Bakalářská práce je zaměřena na Rizikové chování mladistvých v nízkoprahovém zařízení. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola je věnována rizikovému chování. Druhá kapitola vymezuje období adolescence. Třetí kapitola se zaměřuje na nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. Praktická část je zaměřena na nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V této části se zabýváme samotným rizikovým chováním klientů, kteří zařízení navštěvují a jeho následným řešením ze strany pracovníků.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis aims at risky behaviour of youth in low-threshold institutions. The theoretical part consists of three chapters. Chapter One devotes to risky behaviour. Chapter Two defines the adolescence period. Chapter Three targets low-threshold facilities for children and youth. The practical part focuses on low-threshold facilities for children and youth. That part deals with clients' risky behaviour itself, who attend such a facility, and workers' action to resolve.
Klíčová slova
rizikové chování, agrese, návykové látky, záškoláctví, šikana, hráčství, prevence, adolescence, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, sociální pracovník, terénní pracovník
Klíčová slova v angličtině
risky behaviour, aggression, addictive substances, truancy, bullying, gambling, prevention, adolescence, low-threshold facility for children and youth, social worker, streetworker
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na Rizikové chování mladistvých v nízkoprahovém zařízení. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola je věnována rizikovému chování. Druhá kapitola vymezuje období adolescence. Třetí kapitola se zaměřuje na nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. Praktická část je zaměřena na nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V této části se zabýváme samotným rizikovým chováním klientů, kteří zařízení navštěvují a jeho následným řešením ze strany pracovníků.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis aims at risky behaviour of youth in low-threshold institutions. The theoretical part consists of three chapters. Chapter One devotes to risky behaviour. Chapter Two defines the adolescence period. Chapter Three targets low-threshold facilities for children and youth. The practical part focuses on low-threshold facilities for children and youth. That part deals with clients' risky behaviour itself, who attend such a facility, and workers' action to resolve.
Klíčová slova
rizikové chování, agrese, návykové látky, záškoláctví, šikana, hráčství, prevence, adolescence, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, sociální pracovník, terénní pracovník
Klíčová slova v angličtině
risky behaviour, aggression, addictive substances, truancy, bullying, gambling, prevention, adolescence, low-threshold facility for children and youth, social worker, streetworker
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování, sociálních služeb pro mladistvé a osobnosti sociálního pracovníka.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování, sociálních služeb pro mladistvé a osobnosti sociálního pracovníka.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1154-9.
FISCHER, Slavomír a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie, Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
MACHOVÁ, Jitka a KUBÁTOVÁ, Dagmar. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5351-5.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0211-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1154-9.
FISCHER, Slavomír a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie, Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
MACHOVÁ, Jitka a KUBÁTOVÁ, Dagmar. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5351-5.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0211-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně popsala obsah teoretické části práce. Studentka popsala také rizikové chování a byla vyzvána k prezentaci praktické části práce. Studentka popsala kvalitativní výzkum, metodu sběru dat, výzkumný soubor a analýzu a interpretaci dat. Následně se zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka popsala paradigmatický model. Studentka zodpověděla otázky z posudků a otázky členů komise. Metody mohla studentka definovat jasněji a přehledněji. Studentka měla k dispozici přepsané rozhovory.