Bakalářská práce se zabývá rozdíly v třídním klimatu na základních školách ve městě a na vesnici. Teoretická část má tři kapitoly. První kapitola se věnuje školnímu a třídnímu klimatu. Druhá kapitola hovoří o charakteristice pubescenta a jeho vztazích s rodiči a vrstevníky. Třetí kapitola je zaměřena na školu jako instituci a její součásti, jako jsou třída, učitel, žák a region. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření v 8. a 9. třídách na základních školách ve městě a na vesnici.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with differences in classroom climate at primary schools between cities and villages. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter is devoted to school climate and classroom climate. The second chapter talks about the characteristics of a pubescent and his / her relationships between their parents and peers. The third chapter is focused on school as an educational institution and constituent parts as a class, teacher, pupil and region. The empirical part is about quantitative research, which was made by a questionnaire survey in eighth and ninth grades at elementary schools in the town and village.
Klíčová slova
klima školy, klima třídy, starší školní věk, škola, region
Klíčová slova v angličtině
school climate, classroom climate, older school age, school, region
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozdíly v třídním klimatu na základních školách ve městě a na vesnici. Teoretická část má tři kapitoly. První kapitola se věnuje školnímu a třídnímu klimatu. Druhá kapitola hovoří o charakteristice pubescenta a jeho vztazích s rodiči a vrstevníky. Třetí kapitola je zaměřena na školu jako instituci a její součásti, jako jsou třída, učitel, žák a region. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření v 8. a 9. třídách na základních školách ve městě a na vesnici.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with differences in classroom climate at primary schools between cities and villages. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter is devoted to school climate and classroom climate. The second chapter talks about the characteristics of a pubescent and his / her relationships between their parents and peers. The third chapter is focused on school as an educational institution and constituent parts as a class, teacher, pupil and region. The empirical part is about quantitative research, which was made by a questionnaire survey in eighth and ninth grades at elementary schools in the town and village.
Klíčová slova
klima školy, klima třídy, starší školní věk, škola, region
Klíčová slova v angličtině
school climate, classroom climate, older school age, school, region
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti třídního klimatu, staršího školního věku, městského a venkovského prostředí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti třídního klimatu, staršího školního věku, městského a venkovského prostředí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Olomouc: Nakladatelství Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu 2., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2016. ISBN 978-80-271-9225-0.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-980-9.
PETLÁK, Erich. Klíma školy a klíma triedy. Bratislava: Vydavateľstvo IRIS, 2006. ISBN 80-89018-97-1.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Olomouc: Nakladatelství Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu 2., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2016. ISBN 978-80-271-9225-0.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-980-9.
PETLÁK, Erich. Klíma školy a klíma triedy. Bratislava: Vydavateľstvo IRIS, 2006. ISBN 80-89018-97-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na teoretická východiska. Studentka dále popisovala praktickou část práce, studentka popsala zvolenou výzkumnou strategii - studentka využila standardizovaný dotazník. Dále uvedla výzkumné otázky a cíle. Studentka se dále zaměřila na prezentaci výsledků výzkumného šetření. Následně odpověděla na otázky z posudků. Členové komise doptávali na vysvětlení některých závěrů výzkumu a na vyhodnocení dotazníku.