Diplomová práce je zpracována za účelem vytvoření projektu založení oční optiky v Olomouci. Cílem této práce bylo zpracování teoretických poznatků v oboru oční optiky a optometrie nutných k založení a následnému úspěšnému vedení oční optiky, společně s vytvořením podnikatelského plánu. Praktická část nejprve analyzuje prostředí prostřednictvím marketingové analýzy PEST, Porter a OT analýza. Výsledkem diplomové práce je kompletně zhotovený podklad pro založení oční optiky v centru Olomouce. Podnikatelský plán je na závěr zhodnocen z hlediska jeho implementace do praxe.
Anotace v angličtině
This master´s thesis was written in order to create a project for an establishment of an optician store in Olomouc. The goal of this work was to collect theoretical knowledge in the field of optics and optometry which is necessary for establishment and later on successful management of an optician store, and to create a business plan. Practical part is composed of the marketing analysis PEST, Porter analysis and OT analysis. The result of this thesis is a groundwork for an establishment of an optician store in Olomouc. The conclusion of this master´s thesis is a concrete groundwork serving for an establishment of an optician store in the centre of Olomouc. The business plan is evaluated at the end based on its implementation to the practice.
optician store, optometrist, optics, business plan, analysis
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zpracována za účelem vytvoření projektu založení oční optiky v Olomouci. Cílem této práce bylo zpracování teoretických poznatků v oboru oční optiky a optometrie nutných k založení a následnému úspěšnému vedení oční optiky, společně s vytvořením podnikatelského plánu. Praktická část nejprve analyzuje prostředí prostřednictvím marketingové analýzy PEST, Porter a OT analýza. Výsledkem diplomové práce je kompletně zhotovený podklad pro založení oční optiky v centru Olomouce. Podnikatelský plán je na závěr zhodnocen z hlediska jeho implementace do praxe.
Anotace v angličtině
This master´s thesis was written in order to create a project for an establishment of an optician store in Olomouc. The goal of this work was to collect theoretical knowledge in the field of optics and optometry which is necessary for establishment and later on successful management of an optician store, and to create a business plan. Practical part is composed of the marketing analysis PEST, Porter analysis and OT analysis. The result of this thesis is a groundwork for an establishment of an optician store in Olomouc. The conclusion of this master´s thesis is a concrete groundwork serving for an establishment of an optician store in the centre of Olomouc. The business plan is evaluated at the end based on its implementation to the practice.
optician store, optometrist, optics, business plan, analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte základní teoretické poznatky týkající se založení oční optiky v ČR, charakterizujte právní podmínky, profesi a kompetence očního optika a optometristy.
II. Praktická část
Analyzujte výchozí situaci a podmínky na trhu služeb očních optik v Olomouci
Vyhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry pro projekt.
Na základě provedených analýz vytvořte projekt založení oční optiky v Olomouci.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte základní teoretické poznatky týkající se založení oční optiky v ČR, charakterizujte právní podmínky, profesi a kompetence očního optika a optometristy.
II. Praktická část
Analyzujte výchozí situaci a podmínky na trhu služeb očních optik v Olomouci
Vyhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry pro projekt.
Na základě provedených analýz vytvořte projekt založení oční optiky v Olomouci.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARROW, Colin. The business plan workbook. 9th Edition. USA: Kogan Page Publishers, 2018, 376 s. ISBN 9780749481797
ČERVENÝ, Radim, et al. Business plán: krok za krokem. 1. vyd. Praha: Beck, 2014, 240 s. ISBN 978-80-7400-511-4
MCKEEVER, Mike. How to write a business plan. 11th Edition. USA: Bang Printing, 2012, 273 s. ISBN 978-1-4133-1749-7.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3. vydání. Praha: Grada, 2012, 336 s. ISBN 978-80-247-4520-6.
Seznam doporučené literatury
BARROW, Colin. The business plan workbook. 9th Edition. USA: Kogan Page Publishers, 2018, 376 s. ISBN 9780749481797
ČERVENÝ, Radim, et al. Business plán: krok za krokem. 1. vyd. Praha: Beck, 2014, 240 s. ISBN 978-80-7400-511-4
MCKEEVER, Mike. How to write a business plan. 11th Edition. USA: Bang Printing, 2012, 273 s. ISBN 978-1-4133-1749-7.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3. vydání. Praha: Grada, 2012, 336 s. ISBN 978-80-247-4520-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D., 21 bodů
Oponent práce: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., 14 bodů
Otázky vedoucího práce: 1) Jaké nezbytné služby by měla oční optika poskytovat, aby obstála v současném tak vysoce konkurenčním prostředí? (Zodpovězeno zcela), 2) Součástí definování marketingové strategie by měla být identifikace konkurenčních výhod. Jakou zásadní konkurenční výhodu chcete na tomto konkurenčním trhu nabízet? Čím chcete přesvědčit zákazníka, aby nakupoval právě u vás? (Zodpovězeno zcela), Otázky oponenta práce: 1) Představte komisi rozčlenění praktické části na analytickou a projektovou (viz. Zásady pro vypracování). (Zodpovězeno zcela), 2) Představte komisi kapitolu, která by měla plynout ze Zásad pro vypracování: "Vyhodnoťte výsledky analýzy a vyoďte závěry pro projekt". Proč tato kapitola není součástí diplomové práce? (Zodpovězeno zcela), 3) V rámci OT analýzy máte nesprávně zařazeny příležitosti. Představte komisi minimálně 7 příležitostí, které budou externí faktory, které organizace nemůže svojí činností ovlivnit. (Zodpovězeno zcela). Další otázky: Ing. Bc. Šárka Papadaki, Ph.D., Vysvětlete, jak vyplývají na základě analýz poklady realizace projektu. Uveďte podklady pro založení Vaší společnosti. Chybí zde strukturovaná analytická část, upřesněte výsledky analýz. (Zodpovězeno částečně), Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., Jakým typem analýzy jste vyvodila stávající stav okolí podniku? (Zodpovězeno částečně), Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D., Plánujete, že obsluhu podniku budete zajišťovat vy? Blíže strukturujte Vaše nákladové podmínky. (Zodpovězeno zcela).