Úkolem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak velký podíl negativismu se vyskytuje v hlavním zpravodajském pořadu České televize Události ČT1. Měla jsem také definovat formát, popř. Etický kodex České televize. Provedla jsem rovněž kvantitativní i kvalitativní analýzu zpráv v pořadu Události ČT1. Tato analýza probíhala ve dnech 25. 3. 2005 - 27. 3. 2005. Vymezila a definovala jsem pojem negativismus. Porovnala jsem také Etický panel britské stanice BBC s Etickým panelem České televize. V závěru mé práce naleznete vyhodnocení této analýzy.
Annotation in English
The aim of my thesis was to find out how big rate of negativism appears in the main newscast called Události ČT1 on Czech television. I should have defined the profile or Ethics Code of Czech television. I also made quantitative and qualitative analysis of news in Události ČT1. This analysis was made from 25. 3.2005 - 27. 3. 2005. I specified and defined the term "negativism". I compared and contrasted the approach to ethics and objectivity on ČT1 and BBC respectively. At the end of the thesis you can find the result of mentioned analysis.
Keywords
negativismus, analýza, etický kodex, média, Česká televize, BBC
Keywords in English
negativism, analysis, ethics code, media, Czech televison, BBC
Length of the covering note
59 s.
Language
CZ
Annotation
Úkolem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak velký podíl negativismu se vyskytuje v hlavním zpravodajském pořadu České televize Události ČT1. Měla jsem také definovat formát, popř. Etický kodex České televize. Provedla jsem rovněž kvantitativní i kvalitativní analýzu zpráv v pořadu Události ČT1. Tato analýza probíhala ve dnech 25. 3. 2005 - 27. 3. 2005. Vymezila a definovala jsem pojem negativismus. Porovnala jsem také Etický panel britské stanice BBC s Etickým panelem České televize. V závěru mé práce naleznete vyhodnocení této analýzy.
Annotation in English
The aim of my thesis was to find out how big rate of negativism appears in the main newscast called Události ČT1 on Czech television. I should have defined the profile or Ethics Code of Czech television. I also made quantitative and qualitative analysis of news in Události ČT1. This analysis was made from 25. 3.2005 - 27. 3. 2005. I specified and defined the term "negativism". I compared and contrasted the approach to ethics and objectivity on ČT1 and BBC respectively. At the end of the thesis you can find the result of mentioned analysis.
Keywords
negativismus, analýza, etický kodex, média, Česká televize, BBC
Keywords in English
negativism, analysis, ethics code, media, Czech televison, BBC
Research Plan
1. Uveďte názvy českých celoplošných TV stanic a definujte jejich formáty, příp. etické kodexy.
2. Na základě dostupné literatury definujte pojem negativismus v masových médiích, zejména v TV.
3. Zaznamenejte přiměřený počet hlavních večerních pořadů a proveďte jejich kvantitativní i kvalitativní analýzu z hlediska pozitivních a negativních pořadů včetně jejich umístění v pořadu.
4. Formulujte názor na charakter českých TV stanic v porovnání s některými zahraničními.
Research Plan
1. Uveďte názvy českých celoplošných TV stanic a definujte jejich formáty, příp. etické kodexy.
2. Na základě dostupné literatury definujte pojem negativismus v masových médiích, zejména v TV.
3. Zaznamenejte přiměřený počet hlavních večerních pořadů a proveďte jejich kvantitativní i kvalitativní analýzu z hlediska pozitivních a negativních pořadů včetně jejich umístění v pořadu.
4. Formulujte názor na charakter českých TV stanic v porovnání s některými zahraničními.
Recommended resources
Bartošek, J.: Žurnalistika a zábava. In: Pavlů, J. a kol.: Marketingové komunikace a firemní strategie. FMK UTB, Zlín 2004, s. 98 - 113
Bech, Karlsen-Jo: Být při tom. Oslo 1991
Burton, , Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barister and Principal 2001
Dominick, J., R.: The Dynamics of Mass Communication. USA 1990
Mander, J.: Čtyři důvody pro zrušení televize. Brno, Doplněk 2003
Sak. P., Saková, K.: Mládež na křižovatce. Praha, Petrklíč 2004
Šmíd, M.: Média, TV Nova a já. Praha, Karolinum 2001
Recommended resources
Bartošek, J.: Žurnalistika a zábava. In: Pavlů, J. a kol.: Marketingové komunikace a firemní strategie. FMK UTB, Zlín 2004, s. 98 - 113
Bech, Karlsen-Jo: Být při tom. Oslo 1991
Burton, , Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barister and Principal 2001
Dominick, J., R.: The Dynamics of Mass Communication. USA 1990
Mander, J.: Čtyři důvody pro zrušení televize. Brno, Doplněk 2003
Sak. P., Saková, K.: Mládež na křižovatce. Praha, Petrklíč 2004
Šmíd, M.: Média, TV Nova a já. Praha, Karolinum 2001