Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti minipivovaru Chomout, jejímž cílem je navrhnout doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti a vztahů se zákazníky. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o konkurenci a konkurenceschopnosti, dále vybrané marketingové metody a vývoj pivovarnictví a rozvoj minipivovarů v ČR. Praktická část se zabývá SWOT analýzou, PEST analýzou nebo analýzou konkurence. V závěru práce jsou navržena doporučení, která jsou zaměřena především na zavedení rozvozu piva, pořádání akcí k výročí založení pivovaru a zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness microbrewery Chomout, whose aim is to propose recommendations to improve competitiveness and customer relations. The thesis is divided into two parts. In theoretical part are processed knowledge about competition and competitiveness further selected marketing methods and development of brewing and microbreweries in the Czech Republic. Practical part deals with SWOT analysis, PEST analysis or competition analysis. At the end of the thesis are proposed recommendations which are focused especially for the introduction of beer delivery, organizing events to mark the anniversary of the brewery and improving marketing communication.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, konkurence, SWOT analýza, PEST analýza, minipivovar
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, competition, SWOT analysis, PEST analysis, microbrewery
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti minipivovaru Chomout, jejímž cílem je navrhnout doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti a vztahů se zákazníky. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o konkurenci a konkurenceschopnosti, dále vybrané marketingové metody a vývoj pivovarnictví a rozvoj minipivovarů v ČR. Praktická část se zabývá SWOT analýzou, PEST analýzou nebo analýzou konkurence. V závěru práce jsou navržena doporučení, která jsou zaměřena především na zavedení rozvozu piva, pořádání akcí k výročí založení pivovaru a zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness microbrewery Chomout, whose aim is to propose recommendations to improve competitiveness and customer relations. The thesis is divided into two parts. In theoretical part are processed knowledge about competition and competitiveness further selected marketing methods and development of brewing and microbreweries in the Czech Republic. Practical part deals with SWOT analysis, PEST analysis or competition analysis. At the end of the thesis are proposed recommendations which are focused especially for the introduction of beer delivery, organizing events to mark the anniversary of the brewery and improving marketing communication.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, konkurence, SWOT analýza, PEST analýza, minipivovar
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, competition, SWOT analysis, PEST analysis, microbrewery
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se konkurenceschopnosti a aplikujte je do oblasti pivovarnictví.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti vybraného minipivovaru.
Vypracujte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti vybraného minipivovaru.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se konkurenceschopnosti a aplikujte je do oblasti pivovarnictví.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti vybraného minipivovaru.
Vypracujte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti vybraného minipivovaru.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. Brno: Edika, 2012, 184 s. ISBN 978-80-266-0006-0.
KOTLER, Philip, Gary ARMSTRONG a Marc Oliver OPRESNIK. Principles of marketing. 17e, global edition. Harlow, England: Pearson, 2018, 734 s. ISBN 978-129-2220-178.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. Brno: Edika, 2012, 184 s. ISBN 978-80-266-0006-0.
KOTLER, Philip, Gary ARMSTRONG a Marc Oliver OPRESNIK. Principles of marketing. 17e, global edition. Harlow, England: Pearson, 2018, 734 s. ISBN 978-129-2220-178.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D. 29 bodů. Uvažují majitelé o vlastní výrobě nealkoholického piva? Je možné aplikovat prvky CRM i v minipivovaru Chomout? Zodpovězeno zcela. Oponent: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D. 19 bodů. Může studentka specifikovat environmentální faktory, které mohou mít vliv na pivovar Chomout? Měla již studentka možnost projednat svoji BP s představiteli pivovaru Chomout, jaké byly případné reakce? Zodpovězeno zcela.