Tato bakalářská práce pojednává o motivaci k práci vychovatelů v dětském domově. V první, teoretické části, se zaměřuje na samotný dětský domov, dětský domov se školou, práci a kvalifikační přípravu vychovatele a motivaci. V druhé, praktické části je práce zaměřena na výzkum, jeho průběh, realizace a závěr. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda jsou vychovatelé v dětském domově motivováni k práci vychovatele, či jakým způsobem jsou motivováni.
Anotace v angličtině
This bachelorl's work discusses the motivation to work as tutors in a children's home. In the first, a theoretical saction, it focused on the children's home itself, the children's home with school, the work and training of the tutor, and the motivation itself. In the second, practical part, the work if focused on independent research, its progress, implementation and conclusion. The aim od this bachelor's work was to determine whether the nursery tea-chers were motivated to work as a tutor or in what way they were motivated.
Klíčová slova
Dětský domov, dětský domov se školou, vychovatel, motivace
Klíčová slova v angličtině
Children's home, children's home with school, tutor, motivation
Rozsah průvodní práce
56 s. (77 814 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o motivaci k práci vychovatelů v dětském domově. V první, teoretické části, se zaměřuje na samotný dětský domov, dětský domov se školou, práci a kvalifikační přípravu vychovatele a motivaci. V druhé, praktické části je práce zaměřena na výzkum, jeho průběh, realizace a závěr. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda jsou vychovatelé v dětském domově motivováni k práci vychovatele, či jakým způsobem jsou motivováni.
Anotace v angličtině
This bachelorl's work discusses the motivation to work as tutors in a children's home. In the first, a theoretical saction, it focused on the children's home itself, the children's home with school, the work and training of the tutor, and the motivation itself. In the second, practical part, the work if focused on independent research, its progress, implementation and conclusion. The aim od this bachelor's work was to determine whether the nursery tea-chers were motivated to work as a tutor or in what way they were motivated.
Klíčová slova
Dětský domov, dětský domov se školou, vychovatel, motivace
Klíčová slova v angličtině
Children's home, children's home with school, tutor, motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ústavní péče, motivace a dětských domovů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ústavní péče, motivace a dětských domovů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 9788073673833.
PECNEROVÁ, Helena. Standardy kvality péče o děti ve školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2015. ISBN 9788074811388.
MISKELL, Jane a Vincent MISKELL. Pracovní motivace. Praha: Grada, 1996. ISBN 8071693170.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
SYCHROVÁ, Adriana a Martina HALÍŘOVÁ. Ústavní péče v resocializačním kontextu. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 9788073957568.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 9788073673833.
PECNEROVÁ, Helena. Standardy kvality péče o děti ve školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2015. ISBN 9788074811388.
MISKELL, Jane a Vincent MISKELL. Pracovní motivace. Praha: Grada, 1996. ISBN 8071693170.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
SYCHROVÁ, Adriana a Martina HALÍŘOVÁ. Ústavní péče v resocializačním kontextu. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 9788073957568.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce. Prezentovala hlavní cíle práce, její metodologii. Představila nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.
dr. Skarupská upozornila na limity bakalářské práce. Bakalářská práce je na hraně, co do obsahové stránky. Na druhou stranu vyzdvihuje zvolené téma.
dr. Skarupská požádala studentku, aby uvedla teorie motivace. Studentka pouze jmenovala autory, ale neorientuje se v jednotlivých teoriích.
dr. Skarupská uvedla nedostatky v interpretaci dat.