Tato diplomová práce je zaměřena na kariérové poradenství na základních školách ve Zlínském kraji. V teoretické části jsou vymezeny pojmy volba povolání, kariéra, kariérové poradenství a kariérový koučink. Dále seznámení s vývojem kariérového poradenství a s funkcemi výchovného a kariérového poradce na základních školách. V další části práce bude objasněna funkce a možnosti Krajského akčního plánu a jeho zavedení do praxe Implementace krajského akčního plánu.
V praktické části byl proveden kvantitativní výzkum mezi kariérovými/výchovnými poradci na základních školách ve Zlínském kraji. Cílem výzkumu bylo zjistit stav kariérového poradenství na základních školách ve Zlínském kraji a jakou pomoc a podporu kariéroví poradci potřebují.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on career counseling at primary schools in the Zlín region. The theoretical part defines the terms career choice, career, career counseling and career coaching. Furthermore, familiarization with the development of career counseling and the functions of educational and career counselor at primary schools. The next part of the thesis will explain the functions and possibilities of the Regional Action Plan and its implementation in practice Implementation of the Regional Action Plan.
In the practical part, a quantitative research was carried out among career / educational counselors at primary schools in the Zlín region. The aim of the research was to find out the status of career counseling at elementary schools in the Zlín Region and what help and support career counselors need.
career choice, career, career counseling, career coaching, career counselor, educational counselor, regional action plan, implementation of regional action plan
Rozsah průvodní práce
71 čís. s., 15 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na kariérové poradenství na základních školách ve Zlínském kraji. V teoretické části jsou vymezeny pojmy volba povolání, kariéra, kariérové poradenství a kariérový koučink. Dále seznámení s vývojem kariérového poradenství a s funkcemi výchovného a kariérového poradce na základních školách. V další části práce bude objasněna funkce a možnosti Krajského akčního plánu a jeho zavedení do praxe Implementace krajského akčního plánu.
V praktické části byl proveden kvantitativní výzkum mezi kariérovými/výchovnými poradci na základních školách ve Zlínském kraji. Cílem výzkumu bylo zjistit stav kariérového poradenství na základních školách ve Zlínském kraji a jakou pomoc a podporu kariéroví poradci potřebují.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on career counseling at primary schools in the Zlín region. The theoretical part defines the terms career choice, career, career counseling and career coaching. Furthermore, familiarization with the development of career counseling and the functions of educational and career counselor at primary schools. The next part of the thesis will explain the functions and possibilities of the Regional Action Plan and its implementation in practice Implementation of the Regional Action Plan.
In the practical part, a quantitative research was carried out among career / educational counselors at primary schools in the Zlín region. The aim of the research was to find out the status of career counseling at elementary schools in the Zlín Region and what help and support career counselors need.
career choice, career, career counseling, career coaching, career counselor, educational counselor, regional action plan, implementation of regional action plan
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti poradenského školského systému, kariérního poradenství a osobnosti výchovného poradce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti poradenského školského systému, kariérního poradenství a osobnosti výchovného poradce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAKRT, Michal, Typologie osobnosti: volba povolání, kariéra a profesní úspěch. Praha: Management Press, 2010, ISBN 978-80-7261-220-8.
HLAĎO, Petr a Jitka MICHALICOVÁ. Kroky k povolání: [praktické náměty pro výchovné a kariérové poradce na základních školách]. Praha: Raabe, 2014. Dobrá škola: ISBN 978-80-7496- 088-8.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014, Pedagogika. ISBN 978-80-247-4502-2
KOHOUTEK, Rudolf.Osobnost a sebepoznání studentů. Brno: Cerm, 1998. ISBN 80- 7204-087-1.
PUNCH, K.F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-468-7.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1174-4.
Seznam doporučené literatury
ČAKRT, Michal, Typologie osobnosti: volba povolání, kariéra a profesní úspěch. Praha: Management Press, 2010, ISBN 978-80-7261-220-8.
HLAĎO, Petr a Jitka MICHALICOVÁ. Kroky k povolání: [praktické náměty pro výchovné a kariérové poradce na základních školách]. Praha: Raabe, 2014. Dobrá škola: ISBN 978-80-7496- 088-8.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014, Pedagogika. ISBN 978-80-247-4502-2
KOHOUTEK, Rudolf.Osobnost a sebepoznání studentů. Brno: Cerm, 1998. ISBN 80- 7204-087-1.
PUNCH, K.F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-468-7.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1174-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka komisi představila teoretická východiska diplomové práce. Komise diskutovala se studentkou vývoj náplně práce výchovného poradce. Studentka představila komisi systém kariérového poradenství na ZŠ ve Zlínském kraji. Následně se zaměřila na výzkum, zmínila jeho hlavní cíl, charakterizovala výzkumný soubor, popsala metody i techniky sběru dat. Dále studentka seznámila komisi s hlavními výzkumnými zjištěními. Přítomná vedoucí práce ocenila přesah do sociálně-pedagogické praxe. Zazněly však výhrady k metodologii výzkumu. Studentka odpověděla na vybranou otázku oponenta práce.