Tématem diplomové práce je pevnostní návrh leteckých konstrukcí. Práce je dělena do dvou částí. Teoretická část obsahuje rozdělení kompozitních materiálů a popis jednotlivých složek vláknových kompozitních materiálů, konstrukcí samonosného křídla a také zkušebními metodami kompozitních materiálů. Úkolem praktické části je návrh hlavních nosných prvků samonosného křídla a testování kompozitních materiálů.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is strength analysis of aircraft structures. Thesis consists of two parts. Theoretical part deals with division of composite materials and describes each component of continuous fibre composites.This part also deals with basics of wing designing and composite materials testing as well. The task of the practical part is design of the main parts of wing structure and strength analysis using FEMAP software and composite materials testing.
Tématem diplomové práce je pevnostní návrh leteckých konstrukcí. Práce je dělena do dvou částí. Teoretická část obsahuje rozdělení kompozitních materiálů a popis jednotlivých složek vláknových kompozitních materiálů, konstrukcí samonosného křídla a také zkušebními metodami kompozitních materiálů. Úkolem praktické části je návrh hlavních nosných prvků samonosného křídla a testování kompozitních materiálů.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is strength analysis of aircraft structures. Thesis consists of two parts. Theoretical part deals with division of composite materials and describes each component of continuous fibre composites.This part also deals with basics of wing designing and composite materials testing as well. The task of the practical part is design of the main parts of wing structure and strength analysis using FEMAP software and composite materials testing.
1. Vypracování literární studie se zaměřením na konstrukci křídla, kompozitní materiály a jejich testování.
2. Popis zkušebních vzorků.
3. Testování zkušebních vzorků.
4. Pevnostní návrh hlavního nosného prvku křídla s využitím FEM.
5. Diskuze výsledků.
Zásady pro vypracování
1. Vypracování literární studie se zaměřením na konstrukci křídla, kompozitní materiály a jejich testování.
2. Popis zkušebních vzorků.
3. Testování zkušebních vzorků.
4. Pevnostní návrh hlavního nosného prvku křídla s využitím FEM.
5. Diskuze výsledků.
Seznam doporučené literatury
[1] PAJNO, Vittorio, 2010. Sailplaine Design: a guide for students and designers: from drafting to flight test. Roma : ISBN 978-88-7565-092-6.
[2] PAJNO, Vittorio, 2010. Saiplane design examples. Design calculation example structural dimensioning. Roma : ISBN 978-88-7565-257-9.
[3] NIU, Michael Chun-Yung, 2010. Composite airframe structures: practical design information and data. Hong Kong : ISBN 9627128066.
Seznam doporučené literatury
[1] PAJNO, Vittorio, 2010. Sailplaine Design: a guide for students and designers: from drafting to flight test. Roma : ISBN 978-88-7565-092-6.
[2] PAJNO, Vittorio, 2010. Saiplane design examples. Design calculation example structural dimensioning. Roma : ISBN 978-88-7565-257-9.
[3] NIU, Michael Chun-Yung, 2010. Composite airframe structures: practical design information and data. Hong Kong : ISBN 9627128066.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil komisi výsledky své diplomové práce. Poté byla komise seznámena s posudky a hodnocením vedoucího a oponenta (hodnocení vedoucího: A - výborně, hodnocení oponenta: A - výborně). V rámci posudků byly studentovi položeny následující dotazy oponenta a vedoucího:-jak se liší norma ASTM D3039 pro tahovou zkoušku od ČSN EN ISO 527-5 a proč byla použita? ZODPOVĚZEN ZCELA -jaký je rozdíl mezi vzorkem a zkušebním tělesem? -na jakém zařízení a kde probíhaly mechanické zkoušky materiálů? -jak se určí modul pružnosti ve smyku podle ASTM D7078? znáte jiné normy pro určení modulu G? ZODPOVĚZEN ZCELA -čím si vysvětlujete tak malý rozdíl mezi E modulem v tahu a tlaku, co je to bimodularita? ZODPOVĚZEN ZCELA -pro potah křídla tvořený sendvičovou strukturou není nutné určovat mat.konstanty? ZODPOVĚZEN ZCELA -jakým způsobem jsou jednotlivé díly křídla pospojovány a jak je to zohledněno ve FEM modelu? ZODPOVĚZEN ZCELA
Poté byla vedena diskuze o diplomové práci, během které byly jednotlivými členy komise položeny následující dotazy: doc. Ing. Oldřich Šuba, CSc.: bylo dané těleso měřeno na ohyb? ZODPOVĚZEN ZCELA