Bakalářská práce se zabývá mírou informovanosti starších žáků základních škol o sexuálně přenosných chorobách. Teoretická část v první kapitole popisuje historii nemocí a jejich jednotlivý konkrétní popis. Zahrnuje patogenezi, způsob přenosu, klinický průběh, diagnostiku i léčbu a prognózu. Dále pak popisuje jednotlivé způsoby prevence a preventivní programy v České republice. Druhá kapitola se věnuje zařazení pohlavně přenosných chorob do legislativy. Třetí kapitola popisuje sexuální výchovu v kontextu sociálního pedagoga
a možnosti jejího působení u starších žáků základních škol. Praktická část se zaměřuje na zjištění, zda a v jaké míře mají žáci povědomí o pohlavně přenosných chorobách. Míra informovanosti je zkoumána pomocí kvantitativně orientovaného výzkumu, který je realizován pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The Bachelor work deals with awareness levels of sexually transmitted diseases among higher-grade pupils of primary schools. The theoretical part depicts the history and features of individual diseases. This includes pathogenesis, ways of transmission, clinical course of the disease, diagnosis, treatment and prognosis. It continues to describe specific ways of prevention and preventive programmes in the Czech Republic. The second chapter deals with inclusion of sexually transmitted diseases in legislation. The third chapter describes sexual education in the context of social educators and the how it can be incorporated to have impact on high grade pupils of primary schools. The practical part focuses on establishing if, and to what extent, pupils are aware of sexually transmitted diseases. The extent of knowledge is examined through quantitative research conducted in the form of
a questionnaire.
Klíčová slova
sexuálně přenosné choroby, syfilis, kapavka, chlamydiová infekce, trichomoniáza, HIV, prevence, právo, sexuální výchova, sociální pedagog
Klíčová slova v angličtině
sexually transmitted diseases, syphilis, gonorrhoea, chlamydia infection, trichomoniasis, HIV, prevention, legislation, sexual education, social educator
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mírou informovanosti starších žáků základních škol o sexuálně přenosných chorobách. Teoretická část v první kapitole popisuje historii nemocí a jejich jednotlivý konkrétní popis. Zahrnuje patogenezi, způsob přenosu, klinický průběh, diagnostiku i léčbu a prognózu. Dále pak popisuje jednotlivé způsoby prevence a preventivní programy v České republice. Druhá kapitola se věnuje zařazení pohlavně přenosných chorob do legislativy. Třetí kapitola popisuje sexuální výchovu v kontextu sociálního pedagoga
a možnosti jejího působení u starších žáků základních škol. Praktická část se zaměřuje na zjištění, zda a v jaké míře mají žáci povědomí o pohlavně přenosných chorobách. Míra informovanosti je zkoumána pomocí kvantitativně orientovaného výzkumu, který je realizován pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The Bachelor work deals with awareness levels of sexually transmitted diseases among higher-grade pupils of primary schools. The theoretical part depicts the history and features of individual diseases. This includes pathogenesis, ways of transmission, clinical course of the disease, diagnosis, treatment and prognosis. It continues to describe specific ways of prevention and preventive programmes in the Czech Republic. The second chapter deals with inclusion of sexually transmitted diseases in legislation. The third chapter describes sexual education in the context of social educators and the how it can be incorporated to have impact on high grade pupils of primary schools. The practical part focuses on establishing if, and to what extent, pupils are aware of sexually transmitted diseases. The extent of knowledge is examined through quantitative research conducted in the form of
a questionnaire.
Klíčová slova
sexuálně přenosné choroby, syfilis, kapavka, chlamydiová infekce, trichomoniáza, HIV, prevence, právo, sexuální výchova, sociální pedagog
Klíčová slova v angličtině
sexually transmitted diseases, syphilis, gonorrhoea, chlamydia infection, trichomoniasis, HIV, prevention, legislation, sexual education, social educator
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblastí sexuální výchovy, poznatků o sexuálně přenosných chorobách a prevence u žáků v období adolescence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblastí sexuální výchovy, poznatků o sexuálně přenosných chorobách a prevence u žáků v období adolescence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
HAMPLOVÁ, Lidmila. Mikrobiologie, imunologie, epidemiologie, hygiena pro bakalářské studium a všechny typy zdravotnických škol. V Praze: Stanislav Juhaňák - Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-934-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
JILICH, David a Veronika KULÍŘOVÁ. HIV infekce: současné trendy v diagnostice, léčbě a ošetřovatelství. Praha: Mladá fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3325-1.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk-prostředí-výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MACHOVÁ, Jitka a Jana HAMANOVÁ. Reprodukční zdraví v dospívání. Praha: H & H, 2002. ISBN 80-86022-94-3.
Seznam doporučené literatury
HAMPLOVÁ, Lidmila. Mikrobiologie, imunologie, epidemiologie, hygiena pro bakalářské studium a všechny typy zdravotnických škol. V Praze: Stanislav Juhaňák - Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-934-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
JILICH, David a Veronika KULÍŘOVÁ. HIV infekce: současné trendy v diagnostice, léčbě a ošetřovatelství. Praha: Mladá fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3325-1.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk-prostředí-výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MACHOVÁ, Jitka a Jana HAMANOVÁ. Reprodukční zdraví v dospívání. Praha: H & H, 2002. ISBN 80-86022-94-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na teoretická východiska a na popis obsahu praktické části práce. Studentka uvedla a popsala výzkumnou strategii - výzkumné otázky, výzkumné cíle, studentka dále prezentovala výsledky dle položek v dotazníku. Členové komise se doptávali na některé formulace položek v dotazníku. Dále také na některé výpočty. Dále byly prezentovány výsledky výzkumného šetření. Uvedeny byly závěry výzkumu.