Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u pracovníků dětského centra jakožto u pomáhající profese. Teoretická část je zaměřena především na syndrom vyhoření, jeho příznaky a fáze. Dále je zaměřena na sociální pracovníky i pracovníky v sociálních službách a jejich kompetence. Obsahuje také specifika práce v dětském centru a její náročnost. Praktická část je zaměřena na informovanost pracovnic o syndromu vyhoření za pomoci rozhovorů.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with burnout syndrome in children's centre caretakers as the helping profession. The theoretical part is mainly focused on burnout syndrom, it's symptoms and phases. It is also focused on social workers and their competences. It also contains the specifics of working in chidren's centre and the demands of it. The practical part is aimed at knowledge of workers about burnout syndrome, by the method of interview.
Klíčová slova
syndrom vyhoření, pomáhající profese
Klíčová slova v angličtině
burnout syndrom, helping professions
Rozsah průvodní práce
29 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u pracovníků dětského centra jakožto u pomáhající profese. Teoretická část je zaměřena především na syndrom vyhoření, jeho příznaky a fáze. Dále je zaměřena na sociální pracovníky i pracovníky v sociálních službách a jejich kompetence. Obsahuje také specifika práce v dětském centru a její náročnost. Praktická část je zaměřena na informovanost pracovnic o syndromu vyhoření za pomoci rozhovorů.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with burnout syndrome in children's centre caretakers as the helping profession. The theoretical part is mainly focused on burnout syndrom, it's symptoms and phases. It is also focused on social workers and their competences. It also contains the specifics of working in chidren's centre and the demands of it. The practical part is aimed at knowledge of workers about burnout syndrome, by the method of interview.
Klíčová slova
syndrom vyhoření, pomáhající profese
Klíčová slova v angličtině
burnout syndrom, helping professions
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti syndromu vyhoření a jeho prevence, funkce a činnosti pracovníků v dětském krizovém centru.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti syndromu vyhoření a jeho prevence, funkce a činnosti pracovníků v dětském krizovém centru.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. 3. vydání. V Praze: Vyšehrad, 2018, 215 s. ISBN 978-80-7601-004-8.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012, 175 s. Orientace. ISBN 978-80-7195-573-3.
MAROON, Istifan. Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků: teorie, praxe, kazuistiky. Praha: Portál, 2012, 151 s. ISBN 978-80-262-0180-9.
PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhých nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. V Praze: Pasparta, 2016, 179 s. IISBN 978-80-88163-00-8.
POSCHKAMP, Thomas. Vyhoření: rozpoznání, léčba, prevence. Brno: Edika, 2013, 104 s. Rádce pro pedagogy. ISBN 978-80-266-0161-6.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. 3. vydání. V Praze: Vyšehrad, 2018, 215 s. ISBN 978-80-7601-004-8.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012, 175 s. Orientace. ISBN 978-80-7195-573-3.
MAROON, Istifan. Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků: teorie, praxe, kazuistiky. Praha: Portál, 2012, 151 s. ISBN 978-80-262-0180-9.
PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhých nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. V Praze: Pasparta, 2016, 179 s. IISBN 978-80-88163-00-8.
POSCHKAMP, Thomas. Vyhoření: rozpoznání, léčba, prevence. Brno: Edika, 2013, 104 s. Rádce pro pedagogy. ISBN 978-80-266-0161-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své práce, zaměřila se na prezentaci výsledků výzkumu. Vyjádřila se k posudkům vedoucího a oponenta a také se zaměřila na obhajobu slabých stránek práce. Studentka uvedla limity práce. Členové komise se vyjádřili k hlavním nedostatkům bakalářské práce a to především k rozsahu práce a zvolenému pojetí práce. Proběhla diskuse nad možnostmi uchopení tématu. Studentka byla srozuměna s připomínkami členů komise. Na základě posudků bylo navrženo hodnocení nedostatečně. Komise hlasovala v poměru 3:0 pro hodnocení F. Komise rozhodla o vypracování bakalářské práce s novým zadáním.