Diplomová práce se zabývá způsobem využití elektronických médií rodiči k výchovným účelům a jejich pohledem na využití těchto médií dětmi. Cílem teoretické části je objasnění pojmů výchova, elektronická média, postmoderní společnost a postmodernismus (postmodernita). Pozornost je věnována také jejich vzájemným vztahům a působení. Cílem praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření objasnit, jak rodiče využívají média ve výchově a jak média využívají z pohledu rodičů děti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue of using electronic media for educational purposes by parents and their point of view of using these media by children. The aim of theoretical part is to clarify the concepts of education, electronic media, postmodern society and postmodernism (postmodernity). There are also described their mutual relationships and effects of their influences. The aim of practical part of this thesis is to find out by using questionnaire how parents use the electronic media in education and how the media use children from the parents' point of view.
postmodermism, education, electronic media, media literacy
Rozsah průvodní práce
80 s. (108291 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá způsobem využití elektronických médií rodiči k výchovným účelům a jejich pohledem na využití těchto médií dětmi. Cílem teoretické části je objasnění pojmů výchova, elektronická média, postmoderní společnost a postmodernismus (postmodernita). Pozornost je věnována také jejich vzájemným vztahům a působení. Cílem praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření objasnit, jak rodiče využívají média ve výchově a jak média využívají z pohledu rodičů děti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue of using electronic media for educational purposes by parents and their point of view of using these media by children. The aim of theoretical part is to clarify the concepts of education, electronic media, postmodern society and postmodernism (postmodernity). There are also described their mutual relationships and effects of their influences. The aim of practical part of this thesis is to find out by using questionnaire how parents use the electronic media in education and how the media use children from the parents' point of view.
postmodermism, education, electronic media, media literacy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti médií, výchovy a postmoderní doby.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti médií, výchovy a postmoderní doby.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAUMAN, Zygmunt. Úvahy o postmoderní době. Praha: SLON, 2006. ISBN 80-86429-11-3.
BUERMANN, Uwe. Jak přežít s médii. Hranice: Fabula, 2009. ISBN 978-80-247-3434-7.
ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV,1996. ISBN 80-85866-15-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0643-9.
WELSCH, Wolfgang. Naše postmoderní moderna. Praha: ZVON, 1994. ISBN 80-7113-104-0.
Seznam doporučené literatury
BAUMAN, Zygmunt. Úvahy o postmoderní době. Praha: SLON, 2006. ISBN 80-86429-11-3.
BUERMANN, Uwe. Jak přežít s médii. Hranice: Fabula, 2009. ISBN 978-80-247-3434-7.
ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV,1996. ISBN 80-85866-15-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0643-9.
WELSCH, Wolfgang. Naše postmoderní moderna. Praha: ZVON, 1994. ISBN 80-7113-104-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska práce. Následně komisi seznámila s metodologickým postupem ve výzkumu. Poté podrobně popisovala výsledná výzkumná zjištění. Studentka podala také krátká doporučení do praxe i návrhy pro další výzkumné šetření. Vedoucí práce chyběla hlubší interpretace dat v práci. Komise ocenila téma práce. Oponentka práce se dotázala na kritické myšlení ve vztahu k využívání médií. Studentka odpovídala a ilustrovala konkrétní příklad.