Práce se zaměřuje na chování žáků základních škol v internetovém prostředí. Dělí se na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní teoretické poznatky z pohledu dospívání, moderních technologií a rizikového chování. Praktická část obsahuje vyhodnocení anonymního dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi žáky základních škol a zjišťuje, jak často a jakým způsobem využívají žáci moderní (digitální) technologie.
Anotace v angličtině
The work focuses on the behavior of primary school students in the Internet environment. It is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the basic theoretical knowledge from the perspective of adolescence, modern technologies and risky behavior. The practical part contains an evaluation of an anonymous questionnaire survey, which was conducted among primary school students and finds out how often and how students use modern (digital) technology.
Klíčová slova
moderní technologie, sociální sítě, dospívání, závislost, rizikové chování, kybergrooming, prevence
Klíčová slova v angličtině
modern technologies, social networks, adolescence, addiction, risky behavior, cybergrooming, prevention
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na chování žáků základních škol v internetovém prostředí. Dělí se na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní teoretické poznatky z pohledu dospívání, moderních technologií a rizikového chování. Praktická část obsahuje vyhodnocení anonymního dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi žáky základních škol a zjišťuje, jak často a jakým způsobem využívají žáci moderní (digitální) technologie.
Anotace v angličtině
The work focuses on the behavior of primary school students in the Internet environment. It is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the basic theoretical knowledge from the perspective of adolescence, modern technologies and risky behavior. The practical part contains an evaluation of an anonymous questionnaire survey, which was conducted among primary school students and finds out how often and how students use modern (digital) technology.
Klíčová slova
moderní technologie, sociální sítě, dospívání, závislost, rizikové chování, kybergrooming, prevence
Klíčová slova v angličtině
modern technologies, social networks, adolescence, addiction, risky behavior, cybergrooming, prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojové psychologie, psychopatologie a sociální komunikace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojové psychologie, psychopatologie a sociální komunikace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě : diagnostika závislosti na internetu : prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 9788021079755.
BOYD, danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 9788074701658.
GREENFIELD, Susan. Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Přeložil Radek VANTUCH. V Brně: BizBooks, 2016. ISBN 9788026504504.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024713694.
BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě : diagnostika závislosti na internetu : prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 9788021079755.
BOYD, danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 9788074701658.
GREENFIELD, Susan. Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Přeložil Radek VANTUCH. V Brně: BizBooks, 2016. ISBN 9788026504504.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024713694.
Studentka představila téma své bakalářské práce. Objasnila metodologickou část práce a prezentovala výsledky realizovaného výzkumu. Zodpověděla otázky k obhajobě a také otázky členů komise. K obhajobě byla adekvátně připravena a reagovala pohotově na dotazy členů komise.