuje aktuálnímu problému mnoha firem, jejichž snaha je získat silné konkurenční postavení na trhu. Cílem teoretické práce bylo zpracování literárního průzkumu věnovaného pojmům konkurence, konkurenční strategie, konkurenční výhoda a zobrazení analýz, které blíže souvisí s konkurenceschopností. Tyto poznatky byly dále aplikovány v praktické části, kde došlo k uplatnění analýzy McKinsey 7S, PEST analýzy, SWOT analýzy nebo využití Porterovi analýzy pěti konkurenčních sil. Součástí bakalářské práce jsou návrhy a doporučení, které by měly společnosti pomoci zvýšit její konkurenční postavení na trhu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of Wicke CZ, Ltd., which deals with the production and trade of its manufactured products. The topic is devoted to the current problem of many companies whose effort is to gain a strong competitive position on the market. The theoretical work aimed to prepare a literary survey devoted to the concepts of competition, competitive strategy, competitive advantage, and display analysis that is more closely related to competitiveness. These findings were further applied in the practical part, where the McKinsey 7S analysis, PEST analysis, SWOT analysis, or Porter analysis of five competitive forces were used. Part of the thesis is suggestions and recommendations that should help the company to increase its competitive position in the market.
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti společnosti Wicke CZ, s.r.o., která se zabývá výrobou a obchodem svých vyrobených výrobků. Téma se věnuje aktuálnímu problému mnoha firem, jejichž snaha je získat silné konkurenční postavení na trhu. Cílem teoretické práce bylo zpracování literárního průzkumu věnovaného pojmům konkurence, konkurenční strategie, konkurenční výhoda a zobrazení analýz, které blíže souvisí s konkurenceschopností. Tyto poznatky byly dále aplikovány v praktické části, kde došlo k uplatnění analýzy McKinsey 7S, PEST analýzy, SWOT analýzy nebo využití Porterovi analýzy pěti konkurenčních sil. Součástí bakalářské práce jsou návrhy a doporučení, které by měly společnosti pomoci zvýšit její konkurenční postavení na trhu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of Wicke CZ, Ltd., which deals with the production and trade of its manufactured products. The topic is devoted to the current problem of many companies whose effort is to gain a strong competitive position on the market. The theoretical work aimed to prepare a literary survey devoted to the concepts of competition, competitive strategy, competitive advantage, and display analysis that is more closely related to competitiveness. These findings were further applied in the practical part, where the McKinsey 7S analysis, PEST analysis, SWOT analysis, or Porter analysis of five competitive forces were used. Part of the thesis is suggestions and recommendations that should help the company to increase its competitive position in the market.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum se zaměřením na konkurenceschopnost podniku.
II. Praktická část
Zpracujte vybrané analýzy vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost.
Na základě provedených analýz zpracujte návrhy a doporučení na zvýšení konkurenčního postavení podniku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum se zaměřením na konkurenceschopnost podniku.
II. Praktická část
Zpracujte vybrané analýzy vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost.
Na základě provedených analýz zpracujte návrhy a doporučení na zvýšení konkurenčního postavení podniku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. V Praze: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HANZELKOVÁ, Alena. Business strategie: krok za krokem. V praze: C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-455-1.
HUGGINS, Robert a Hiro IZUSHI. Competition, competitive advantage, and clusters: the ideas of Michael Porter. New York: Oxford University Press, 2011, 303 s. ISBN 978-0-19-957803-0.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. V Praze: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HANZELKOVÁ, Alena. Business strategie: krok za krokem. V praze: C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-455-1.
HUGGINS, Robert a Hiro IZUSHI. Competition, competitive advantage, and clusters: the ideas of Michael Porter. New York: Oxford University Press, 2011, 303 s. ISBN 978-0-19-957803-0.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D. - 24 bodů: Které z Vašich návrhů je firma schopna a ochotna v současné post-Covid ekonomické době přijmout? Zodpovězeno zcela. Oponent práce: doc. Ing. Josef Kubík, CSc. - 20 bodů: Charakterizujte blíže konkurenty společnosti Wicke CZ, s.r.o. na tuzemském a evropském trhu. Zodpovězeno zcela. V návrhové části práce pojednáváte o snížení fluktuace zaměstnanců. Co pro tuto oblast hodláte učinit více, než máte obsaženo ve Vašich návrzích? Zodpovězeno zcela. Doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: Jaký je rozdíl mezi robotem a kobotem? Zodpovězeno částečně. Opravdu uvedená firma sleduje HDP a inflaci? Jakým způsobem? Zodpovězeno částečně. Ing. Pavlína Kirschnerová, Ph.D.: Lze to, co vyplývá ze zákona, zahrnovat mezi schopnosti firmy? Zodpovězeno částečně.