Bakalárska práca "Názory Čechů a Slováků na vzájemné soužití z pohledu sociální pedagogiky" je zameraná najmä na zisťovanie vzťahov medzi Slovákmi a Čechmi. Cieľom práce bolo vypracovať výskum, ktorý poukazuje na názory týchto dvoch národov na samých seba, jeden na druhý a ich vzájomné spolunažívanie. Výskum bol spracovaný na základe odpovedí z dotazníku, ktorý bol vyplnený spolu 198 respondentmi rôznych vekových kategórií, pochádzajúcimi z Česka aj zo Slovenska. Výskum vo výsledkoch poukazuje na podobnosť medzi občanmi oboch národov a ich vnímanie v spoločnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Opinions of Czechs and Slovaks on mutual coexistence from the point of view of social pedagogy" is focused mainly on finding out the relations between Slovaks and Czechs. The aim of the work was to develop research that points to the views of these two nations on themselves, on each other and their mutual coexistence. The research was processed on the basis of answers from a questionnaire, which was filled in by a total of 198 respondents of various age categories, originating from the Czech Republic and Slovakia. The research in the results points to the similarity between the citizens of both nations and their perception in society.
Bakalárska práca "Názory Čechů a Slováků na vzájemné soužití z pohledu sociální pedagogiky" je zameraná najmä na zisťovanie vzťahov medzi Slovákmi a Čechmi. Cieľom práce bolo vypracovať výskum, ktorý poukazuje na názory týchto dvoch národov na samých seba, jeden na druhý a ich vzájomné spolunažívanie. Výskum bol spracovaný na základe odpovedí z dotazníku, ktorý bol vyplnený spolu 198 respondentmi rôznych vekových kategórií, pochádzajúcimi z Česka aj zo Slovenska. Výskum vo výsledkoch poukazuje na podobnosť medzi občanmi oboch národov a ich vnímanie v spoločnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Opinions of Czechs and Slovaks on mutual coexistence from the point of view of social pedagogy" is focused mainly on finding out the relations between Slovaks and Czechs. The aim of the work was to develop research that points to the views of these two nations on themselves, on each other and their mutual coexistence. The research was processed on the basis of answers from a questionnaire, which was filled in by a total of 198 respondents of various age categories, originating from the Czech Republic and Slovakia. The research in the results points to the similarity between the citizens of both nations and their perception in society.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kultury české a slovenské, historie společného státu a současných vztahů mezi zeměmi.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím sémantického diferenciálu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kultury české a slovenské, historie společného státu a současných vztahů mezi zeměmi.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím sémantického diferenciálu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
LUKÁŠ, Roman. Rozdělení Československa: dvacet let poté : dějiny vzájemných vztahů Čechů a Slováků od vzniku společného státu až po jeho rozdělení pohledem obyvatel příhraničních oblastí. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 9788020428646.
REIS, Vladimír a Jiřina KINTNEROVÁ. Kultura mezi Čechy a Slováky. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1460-8.
RYCHLÍK, Jan. Češi a Slováci ve 20. století: spolupráce a konflikty 1914-1992. Praha: Ústav pro studium totalitních režimů, 2012. ISBN 978-80-87211-59-5.
RYCHLÍK, Jan. Rozdělení Československa: 1989-1992. Praha: Vyšehrad, 2012. ISBN 978-80-7429-296-5.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
LUKÁŠ, Roman. Rozdělení Československa: dvacet let poté : dějiny vzájemných vztahů Čechů a Slováků od vzniku společného státu až po jeho rozdělení pohledem obyvatel příhraničních oblastí. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 9788020428646.
REIS, Vladimír a Jiřina KINTNEROVÁ. Kultura mezi Čechy a Slováky. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1460-8.
RYCHLÍK, Jan. Češi a Slováci ve 20. století: spolupráce a konflikty 1914-1992. Praha: Ústav pro studium totalitních režimů, 2012. ISBN 978-80-87211-59-5.
RYCHLÍK, Jan. Rozdělení Československa: 1989-1992. Praha: Vyšehrad, 2012. ISBN 978-80-7429-296-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci, vysvětlila důvody pro výběr tématu a seznámila členy komise s výsledky výzkumu. V průběhu odpovědi zodpověděla doplňující otázky. V závěru zodpověděla otázky k obhajobě a otázky členů komise. Komise se vyjádřila k nedostatkům práce, které byly spatřovány v interpretační rovině výsledků výzkumu a absenci spojitosti se sociální pedagogikou.