Bakalářská práce se věnuje tématu školského zařízení domova mládeže (DM). Cílem práce je zmapovat, jak žáci ubytovaní v domově mládeže hodnotí vybrané charakteristiky DM, a zda se v tomto hodnocení vykáží odlišnosti mezi pohlavími. Práce je členěna do tří kapitol. Úvodní kapitola vymezuje základní charakteristiky domova mládeže jako školského zařízení. Kapitola druhá se nejprve zaměřuje na období adolescence a dále v teoretické rovině představuje vybrané faktory determinující kvalitu výchovně-vzdělávacího procesu v domově mládeže, konkrétně sociální klima, volnočasové aktivity a osobnost vychovatele. Obsahem třetí kapitoly je prezentace výsledků průzkumu provedeného dotazníkovým šetřením na souboru žáků ubytovaných v Domově mládeže Štěchovice Kroměříž. Závěr je vyhrazen souhrnu a interpretaci získaných výsledků.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of the school facility of the Youth Home (DM). The aim of the work is to map how pupils accommodated in a youth home evaluate selected charal DM and whether differences between the sexes are shown in this evaluation. The work is divided into three chapters. The introductory chapter defines the basic characteristics of a youth home as a school facility. The second chapter first focuses on the period of adolescence and then on a theoretical level presents selected factors determining the quality of the educational process in the youth home, namely the social climate, leisure activities and the personality of the educator. The content of the third chapter is the presentation of the results of a survey conducted by a questionnaire survey of a group of pupils accommodated in the Štěchovice Kroměříž youth home. The conclusion is reserved for the summary and interpretation of the obtained results.
Klíčová slova
Domov mládeže, školní vzdělávací program, volnočasové aktivity, sociální klima, vychovatel domova mládeže.
Klíčová slova v angličtině
Youth home, school educational program, leisure activities, social climate, Youth home's educator.
Rozsah průvodní práce
80 stran (19719 slov)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje tématu školského zařízení domova mládeže (DM). Cílem práce je zmapovat, jak žáci ubytovaní v domově mládeže hodnotí vybrané charakteristiky DM, a zda se v tomto hodnocení vykáží odlišnosti mezi pohlavími. Práce je členěna do tří kapitol. Úvodní kapitola vymezuje základní charakteristiky domova mládeže jako školského zařízení. Kapitola druhá se nejprve zaměřuje na období adolescence a dále v teoretické rovině představuje vybrané faktory determinující kvalitu výchovně-vzdělávacího procesu v domově mládeže, konkrétně sociální klima, volnočasové aktivity a osobnost vychovatele. Obsahem třetí kapitoly je prezentace výsledků průzkumu provedeného dotazníkovým šetřením na souboru žáků ubytovaných v Domově mládeže Štěchovice Kroměříž. Závěr je vyhrazen souhrnu a interpretaci získaných výsledků.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of the school facility of the Youth Home (DM). The aim of the work is to map how pupils accommodated in a youth home evaluate selected charal DM and whether differences between the sexes are shown in this evaluation. The work is divided into three chapters. The introductory chapter defines the basic characteristics of a youth home as a school facility. The second chapter first focuses on the period of adolescence and then on a theoretical level presents selected factors determining the quality of the educational process in the youth home, namely the social climate, leisure activities and the personality of the educator. The content of the third chapter is the presentation of the results of a survey conducted by a questionnaire survey of a group of pupils accommodated in the Štěchovice Kroměříž youth home. The conclusion is reserved for the summary and interpretation of the obtained results.
Klíčová slova
Domov mládeže, školní vzdělávací program, volnočasové aktivity, sociální klima, vychovatel domova mládeže.
Klíčová slova v angličtině
Youth home, school educational program, leisure activities, social climate, Youth home's educator.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a následné studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy ve volném čase, kompetencí vychovatele a prostředí školských výchovných zařízení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a následné studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy ve volném čase, kompetencí vychovatele a prostředí školských výchovných zařízení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178- 927-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk-prostředí-výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas, Zlín: UTB-Academia centrum,2005. ISBN 80-7318-266-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu, Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka popsala volbu tématu, následně se zaměřila na teoretická východiska práce a na prezentaci praktické části práce. Studentka dále prezentovala výzkumnou strategii - výzkumný soubor, výzkumné otázky. Následně se zaměřila na popis výsledků výzkumného šetření. Členové komise se vyjadřovali k prezentaci, kde bylo zbytečně mnoho dlouhého textu, studentka zároveň mohla lépe prezentovat. Následně byly zodpovězeny otázky z posudků.