Předmětem této diplomové práce je vytvoření rozvojové strategie pro konkrétní společnost. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část popisuje teoretické metody a postupy použité v praktické části. Ve druhé části je analyzováno vnější a vnitřní prostředí společnosti. Na základě těchto analýz je vygenerována SWOT analýza a bostonská matice portfolia. Ze získaných dat je následně vytvořena strategie rozvoje společnosti s důrazem na strategii rozvoje portfolia. Strategie je rozvíjena do fáze funkčních strategií strategických obchodních jednotek.
Anotace v angličtině
The subject of diploma thesis is the creation of development strategy for a particular company. The thesis consists of theoretical and practical parts. The first part describes the theoretical methods and procedures used in the practical part. In the second part is analyzed the external and internal environment of the company. On the analysis are based the SWOT analysis and the Boston portfolio matrix. From the obtained data, a business development strategy is subsequently created with an emphasis on the portfolio development strategy. The strategy is developed to the stage of functional strategies of strategic business units.
management, development strategy, refurbishment of car parts, automotive industry, company strategy.
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je vytvoření rozvojové strategie pro konkrétní společnost. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část popisuje teoretické metody a postupy použité v praktické části. Ve druhé části je analyzováno vnější a vnitřní prostředí společnosti. Na základě těchto analýz je vygenerována SWOT analýza a bostonská matice portfolia. Ze získaných dat je následně vytvořena strategie rozvoje společnosti s důrazem na strategii rozvoje portfolia. Strategie je rozvíjena do fáze funkčních strategií strategických obchodních jednotek.
Anotace v angličtině
The subject of diploma thesis is the creation of development strategy for a particular company. The thesis consists of theoretical and practical parts. The first part describes the theoretical methods and procedures used in the practical part. In the second part is analyzed the external and internal environment of the company. On the analysis are based the SWOT analysis and the Boston portfolio matrix. From the obtained data, a business development strategy is subsequently created with an emphasis on the portfolio development strategy. The strategy is developed to the stage of functional strategies of strategic business units.
management, development strategy, refurbishment of car parts, automotive industry, company strategy.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická čast
Proveďte literární rešersi vztahující se k tématu business plánu a tvorby strategíe firmy.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Proveďte analýzu vnějšího a vnítřního okolí firmy a na základě provedených analýz sestavte business plán.
Proveďte ekonomické zhodnoceni a definujte rizíka projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická čast
Proveďte literární rešersi vztahující se k tématu business plánu a tvorby strategíe firmy.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Proveďte analýzu vnějšího a vnítřního okolí firmy a na základě provedených analýz sestavte business plán.
Proveďte ekonomické zhodnoceni a definujte rizíka projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HANZELKOVÁ, Alena, KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL, 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. V Praze: C.H. Beck, 232 s. ISBN 978-80-740-0637-1.
HENRY, Anthony, 2018. Understanding strategic management. 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press, 352 s. ISBN 978-01-996-6247-0.
LHOTSKÝ, Jan, 2010. Strategický management: jak zajistit budoucí úspěch podniku. Praha: Computer Press, 144 s. ISBN 978-80-251-3295-1.
PARNELL, John A, 2014. Strategic management: theory and practice. 4th Edition. Los Angeles: Sage, 641 s. ISBN 978-14-522-3498-4.
ZUZÁK, Roman, 2011. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 172 s. ISBN 978-80-247-4008-9
Seznam doporučené literatury
HANZELKOVÁ, Alena, KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL, 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. V Praze: C.H. Beck, 232 s. ISBN 978-80-740-0637-1.
HENRY, Anthony, 2018. Understanding strategic management. 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press, 352 s. ISBN 978-01-996-6247-0.
LHOTSKÝ, Jan, 2010. Strategický management: jak zajistit budoucí úspěch podniku. Praha: Computer Press, 144 s. ISBN 978-80-251-3295-1.
PARNELL, John A, 2014. Strategic management: theory and practice. 4th Edition. Los Angeles: Sage, 641 s. ISBN 978-14-522-3498-4.
ZUZÁK, Roman, 2011. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 172 s. ISBN 978-80-247-4008-9
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Kubik 20b. 1. Jaké má společnost RemanTE Group konkurenční postavení na českém i zahraničním trhu? Zodpovězeno zcela. 2. Jak lze seřadit tři strategické jednotky firmy na základě jejich výkonnosti (pořadí hodnocení 1-3)? Zodpovězeno zcela.
Oponent: Dr. Benyahya 24b. 1) Podložte nějakými fakty či argumenty tvrzení o poklesu budoucích tržeb a nepotřebnosti SBU2. Zodpovězeno zcela. 2) Jak se díváte na fakt, že firma o 53 zaměstnancích má personální oddělaní s pers. ředitelem, pers. referentem a dvěma asistenty? Není to příliš? Vydělají si na svou mzdu? Zodpovězeno zcela. 3) Očekáváte v budoucnu nějaké dopady na firmu díky vyšší automatizaci a robotizaci? Pokud ano, jak se to promítne do Vaší strategie? Zodpovězeno zcela. 5) Jak jste dospěl k částkám v nákladové analýze (strana 75)? Zodpovězeno zcela.
Rozprava:
doc. Klapalová - Kde nakupují díly? Zodpovězeno částečně.
Dr. Vydrová - Kde máte strategii business plánu? Zodpovězeno částečně.
Dr. Kramoliš -
Dr. Zimola -
doc. Kozák -