Bakalářská práce je zaměřená na edukativně stimulační skupinu pro předškolní děti. Teoretická část definuje edukativně stimulační skupinu a popisuje společná témata se sociální pedagogikou. Cílem práce je analyzovat přínos skupiny na schopnosti a dovednosti předškolních dětí dle hodnocení rodičů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on an educationally stimulating group for preschool children. The theoretical part defines the educationally stimulating group and describes common topics with social pedagogy. The aim of the work is to analyze the contribution of the group to the abilities and skills of preschool children according to the evaluation of parents.
Klíčová slova
edukativně stimulační skupina, vývoj předškolního dítěte, kognitivní schopnosti, sociální dovednosti, přechod na základní školu, spolupráce rodiny a školy
Klíčová slova v angličtině
educationally stimulating group, development of a preschool child, cognitive abilities, social skills, transition to primary school, cooperation between family and school
Rozsah průvodní práce
104 s. (160 967 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na edukativně stimulační skupinu pro předškolní děti. Teoretická část definuje edukativně stimulační skupinu a popisuje společná témata se sociální pedagogikou. Cílem práce je analyzovat přínos skupiny na schopnosti a dovednosti předškolních dětí dle hodnocení rodičů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on an educationally stimulating group for preschool children. The theoretical part defines the educationally stimulating group and describes common topics with social pedagogy. The aim of the work is to analyze the contribution of the group to the abilities and skills of preschool children according to the evaluation of parents.
Klíčová slova
edukativně stimulační skupina, vývoj předškolního dítěte, kognitivní schopnosti, sociální dovednosti, přechod na základní školu, spolupráce rodiny a školy
Klíčová slova v angličtině
educationally stimulating group, development of a preschool child, cognitive abilities, social skills, transition to primary school, cooperation between family and school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti primární pedagogiky, školního prostředí a prevence školního selhávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti primární pedagogiky, školního prostředí a prevence školního selhávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, Jiřina a Šmardová, Vlasta. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 2. vydání. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80-266-0793-9.
Kolláriková, Zuzana, ed. a Pupala, Branislav, ed. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9.
Kosíková, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
Matějček, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 6. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7.
Otevřelová, Hana. Školní zralost a připravenost. Vydání první. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, Jiřina a Šmardová, Vlasta. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 2. vydání. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80-266-0793-9.
Kolláriková, Zuzana, ed. a Pupala, Branislav, ed. Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9.
Kosíková, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
Matějček, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 6. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7.
Otevřelová, Hana. Školní zralost a připravenost. Vydání první. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii praktické části práce. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.