Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit kompletní reálný podnikatelský záměr pivního baru Štulbach. Teoretická část shrnuje základní informace týkající se podnikání a tvoří základ pro část praktickou. Zabývá se podporou v podnikání, založením podnikání, rodinným podnikáním a jednotlivými částmi podnikatelského plánu. Začátek teoretické části tvoří analýza makro a mikro prostředí včetně SWOT analýzy. Dále je praktická část zaměřena na zpracování projektu zabývající se podnikatelským plánem pivního baru, který zahrnuje marketingovou, časovou, finanční a rizikovou analýzu. Na závěr jsou zpracována doporučení pro zvolený podnik.
Anotace v angličtině
The main aim of the diploma thesis is to create a complete real business plan for the Štulbach beer bar. The theoretical part summarizes the basic information about business and constitutes the basis for the practical part. It engages with support in business, starting a business, family business and individual parts of a business plan. The introduction of the theoretical part is the analysis of macro and micro environment, including SWOT analysis. Furthermore, the practical part is focused on the elaboration of a project engaging with the business plan of a beer bar, which includes marketing, time, financial and risk analysis. Finally, the recommendations for the selected company are made.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský plán, pivní bar, Štulbach
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, business plan, beer bar, Štulbach
Rozsah průvodní práce
100 s. (139 668 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit kompletní reálný podnikatelský záměr pivního baru Štulbach. Teoretická část shrnuje základní informace týkající se podnikání a tvoří základ pro část praktickou. Zabývá se podporou v podnikání, založením podnikání, rodinným podnikáním a jednotlivými částmi podnikatelského plánu. Začátek teoretické části tvoří analýza makro a mikro prostředí včetně SWOT analýzy. Dále je praktická část zaměřena na zpracování projektu zabývající se podnikatelským plánem pivního baru, který zahrnuje marketingovou, časovou, finanční a rizikovou analýzu. Na závěr jsou zpracována doporučení pro zvolený podnik.
Anotace v angličtině
The main aim of the diploma thesis is to create a complete real business plan for the Štulbach beer bar. The theoretical part summarizes the basic information about business and constitutes the basis for the practical part. It engages with support in business, starting a business, family business and individual parts of a business plan. The introduction of the theoretical part is the analysis of macro and micro environment, including SWOT analysis. Furthermore, the practical part is focused on the elaboration of a project engaging with the business plan of a beer bar, which includes marketing, time, financial and risk analysis. Finally, the recommendations for the selected company are made.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský plán, pivní bar, Štulbach
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, business plan, beer bar, Štulbach
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury shrňte teoretické poznatky vztahující se k problematice podnikání a podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu týkající se pivních barů v okolí.
Zpracujte podnikatelský plán na založení nového pivního baru.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury shrňte teoretické poznatky vztahující se k problematice podnikání a podnikatelského plánu.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu týkající se pivních barů v okolí.
Zpracujte podnikatelský plán na založení nového pivního baru.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2014, 240 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
FINCH, Brian. How to write a business plan. London: Kogan Page, 2019, 192 s. ISBN 9781789660029.
KNÁPKOVÁ, Adriana, Drahomíra PAVELKOVÁ a Karel ŠTEKER. Finanční analýza: komplexní průvodce s příklady. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 232 s. ISBN 978-80-247-.
RYDVALOVÁ, Petra. Malé a střední podnikání v podmínkách České republiky. Liberec: VÚTS, 2011, 136 s. ISBN 978-80-87184-16-5.
SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada, 2010, 432 s. ISBN 978-80-247-3339-5.
Seznam doporučené literatury
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2014, 240 s. ISBN 978-80-7400-511-4.
FINCH, Brian. How to write a business plan. London: Kogan Page, 2019, 192 s. ISBN 9781789660029.
KNÁPKOVÁ, Adriana, Drahomíra PAVELKOVÁ a Karel ŠTEKER. Finanční analýza: komplexní průvodce s příklady. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 232 s. ISBN 978-80-247-.
RYDVALOVÁ, Petra. Malé a střední podnikání v podmínkách České republiky. Liberec: VÚTS, 2011, 136 s. ISBN 978-80-87184-16-5.
SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada, 2010, 432 s. ISBN 978-80-247-3339-5.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D. - 30 bodů. Je možné na základě této DP vypracovat podnikatelský záměr i pro jiný obor podnikání? Zodpovězeno zcela. Máte představu, jak by se pivní bar vyrovnal s několika měsíčním omezením provozu v důsledku pandemie? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Milan Damborský, Ph.D. - 5 bodů: Dovoluji si autorku požádat o vysvětlení originality projektu pivního baru, který je už realizován. Je to autorsky její projektem bez podílu dalších osob? Jak se tento reálný projektu odlišuje od řešení záměru v DP? Resp. jaká je originatlity vytvořeného záměru v DP v komparaci s reálným už vytvořeným projektem? Dále je vhodné reagovat na vznesené připomínky v posudku. Zodpovězeno zcela.
Doc. Ing. Jitka Kloudová, Ph.D.: Jaké jsou Vaše alternativní náklady neboli náklady obětované příležitosti? Zodpovězeno částečně. Ing. Petra Barešová, Ph.D.: Na začátku projektu uvádíte, že hlavním cílem pivního baru je spokojený zákazník. Je to skutečně Vaším hlavním cílem, jakožto těch, kteří budou tento záměr platit? Zodpovězeno zcela. Nebylo by lepší se při analýze konkurence podívat na přímé konkurenty pivního baru? Zodpovězeno zcela. Ing. Jana Matošková, Ph.D.: Jaký je Váš hlavní závěr PEST analýzy? Zodpovězeno částečně. Doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.: Konkretizujte Vaši cílovou skupinu. Kdo je podle Vás milovník piva? Zodpovězeno zcela.
Studentka uspokojivě vysvětlila komisi původnost své práce a objasnila připomínky oponenta. Komise konstatovala, že předložená práce je původní.