Diplomová práce je zaměřena na nastavení efektivní komunikace v rezortu Ministerstva obrany SR a cílovými skupinami veřejnosti, což jsou jednotlivé útvary Ozbrojených sil SR. Tato práce je rozdělena do dvou částí; část teoretickou a část praktickou, jejíž součástí je projektové řešení procesu pro zlepšení komunikace. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy veřejné správy, zájmy ve společnosti, etiku a komunikaci. Dále popisuje vztah veřejné správy k veřejnosti a etiku ve veřejné správě. V praktické části je představena hierarchie Ministerstva obrany SR a jeho jednotlivá pracoviště. Následuje SWOT analýza MO SR. Praktická část je analyzována i na základě provedeného dotazníkového šetření a jeho následné vyhodnocení, které bylo zaměřeno na analýzu současného stavu komunikace jednotlivých útvarů. Na závěr je zpracován projekt s návrhy procesů na efektivnější komunikaci, který je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on setting up effective communication in the Ministry of Defense of the Slovak Republic and target groups of the public, which are individual units of the Armed Forces of the Slovak Republic. This work is divided into two parts; the theoretical part and a practical part, which includes the project solution of the process for improving communication. The theoretical part focuses on the basic concepts of pub-lic administration, interests in society, ethics and communication. It also describes the relationship of public administration to the public and ethics in public administration. The practical part presents the hierarchy of the Ministry of Defense of the Slovak Republic and its individual workplaces. The SWOT analysis of the Ministry of Defense of the Slovak Republic follows. The practical part is also analyzed on the basis of a questionnaire survey and its subsequent evaluation, which was focused on the analysis of the current state of communication of individual departments. Finally, a project is developed with process proposals for more effective communication, which is subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
veřejná správa, komunikace, dotazníkové šetření, etika, SWOT analýza, Ministerstvo obrany SR
Klíčová slova v angličtině
public administration, communication, questionnaire survey, ethics, SWOT analysis, Ministry of Defense of the Slovak Republic
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na nastavení efektivní komunikace v rezortu Ministerstva obrany SR a cílovými skupinami veřejnosti, což jsou jednotlivé útvary Ozbrojených sil SR. Tato práce je rozdělena do dvou částí; část teoretickou a část praktickou, jejíž součástí je projektové řešení procesu pro zlepšení komunikace. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy veřejné správy, zájmy ve společnosti, etiku a komunikaci. Dále popisuje vztah veřejné správy k veřejnosti a etiku ve veřejné správě. V praktické části je představena hierarchie Ministerstva obrany SR a jeho jednotlivá pracoviště. Následuje SWOT analýza MO SR. Praktická část je analyzována i na základě provedeného dotazníkového šetření a jeho následné vyhodnocení, které bylo zaměřeno na analýzu současného stavu komunikace jednotlivých útvarů. Na závěr je zpracován projekt s návrhy procesů na efektivnější komunikaci, který je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on setting up effective communication in the Ministry of Defense of the Slovak Republic and target groups of the public, which are individual units of the Armed Forces of the Slovak Republic. This work is divided into two parts; the theoretical part and a practical part, which includes the project solution of the process for improving communication. The theoretical part focuses on the basic concepts of pub-lic administration, interests in society, ethics and communication. It also describes the relationship of public administration to the public and ethics in public administration. The practical part presents the hierarchy of the Ministry of Defense of the Slovak Republic and its individual workplaces. The SWOT analysis of the Ministry of Defense of the Slovak Republic follows. The practical part is also analyzed on the basis of a questionnaire survey and its subsequent evaluation, which was focused on the analysis of the current state of communication of individual departments. Finally, a project is developed with process proposals for more effective communication, which is subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
veřejná správa, komunikace, dotazníkové šetření, etika, SWOT analýza, Ministerstvo obrany SR
Klíčová slova v angličtině
public administration, communication, questionnaire survey, ethics, SWOT analysis, Ministry of Defense of the Slovak Republic
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši pro oblast komunikace a etiky ve veřejné správě.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav etiky a komunikace ve veřejné správě.
Na základě výsledkú analýzy navrhněte konkrétní proces pro zlepšení komunikace ve veřejné správě.
Proces podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši pro oblast komunikace a etiky ve veřejné správě.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav etiky a komunikace ve veřejné správě.
Na základě výsledkú analýzy navrhněte konkrétní proces pro zlepšení komunikace ve veřejné správě.
Proces podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COX, Raymond. Ethics and integrity in public administration. London: Routledge, 2015, 280 s. ISBN 978-13-1747-114-1.
GEFFERT, Richard. Etika vo verejnej správe. Košice: Univerzita Pavla J. Šafárika, 2010, 131 s. ISBN 978-80-7098-826-9.
KAPTEIN, Muel. Ethics management: Auditing and Developing he ethical content of organization. Rotterdam: Springer Science & Business Media, 2012, 229 s. ISBN 978-94-011-4978-5.
POMAHAČ, Richard. Základy teórie verejnej správy. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeňek, 2011, 267 s. ISBN 978-80-7380-330-8.
REMIŠOVÁ, Anna. a Viera, GAŽOVÁ. Vybrané kapitoly z etiky a kulturológie. Bratislava: Ekonóm, 2010, 149 s. ISBN 80-225-0859-4.
Seznam doporučené literatury
COX, Raymond. Ethics and integrity in public administration. London: Routledge, 2015, 280 s. ISBN 978-13-1747-114-1.
GEFFERT, Richard. Etika vo verejnej správe. Košice: Univerzita Pavla J. Šafárika, 2010, 131 s. ISBN 978-80-7098-826-9.
KAPTEIN, Muel. Ethics management: Auditing and Developing he ethical content of organization. Rotterdam: Springer Science & Business Media, 2012, 229 s. ISBN 978-94-011-4978-5.
POMAHAČ, Richard. Základy teórie verejnej správy. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeňek, 2011, 267 s. ISBN 978-80-7380-330-8.
REMIŠOVÁ, Anna. a Viera, GAŽOVÁ. Vybrané kapitoly z etiky a kulturológie. Bratislava: Ekonóm, 2010, 149 s. ISBN 80-225-0859-4.
Přílohy volně vložené
1 x CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Radomír Vydra, 21 bodů
Oponent práce: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., 16 bodů
Otázky vedoucího práce:
1) Jak budou dané výstupy využity pro další zlepšování procesu komunikace na pracovišti? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Jaká mohou být další rizika, která negativně ovlivní Váš projekt? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Jaký je rozdíl mezi výzkumem a průzkumem? NEZODPOVĚZENO
2) Jaká byla cílová skupina pro komunikaci - jak je v názvu DP? NEZODPOVĚZENO
3) Jaká byla reakce na odprezentování navržených procesů příslušným ředitelům a zaměstnancům (s. 82)? ZODPOVĚZENO ZCELA