Tato diplomová práce je zaměřena na implementaci marketingového řízení ve vybrané nemocnici. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část rozebírá základní pojmy v oblastech zdravotnictví, marketingu, marketingu ve zdravotnictví a marketingového řízení ve zdravotnictví. V praktické části je pomocí PEST analýzy, Porterovy analýzy a SWOT analýzy zhodnocen celkový stav fungování nemocnice, její konkurenční fungování na trhu a dosavadní marketingové aktivity v nemocnici. Na základě zjištění je navrhnuta implementace marketingového řízení, která by měla zvýšit povědomí o nemocnici a upevnit její postavení na trhu zdravotnických zařízení. Realizovatelnost navrhovaných opatření je poté ověřena pomocí časové, nákladové a rizikové analýzy. Na základě navrhnutých skutečností je možné postupovat při implementaci marketingového řízení ve vybrané nemocnici.
Anotace v angličtině
The following diploma thesis is focused on implementation of marketing anagement
in a selected hospital. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part discusses about basic concepts in the field of health care, marketing and marketing management in healthcare. In the practical part, by using PEST, Porter´s and SWOT analysis, there is an valuation of the overall state of the hospital´s operation, furthermore its competitive functioning on the market and its current marketing activities Based on this findings, the implementation of marketing management is proposed, which should increase awareness of the hospital and also strengthen its position on the medical market. The feasibility of the proposed measures is then verified using time, cost andrisk analysis.Based on proposed measures is possible to proceed with the implementation of marketing management in the selected hospital.
Klíčová slova
Zdravotnictví, marketing, marketingový mix ve zdravotnictví, marketingové řízení nemocnice, PEST analýza, Porterova analýza, SWOT analýza.
Klíčová slova v angličtině
Healthcare, Marketing, Marketing Mix in Healthcare, Marketing Management in Healthcare, PEST analysis, Porter´s analysis, SWOT analysis.
Rozsah průvodní práce
121 s. (173 630 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na implementaci marketingového řízení ve vybrané nemocnici. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část rozebírá základní pojmy v oblastech zdravotnictví, marketingu, marketingu ve zdravotnictví a marketingového řízení ve zdravotnictví. V praktické části je pomocí PEST analýzy, Porterovy analýzy a SWOT analýzy zhodnocen celkový stav fungování nemocnice, její konkurenční fungování na trhu a dosavadní marketingové aktivity v nemocnici. Na základě zjištění je navrhnuta implementace marketingového řízení, která by měla zvýšit povědomí o nemocnici a upevnit její postavení na trhu zdravotnických zařízení. Realizovatelnost navrhovaných opatření je poté ověřena pomocí časové, nákladové a rizikové analýzy. Na základě navrhnutých skutečností je možné postupovat při implementaci marketingového řízení ve vybrané nemocnici.
Anotace v angličtině
The following diploma thesis is focused on implementation of marketing anagement
in a selected hospital. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part discusses about basic concepts in the field of health care, marketing and marketing management in healthcare. In the practical part, by using PEST, Porter´s and SWOT analysis, there is an valuation of the overall state of the hospital´s operation, furthermore its competitive functioning on the market and its current marketing activities Based on this findings, the implementation of marketing management is proposed, which should increase awareness of the hospital and also strengthen its position on the medical market. The feasibility of the proposed measures is then verified using time, cost andrisk analysis.Based on proposed measures is possible to proceed with the implementation of marketing management in the selected hospital.
Klíčová slova
Zdravotnictví, marketing, marketingový mix ve zdravotnictví, marketingové řízení nemocnice, PEST analýza, Porterova analýza, SWOT analýza.
Klíčová slova v angličtině
Healthcare, Marketing, Marketing Mix in Healthcare, Marketing Management in Healthcare, PEST analysis, Porter´s analysis, SWOT analysis.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice marketingového řízení nemocnice.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou nemocnici a analyzujte současnou úroveň jejího marketingového řízení.
Na základě výsledků analýz zpracujte návrh na implementaci nástrojů marketingového řízení do vybrané nemocnice.
Navržený projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice marketingového řízení nemocnice.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou nemocnici a analyzujte současnou úroveň jejího marketingového řízení.
Na základě výsledků analýz zpracujte návrh na implementaci nástrojů marketingového řízení do vybrané nemocnice.
Navržený projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of health care marketing. 3rd ed. Sudbury, MA: Jones & Bartlett Learning, c2011, 515 s. ISBN 978-0-7637-8333-4.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, c2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of health care marketing. 3rd ed. Sudbury, MA: Jones & Bartlett Learning, c2011, 515 s. ISBN 978-0-7637-8333-4.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, c2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D., 22 bodů
Oponent práce: prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc., 28 bodů
Otázky vedoucího práce:
1) V červnu nemocnice, pro kterou zpracováváte diplomovou práci, řeší prokázanou nákazu koronavirem u zdravotních sester. Jak byste zhodnotila marketingovou komunikaci nemocnice v této situaci? Jaké nástroje pro marketingovou komunikaci nemocnice použila? Máte informace o tom, jak komunikovala problém s vlastními zaměstnanci? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Na str. 70 máte uvedeno, že nemocnice spotřebuje většinu nákladů na marketing na online propagaci a marketingové akce. Upřesněte, o jaké on-line aktivity a marketingové akce se jedná? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Je možná praktická realizace projektu? ZODPOVĚZENO ZCELA
Další otázky
1) prof. Ing. Boris Popesko, Ph.D., Kdo je zřizovatel nemocnice? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) prof. Ing. Boris Popesko, Ph.D., Jaké jsou cíle marketingové plánování nemocnice? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Ing. Eliška Kozubíková, Ph. D., Má v současnosti nemocnice marketingové oddělení? Proč je životní prostředí zahrnuto v PESTE analýze v sociálním faktoru? ZODPOVĚZENO ČASTEČNĚ