Bakalářská práce se zaměřuje na připravenost adolescentů na odchod z náhradní ústavní péče, pohledem dětí z dětského domova. Tato práce je členěna na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je rozdělena do tří částí. Je zde vymezena adolescence, kde se zaměřuje na pozdí adolescenci. Popisuje formy ústavní péče u nás. V poslední části se specifikuje na dětský domov. Praktická část se zaměřuje na metodologii výzkumu. Cílem práce bylo, prostřednictvím kvalitativního výzkumu, zjistit, jak jsou adolescenti připraveni na odchod z dětského domova.
Annotation in English
The bachelor thesis focuses on the readiness of adolescents to leave alternative institu-tional care, from the perspective of children from children's homes. This work is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part is divided into three parts. Adolescence is described here, with a focuses on late adolescence. Describes forms of institutional care in our country. The last chapter of the theoretical part is specifies for the children's home. The practical part focuses on research methodology. The aim of the work was, through qualitative research, to find out how adolescents are prepared to leave the children's home.
Keywords
Adolescence, ústavní výchova, dětský domov, odchod u dětského domova, samostatný život.
Keywords in English
Adolescence, institutional education, children's home, leaving children's home, inde-pendent life.
Length of the covering note
64 s. (15 638 slov)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zaměřuje na připravenost adolescentů na odchod z náhradní ústavní péče, pohledem dětí z dětského domova. Tato práce je členěna na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je rozdělena do tří částí. Je zde vymezena adolescence, kde se zaměřuje na pozdí adolescenci. Popisuje formy ústavní péče u nás. V poslední části se specifikuje na dětský domov. Praktická část se zaměřuje na metodologii výzkumu. Cílem práce bylo, prostřednictvím kvalitativního výzkumu, zjistit, jak jsou adolescenti připraveni na odchod z dětského domova.
Annotation in English
The bachelor thesis focuses on the readiness of adolescents to leave alternative institu-tional care, from the perspective of children from children's homes. This work is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part is divided into three parts. Adolescence is described here, with a focuses on late adolescence. Describes forms of institutional care in our country. The last chapter of the theoretical part is specifies for the children's home. The practical part focuses on research methodology. The aim of the work was, through qualitative research, to find out how adolescents are prepared to leave the children's home.
Keywords
Adolescence, ústavní výchova, dětský domov, odchod u dětského domova, samostatný život.
Keywords in English
Adolescence, institutional education, children's home, leaving children's home, inde-pendent life.
Research Plan
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dětských domovů, adolescence a sociálně právní ochrany dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dětských domovů, adolescence a sociálně právní ochrany dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
KARR-MORSE, Robin a Meredith S WILEY. Zraněné dětství: vliv dětského traumatu na onemocnění v dospělosti. Praha: Triton, 2013, 359 s. ISBN 978-80-7387-642-5.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003, 141 s. ISBN 80-7178-747-7.
JEDLIČKA, Richard. Výchovné problémy s žáky z pohledu hlubinné psychologie. Praha: Portál, 2011, 246 s. ISBN 978-80-7367-788-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
Recommended resources
KARR-MORSE, Robin a Meredith S WILEY. Zraněné dětství: vliv dětského traumatu na onemocnění v dospělosti. Praha: Triton, 2013, 359 s. ISBN 978-80-7387-642-5.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003, 141 s. ISBN 80-7178-747-7.
JEDLIČKA, Richard. Výchovné problémy s žáky z pohledu hlubinné psychologie. Praha: Portál, 2011, 246 s. ISBN 978-80-7367-788-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila téma bakalářské práce. Prezentovala hlavní cíle práce, její metodologii. Představila nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.