Bakalářská práce se zabývá sextingem, jenž může postihnout osoby jakéhokoliv věku. V teoretické části popisuje kyberšikanu jako celek, jeho dělení, legislativu, formy a dále se zaměřuje na popis sextingu, jeho rizika a prevenci vůči jevu. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na kvantitativní výzkum týkající se postojů žáků středních odborných škol a gymnázií ve Zlínském kraji. Výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with sexting, which can affect people of any age. The theoretical part describes cyberbullying as a whole, its division, legislation, forms and further focuses on the description of sexting, its risks and prevention of the phenomenon. The practical part of the bachelor's thesis is focused on quantitative research concerning the attitudes of students of secondary vocational schools and grammar schools in the Zlín region. The research was conducted by a questionnaire survey.
Bakalářská práce se zabývá sextingem, jenž může postihnout osoby jakéhokoliv věku. V teoretické části popisuje kyberšikanu jako celek, jeho dělení, legislativu, formy a dále se zaměřuje na popis sextingu, jeho rizika a prevenci vůči jevu. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na kvantitativní výzkum týkající se postojů žáků středních odborných škol a gymnázií ve Zlínském kraji. Výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with sexting, which can affect people of any age. The theoretical part describes cyberbullying as a whole, its division, legislation, forms and further focuses on the description of sexting, its risks and prevention of the phenomenon. The practical part of the bachelor's thesis is focused on quantitative research concerning the attitudes of students of secondary vocational schools and grammar schools in the Zlín region. The research was conducted by a questionnaire survey.
Vymezení teoretických východisek z oblasti kyberšikany, specifických forem kyberšikany a školního prostředí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium a zpracování odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti kyberšikany, specifických forem kyberšikany a školního prostředí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOLLÁ, Katarína. Sexting a kyberšikana. Bratislava: Iris, 2016. ISBN 978-80-8153-061-6.
HOLLÁ, Katarína. Kyberšikana. Bratislava: Iris, 2013. ISBN 978-80-8153-011-1.
VAŠUTOVÁ, Maria, ed. Proměny šikany ve světě nových médií. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity, 2010. ISBN 978-80-7368-858-5.
PASCALINE, Lorentz, SMAHEL, David, METYKOVA, Monika, WRIGHT, MIchelle. Living in the digital age. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7810-9.
BEŇO, Pavel. Šarmantní násilníci. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0938-6.
Seznam doporučené literatury
HOLLÁ, Katarína. Sexting a kyberšikana. Bratislava: Iris, 2016. ISBN 978-80-8153-061-6.
HOLLÁ, Katarína. Kyberšikana. Bratislava: Iris, 2013. ISBN 978-80-8153-011-1.
VAŠUTOVÁ, Maria, ed. Proměny šikany ve světě nových médií. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity, 2010. ISBN 978-80-7368-858-5.
PASCALINE, Lorentz, SMAHEL, David, METYKOVA, Monika, WRIGHT, MIchelle. Living in the digital age. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7810-9.
BEŇO, Pavel. Šarmantní násilníci. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0938-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, zaměřila se na stručný popis teoretických východisek. Následně popsala praktickou část práce a design výzkumu. Studentka podrobně popsala výsledky výzkumu a dále zodpověděla otázky k obhajobě a otázky členů komise. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravena.