Tato bakalářská práce se zabývá tématem resilience u dětí v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež ve městě Brně. Tato práce je rozdělena do dvou částí - na teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaobírá vymezením pojmů, jako je například resilience, dětství a dospívání, rizikové chování nebo nízkoprahová zařízení. Praktická část se zabývá popisem kvantitativního výzkum ohledně míry resilience u dětí v nízkoprahových zařízeních v oblasti individuální, společenské, kulturní a vztahové, kdy je hlavním cílem zjistit, jaká je celková míra resilience u dětí v nízkoprahových zařízeních ve městě Brně v jednotlivých oblastech, za použití dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the topic of child resilience in low-treshold facilities for children and youth in Brno. This work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the definition of concepts such as resilience, childhood and adolescence, risky behavior or low-threshold facilities. The practical part deals with the description of quantitative research on the degree of child resilience in low-threshold facilities in the area of individual, social, cultural and relationship, where the main goal is to determine the overall rate of child resilience in low-threshold facilities in Brno in individual areas, using questionnaire survey.
Klíčová slova
resilience, nízkoprahová zařízení, děti, mládež, rizikové chování
Tato bakalářská práce se zabývá tématem resilience u dětí v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež ve městě Brně. Tato práce je rozdělena do dvou částí - na teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaobírá vymezením pojmů, jako je například resilience, dětství a dospívání, rizikové chování nebo nízkoprahová zařízení. Praktická část se zabývá popisem kvantitativního výzkum ohledně míry resilience u dětí v nízkoprahových zařízeních v oblasti individuální, společenské, kulturní a vztahové, kdy je hlavním cílem zjistit, jaká je celková míra resilience u dětí v nízkoprahových zařízeních ve městě Brně v jednotlivých oblastech, za použití dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the topic of child resilience in low-treshold facilities for children and youth in Brno. This work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the definition of concepts such as resilience, childhood and adolescence, risky behavior or low-threshold facilities. The practical part deals with the description of quantitative research on the degree of child resilience in low-threshold facilities in the area of individual, social, cultural and relationship, where the main goal is to determine the overall rate of child resilience in low-threshold facilities in Brno in individual areas, using questionnaire survey.
Klíčová slova
resilience, nízkoprahová zařízení, děti, mládež, rizikové chování
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování mládeže, služeb nízkoprahových zařízení a resilience.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich intepretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování mládeže, služeb nízkoprahových zařízení a resilience.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich intepretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Praha: Grada, 2009, 102 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2947-3.
LABÁTH, Vladimír. Riziková mládež: možnosti potenciálnych zmien. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001, 157 s. Studijní texty. ISBN 80-85850-66-4.
SOBOTKOVÁ, Veronika. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014, 147 s. Psyché. ISBN 978-80-247-4042-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014, 231 s. Psyché. ISBN 978-80-247-5046-0.
ŠIŠLÁKOVÁ, Monika. Resilience jako východisko pro sociální práci s rizikovou mládeží. In Možnosti sociální práce na počátku 21. století. 2005. vyd. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2005. s. 110-118, 9 s. ISBN 80-86771-10-5.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
Seznam doporučené literatury
ŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Praha: Grada, 2009, 102 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2947-3.
LABÁTH, Vladimír. Riziková mládež: možnosti potenciálnych zmien. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001, 157 s. Studijní texty. ISBN 80-85850-66-4.
SOBOTKOVÁ, Veronika. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014, 147 s. Psyché. ISBN 978-80-247-4042-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014, 231 s. Psyché. ISBN 978-80-247-5046-0.
ŠIŠLÁKOVÁ, Monika. Resilience jako východisko pro sociální práci s rizikovou mládeží. In Možnosti sociální práce na počátku 21. století. 2005. vyd. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2005. s. 110-118, 9 s. ISBN 80-86771-10-5.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila vílbu tématu, stručně představila teoretická východiska a dále se věnovala popisu výzkumného šetření a výzkumného nástroje. Studentka dále představila výzkumnou strategii, uvedla výzkumné cíle a otázky. Dále studentka popisovala závěry výzkumného šetření. Členové komise se doptávali na rozdíly v resilienci mezi dětmi s různou etnickou příslušností. Následně měla studentka popsat způsob analýzy dat. Studentka dále odpovídala na otázky z posudků. Oceněno bylo téma i zpsůob zpracování dat.