Bakalářská práce pojednává o podobě rodinné a vzdělávací politiky ve dvou státech - v České a Namibijské republice. V teoretické části jsou uvedeny obecné informace o sociální politice, stejně jako konkrétní znaky zvolených politik v obou zemích. V části praktické práce vymezuje jednotlivé kategorie, ke kterým předkládá důležité charakteristiky jak z české, tak namibijské rodinné i vzdělávací politiky. Jelikož se jedná o státy, které jsou mezi sebou porovnávány jen velmi zřídka, přináší tato práce mnohé zajímavé poznatky a možnost nahlédnout do poměrně neprozkoumané oblasti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the form of family and education policy in two countries - in the Czech Republic and the Republic of Namibia. The theoretical part provides general information about social policy, as well as specific features of selected policies in both countries. In the practical part the thesis defines individual categories to which it presents important characteristics from both Czech and Namibian family and education policy. These two countries are compared with each other very rarely, so this work brings many interesting findings and the opportunity to look into a relatively unexplored area.
Klíčová slova
sociální politika, Česká republika, Namibijská republika, rodina, rodinná politika, vzdělání, vzdělávací politika, obsahová analýza
Klíčová slova v angličtině
social policy, the Czech Republic, the Republic of Namibia, family, family policy, education, education policy, content analysis
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o podobě rodinné a vzdělávací politiky ve dvou státech - v České a Namibijské republice. V teoretické části jsou uvedeny obecné informace o sociální politice, stejně jako konkrétní znaky zvolených politik v obou zemích. V části praktické práce vymezuje jednotlivé kategorie, ke kterým předkládá důležité charakteristiky jak z české, tak namibijské rodinné i vzdělávací politiky. Jelikož se jedná o státy, které jsou mezi sebou porovnávány jen velmi zřídka, přináší tato práce mnohé zajímavé poznatky a možnost nahlédnout do poměrně neprozkoumané oblasti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the form of family and education policy in two countries - in the Czech Republic and the Republic of Namibia. The theoretical part provides general information about social policy, as well as specific features of selected policies in both countries. In the practical part the thesis defines individual categories to which it presents important characteristics from both Czech and Namibian family and education policy. These two countries are compared with each other very rarely, so this work brings many interesting findings and the opportunity to look into a relatively unexplored area.
Klíčová slova
sociální politika, Česká republika, Namibijská republika, rodina, rodinná politika, vzdělání, vzdělávací politika, obsahová analýza
Klíčová slova v angličtině
social policy, the Czech Republic, the Republic of Namibia, family, family policy, education, education policy, content analysis
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální politiky, zahraniční politiky a mezinárodně-právního rámce.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální politiky, zahraniční politiky a mezinárodně-právního rámce.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DUKOVÁ, Ivana, Martin DUKA a Ivanka KOHOUTOVÁ. Sociální politika: učebnice pro obor sociální činnost. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-3880-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KREBS, Vojtěch. Sociální politika. 6., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-921-2.
TOMEŠ, Igor. Obory sociální politiky. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-868-5.
TOMEŠ, Igor. Sociální politika: teorie a mezinárodní zkušenost. 2. přepracované vyd. Praha: SOCIOKLUB, 2001. ISBN 80-86484-00-9.
Seznam doporučené literatury
DUKOVÁ, Ivana, Martin DUKA a Ivanka KOHOUTOVÁ. Sociální politika: učebnice pro obor sociální činnost. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-3880-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KREBS, Vojtěch. Sociální politika. 6., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-921-2.
TOMEŠ, Igor. Obory sociální politiky. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-868-5.
TOMEŠ, Igor. Sociální politika: teorie a mezinárodní zkušenost. 2. přepracované vyd. Praha: SOCIOKLUB, 2001. ISBN 80-86484-00-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své práce. Zaměřila se na vysvětlení volby tématu. Představila základní východiska práce a seznámila členy komise s výsledky své práce. Zodpověděla otázky k obhajobě a otázky členů komise. Diskuse směřovala k pojetí výzkumu a praktickému přínosu práce. Členové komise se vyjádřili kriticky k příliš obecnému pojetí práce.