Bakalářská práce se zabývá problematikou návykových látek. Cílem bakalářské práce bylo popsat přístup dospívajících, především žáků posledních ročníků základních škol, k užívání drog, se zřetelem ke znalostem a zkušenostem v dané oblasti. Teoretická východiska přiblížila téma adolescence, návykových látek, prevence užívání návykových látek a specifika jejich užívání žáky 9. tříd základních škol. V praktické části je popsán výzkum, jehož hlavním cílem byla analýza znalostí (informací) žáků 9. tříd o rizicích drog či návykových látek, zjištění osobních zkušeností s jejich užíváním a případných vlivů, které k užívání těchto látek vedly.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of addictive substances. The aim of this bachelor thesis is to describe the attitude of adolescents, especially pupils of the last years of ele-mentary schools, to drug use with regard to knowledge and experience in this field. The theoretical background approaches the topics of adolescence, addictive substances, preven-tion of substance use and the specifics of their use by pupils of the 9th grade of elementary schools. The practical part describes the research, whose main objective was to analyse the knowledge (information) of 9th-grade pupils about the risks of drugs or addictive sub-stances, to find out their personal experiences with their use and possible influences that led to the use of these substances.
Bakalářská práce se zabývá problematikou návykových látek. Cílem bakalářské práce bylo popsat přístup dospívajících, především žáků posledních ročníků základních škol, k užívání drog, se zřetelem ke znalostem a zkušenostem v dané oblasti. Teoretická východiska přiblížila téma adolescence, návykových látek, prevence užívání návykových látek a specifika jejich užívání žáky 9. tříd základních škol. V praktické části je popsán výzkum, jehož hlavním cílem byla analýza znalostí (informací) žáků 9. tříd o rizicích drog či návykových látek, zjištění osobních zkušeností s jejich užíváním a případných vlivů, které k užívání těchto látek vedly.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of addictive substances. The aim of this bachelor thesis is to describe the attitude of adolescents, especially pupils of the last years of ele-mentary schools, to drug use with regard to knowledge and experience in this field. The theoretical background approaches the topics of adolescence, addictive substances, preven-tion of substance use and the specifics of their use by pupils of the 9th grade of elementary schools. The practical part describes the research, whose main objective was to analyse the knowledge (information) of 9th-grade pupils about the risks of drugs or addictive sub-stances, to find out their personal experiences with their use and possible influences that led to the use of these substances.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti drogových závislostí a užívání drog u žáků základních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti drogových závislostí a užívání drog u žáků základních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALINA, Kamil a kolektiv. Drogy a drogové závislosti (Mezioborový přístup). Praha: Úřad vlády České republiky, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
NEŠPOR, Karel a Marie MÜLLEROVÁ. Jak přestat brát (drogy). Svépomocná příručka. Praha: Sportpropag, 2004.
NOŽINA, Miroslav. Svět drog v Čechách. Praha: KLP - Koniasch Latin Press, 1997. ISBN 80-85917-36-X.
POKORNÝ, Vratislav, TELCOVÁ, Jana a Anton TOMKO. Brno: Prevence sociálně patologických jevů, 2003. ISBN 80-86568-04-0.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KALINA, Kamil a kolektiv. Drogy a drogové závislosti (Mezioborový přístup). Praha: Úřad vlády České republiky, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
NEŠPOR, Karel a Marie MÜLLEROVÁ. Jak přestat brát (drogy). Svépomocná příručka. Praha: Sportpropag, 2004.
NOŽINA, Miroslav. Svět drog v Čechách. Praha: KLP - Koniasch Latin Press, 1997. ISBN 80-85917-36-X.
POKORNÝ, Vratislav, TELCOVÁ, Jana a Anton TOMKO. Brno: Prevence sociálně patologických jevů, 2003. ISBN 80-86568-04-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně prezentovala teoretická východiska práce. Následně popisovala postup ve výzkumu. Podrobněji uváděla významná výzkumná zjištění a odpovídala na všechny dílčí výzkumné otázky. Finálně studentka výzkum věcně shrnula a uvedla krátká doporučení do sociálně-pedagogické praxe. Komise ocenila závěry práce.