Tato bakalářská práce se zabývá prostředky mluvené řeči a psaného slova v propagačním sdělení. Bakalářská práce je zaměřena na televizní a tiskovou reklamu. Na konkrétních příkladech televizních a tiskových reklam jsou ukázány prostředky, které působí na recipienty. Působení reklamy je také doloženo pomocí dotazníků. Ze získaných výsledků bude možno posoudit , zda jsou využité prostředky efektivní.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with resources of spoken and written word in a promotional message. The bachelor work focuses on television and printing advertisement. On concrete examples of television and printing advertisements, there are shown facilities, which affect targeted customers. The effect of promotion is also documented by means of inquiries. From gained results, it will be possible to judge whether the used facilities are efficient.
Klíčová slova
televizní a tisková reklama, diferenciace národního jazyka, postavení televizních a tiskových médií v systému mareketingových komunikací, mluvená řeč a psané slovo
Klíčová slova v angličtině
Work focuses on television and priting advertisement, spoken and written word
Rozsah průvodní práce
49 s., 1s. přílohy, dotazník
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá prostředky mluvené řeči a psaného slova v propagačním sdělení. Bakalářská práce je zaměřena na televizní a tiskovou reklamu. Na konkrétních příkladech televizních a tiskových reklam jsou ukázány prostředky, které působí na recipienty. Působení reklamy je také doloženo pomocí dotazníků. Ze získaných výsledků bude možno posoudit , zda jsou využité prostředky efektivní.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with resources of spoken and written word in a promotional message. The bachelor work focuses on television and printing advertisement. On concrete examples of television and printing advertisements, there are shown facilities, which affect targeted customers. The effect of promotion is also documented by means of inquiries. From gained results, it will be possible to judge whether the used facilities are efficient.
Klíčová slova
televizní a tisková reklama, diferenciace národního jazyka, postavení televizních a tiskových médií v systému mareketingových komunikací, mluvená řeč a psané slovo
Klíčová slova v angličtině
Work focuses on television and priting advertisement, spoken and written word
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literaturu z oblasti mluvené řeči a psaného slova v propagačním sdělení obecně.
2. Zpracujte literaturu zabývající se tvorbou propagačního textu.
3. Analyzujte postavení tiskových médií a televize v systému marketingových komunikací.
4. Analyzujte texty v tištěných médiích z hlediska odbornosti a porovnejte je s propagačními televizními texty doloženými na příkladech.
5. Vyvoďte z rozborů mluvené řeči a psaného slova vnímavost publika.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy, uveďte vlastní názor na situaci a navrhněte řešení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literaturu z oblasti mluvené řeči a psaného slova v propagačním sdělení obecně.
2. Zpracujte literaturu zabývající se tvorbou propagačního textu.
3. Analyzujte postavení tiskových médií a televize v systému marketingových komunikací.
4. Analyzujte texty v tištěných médiích z hlediska odbornosti a porovnejte je s propagačními televizními texty doloženými na příkladech.
5. Vyvoďte z rozborů mluvené řeči a psaného slova vnímavost publika.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy, uveďte vlastní názor na situaci a navrhněte řešení.
Seznam doporučené literatury
Křížek, Z. - Tvorba propagačních prostředků. Zlín 2001, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Křížek, z. - Crha, I.: Jak psát reklamní text. 2. vydání. Praha, Grada Publishing 2003
Bartošek, J. - Kultura a technika mluvené řeči. Zlín 2003, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Ogilvy, D. - O reklamě. Praha, Management press 1996
Toscani, O . - Reklama je navoněná zdechlina. Praha, nakladatelství Slovart 1996
Karešová, A. - Mluvené slovo v televizní publicistice. Praha, Státní pedagogické nakladatelství
Seznam doporučené literatury
Křížek, Z. - Tvorba propagačních prostředků. Zlín 2001, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Křížek, z. - Crha, I.: Jak psát reklamní text. 2. vydání. Praha, Grada Publishing 2003
Bartošek, J. - Kultura a technika mluvené řeči. Zlín 2003, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Ogilvy, D. - O reklamě. Praha, Management press 1996
Toscani, O . - Reklama je navoněná zdechlina. Praha, nakladatelství Slovart 1996
Karešová, A. - Mluvené slovo v televizní publicistice. Praha, Státní pedagogické nakladatelství