Tématem této bakalářské práce je vliv rodiny na finanční gramotnost žáků středních škol. Žáci jsou v období adolescence a tento pojem je vysvětlen v první části bakalářské práce. Rodina je spojena s žáky (adolescenty). Rodině a jejím vlivem na adolescenty věnujeme další kapitolu. Následně se dostaneme k pojmu finanční gramotnosti, kde si definujeme tento pojem. Praktická část je vypracována kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkové-ho šetření, který obsahuje i položky na ověření znalostí finanční gramotnosti.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is effect of the family on financial literacy of student from high school. Students are in adolescence period and this concept is explained in the first part of the bachelor thesis. The family is associated with the students (adolescsents). In the other capture, attention is paied on family and this influence. Then we get to the concept of financial literacy, where we define this term. The practical part is formulated by a quantita-tive research based on a questionnaire survey. This questionnaire also includes items which verify the knowledge of the financial literacy.
Klíčová slova
finanční gramotnost, adolescent, rodina, žáci středních škol, finanční vzdělávání, výzkumná šetření
Klíčová slova v angličtině
Financial literacy, adolescent, family, high school pupils, financial education, research surveys
Rozsah průvodní práce
73 s. (95 774 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je vliv rodiny na finanční gramotnost žáků středních škol. Žáci jsou v období adolescence a tento pojem je vysvětlen v první části bakalářské práce. Rodina je spojena s žáky (adolescenty). Rodině a jejím vlivem na adolescenty věnujeme další kapitolu. Následně se dostaneme k pojmu finanční gramotnosti, kde si definujeme tento pojem. Praktická část je vypracována kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkové-ho šetření, který obsahuje i položky na ověření znalostí finanční gramotnosti.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is effect of the family on financial literacy of student from high school. Students are in adolescence period and this concept is explained in the first part of the bachelor thesis. The family is associated with the students (adolescsents). In the other capture, attention is paied on family and this influence. Then we get to the concept of financial literacy, where we define this term. The practical part is formulated by a quantita-tive research based on a questionnaire survey. This questionnaire also includes items which verify the knowledge of the financial literacy.
Klíčová slova
finanční gramotnost, adolescent, rodina, žáci středních škol, finanční vzdělávání, výzkumná šetření
Klíčová slova v angličtině
Financial literacy, adolescent, family, high school pupils, financial education, research surveys
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti finanční gramotnosti, rodiny a prevence.
Příprava metodiky empirické části.
Zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti finanční gramotnosti, rodiny a prevence.
Příprava metodiky empirické části.
Zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BERTL, Ivan. Kapitoly o finanční gramotnosti. Praha: Stanislav Juhaňák - TRITON, 2012. ISBN 978-80-7387-622-7.
KIYOSAKI, Robert T. a Sharon L. LECHTER. Bohatý táta, chudý táta pro mladé: Co vás škola o penězích nenaučí. Praha: Pragma, 2005. ISBN 80-7205-199-7.
ŠTOGR, Josef. Proč nevíme, co jsou peníze. Praha: Generatione Europe, o.s., 2013. ISBN 978-80-905308-6-7.
OPLETALOVÁ, Alena a Jana KVINTOVÁ. Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. Monografie. ISBN 978-80-244-4519-9.
DVOŘÁČEK, Jiří. Základy pedagogiky. V Praze: Oeconomica, 2014. Vysokoškolská učebnice. ISBN 978-80-245-2014-8.
Seznam doporučené literatury
BERTL, Ivan. Kapitoly o finanční gramotnosti. Praha: Stanislav Juhaňák - TRITON, 2012. ISBN 978-80-7387-622-7.
KIYOSAKI, Robert T. a Sharon L. LECHTER. Bohatý táta, chudý táta pro mladé: Co vás škola o penězích nenaučí. Praha: Pragma, 2005. ISBN 80-7205-199-7.
ŠTOGR, Josef. Proč nevíme, co jsou peníze. Praha: Generatione Europe, o.s., 2013. ISBN 978-80-905308-6-7.
OPLETALOVÁ, Alena a Jana KVINTOVÁ. Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. Monografie. ISBN 978-80-244-4519-9.
DVOŘÁČEK, Jiří. Základy pedagogiky. V Praze: Oeconomica, 2014. Vysokoškolská učebnice. ISBN 978-80-245-2014-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii praktické části práce. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.