Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti vybraného podniku, který působí na trhu odvětví manipulační techniky. Cílem teoretické části bakalářské práce bylo zpracování literární rešerše na dané téma konkurenceschopnost. Praktická část vycházela z teoretické části a ta obsahovala analýzy, které určily postavení vybrané společnosti v odvětví včetně zhodnocení výsledků analýz. Na konci bakalářské práce se vyhotovil návrh doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti vybraného podniku.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis concetrates on the analysis of the competitiveness of a selected company, which the selected company acts at market of handling equipment. The aim of the theoretical part was to compile a literature research about competiveness. The practical part was coming out the theoretical part, which defined position of selected company at industry of handling equipment including evaluate the results. At the end of Bachelor thesis was created proposal of recommendation for improvement competitiveness of selected company.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční strategie, Porterův model pěti sil, analýza SWOT
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitiveness, Competitive Strategy, Porter's Five Forces Analysis, SWOT Analysis
Rozsah průvodní práce
82 s. (103 747 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti vybraného podniku, který působí na trhu odvětví manipulační techniky. Cílem teoretické části bakalářské práce bylo zpracování literární rešerše na dané téma konkurenceschopnost. Praktická část vycházela z teoretické části a ta obsahovala analýzy, které určily postavení vybrané společnosti v odvětví včetně zhodnocení výsledků analýz. Na konci bakalářské práce se vyhotovil návrh doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti vybraného podniku.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis concetrates on the analysis of the competitiveness of a selected company, which the selected company acts at market of handling equipment. The aim of the theoretical part was to compile a literature research about competiveness. The practical part was coming out the theoretical part, which defined position of selected company at industry of handling equipment including evaluate the results. At the end of Bachelor thesis was created proposal of recommendation for improvement competitiveness of selected company.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční strategie, Porterův model pěti sil, analýza SWOT
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitiveness, Competitive Strategy, Porter's Five Forces Analysis, SWOT Analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši vztahující se k oblasti konkurenceschopnosti podniku.
II. Praktická část
Charakterizujte zvolenou firmu.
Proveďte analýzu současné konkurenceschopnosti firmy.
Navrhněte doporučení s cílem zlepšení konkurenceschopnosti dané firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši vztahující se k oblasti konkurenceschopnosti podniku.
II. Praktická část
Charakterizujte zvolenou firmu.
Proveďte analýzu současné konkurenceschopnosti firmy.
Navrhněte doporučení s cílem zlepšení konkurenceschopnosti dané firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
GRASSEOVÁ, Monika. Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 325 s. ISBN 978-80-265-0032-2.
KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu: umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2015, 283 s. ISBN 978-80-7261-295-6.
KOTLER, Philip a Milton KOTLER. Market: your way to growth : 8 ways to win. Hoboken, New jersey: John Wiley, c2013, 212 s. ISBN 9781118496404.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
GRASSEOVÁ, Monika. Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 325 s. ISBN 978-80-265-0032-2.
KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu: umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2015, 283 s. ISBN 978-80-7261-295-6.
KOTLER, Philip a Milton KOTLER. Market: your way to growth : 8 ways to win. Hoboken, New jersey: John Wiley, c2013, 212 s. ISBN 9781118496404.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Monika Horáková, Ph.D. - 18 bodů: Co se týká rozboru konkurence, autor zmiňuje 3 nejbližší konkurenty ze Zlínského kraje, vzhledem ke konstrukci BCG analýzy, kdo je největším konkurentem z ČR? Jak jste odvodil střední a velkou konkurenci? Zodpovězeno zcela. Jakou inovaci byste převzal od Vašich nejbližších konkurentů? Zodpovězeno zcela. Který z Vašich návrhů považujete za nejvhodnější vzhledem k současnému cílovému segmentu zákazníků? Zodpovězeno zcela. Oponent práce: Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D. - 13 bodů: Argumentujte proč by měla firma vynaložit 100 tis. Kč na nový web s cílem posílit konkurenceschopnost firmy, když uvádíte že hlavním kritériem je v tomto odvětví cena, nikoliv kvalita produktů (str. 62-63). A kdy se jim tato investice vrátí? Zodpovězeno částečně. Doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: Příležitosti jsou ve SWOT analýze vnitřní nebo vnější faktor? Zodpovězeno částečně. Ing. Pavlína Kirschnerová, Ph.D.: Jaké procento obratu vytváří pro podnik e-shop? Zodpovězeno zcela. Charakterizujte koncového zákazníka? Zodpovězeno zcela.