Tématem diplomové práce je Asertivita jako důležitý prvek komunikace u studentů pomáhajících profesí. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou část a na praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezením asertivity, její definice, asertivními technikami, právy a povinnostmi. Dále se zaměřuje na oblast komunikace a na vymezení kompetencí pracovníků pomáhajících profesí. Praktická část slouží k prezentaci výsledků dat získaných z kvantitativního výzkumu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaká je míra asertivity u studentů, kteří studují obory pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis is Assertiveness as an important element of communication in students helping the profession. The work is focused on two parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part focuses on assertiveness, definition, assertive techniques, rights and obligations. It also focuses on the field of communication and on defining the competencies of self-help professions. Practical amount for the presentation of results obtained from quantitative research. The research was proven by means of a questionnaire survey. Main assistance for students studying the fields of helping professions.
Tématem diplomové práce je Asertivita jako důležitý prvek komunikace u studentů pomáhajících profesí. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou část a na praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezením asertivity, její definice, asertivními technikami, právy a povinnostmi. Dále se zaměřuje na oblast komunikace a na vymezení kompetencí pracovníků pomáhajících profesí. Praktická část slouží k prezentaci výsledků dat získaných z kvantitativního výzkumu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaká je míra asertivity u studentů, kteří studují obory pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis is Assertiveness as an important element of communication in students helping the profession. The work is focused on two parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part focuses on assertiveness, definition, assertive techniques, rights and obligations. It also focuses on the field of communication and on defining the competencies of self-help professions. Practical amount for the presentation of results obtained from quantitative research. The research was proven by means of a questionnaire survey. Main assistance for students studying the fields of helping professions.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti asertivity, komunikace a pomáhajících profesí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti asertivity, komunikace a pomáhajících profesí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GOTTWALDOVÁ, Radka. Jak na pasivní agresi: nenechte se jí zmítat a ovládat. Praha: Portál, 2017, 191 s. ISBN 978-80-262-1113-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
NOVÁK, Tomáš. Jednej asertivně!: asertivně na duševní hygienu. Praha: Grada, 2012, 117 s. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-3999-1.
NOVÁK, Tomáš a Věra CAPPONI. Asertivně do života. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 164 s. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-3869-7.
POTTS, Conrad a Suzanne POTTS. Asertivita: umění být silný v každé situaci. Praha: Grada, 2014, 204 s. ISBN 978-80-247-5197-9.
Seznam doporučené literatury
GOTTWALDOVÁ, Radka. Jak na pasivní agresi: nenechte se jí zmítat a ovládat. Praha: Portál, 2017, 191 s. ISBN 978-80-262-1113-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
NOVÁK, Tomáš. Jednej asertivně!: asertivně na duševní hygienu. Praha: Grada, 2012, 117 s. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-3999-1.
NOVÁK, Tomáš a Věra CAPPONI. Asertivně do života. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 164 s. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-3869-7.
POTTS, Conrad a Suzanne POTTS. Asertivita: umění být silný v každé situaci. Praha: Grada, 2014, 204 s. ISBN 978-80-247-5197-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na popis teoretické části práce, stručně uvedla teoretická východiska. Studentka dále popsala výzkumnou část práce. Studentka se dále věnovala popisu výzkumného souboru, výzkumného cíle a výzkumných otázek. Studentka popsala problémy s výběrem výzkumného souboru. Studentka popsala výzkumný nástroj a věnovala se prezentaci výsledků výzkumného šetření. Členové komise se doptávali na vysvětlení k jednotlivým závěrům výzkumu. Dále také na míru asertivity a formulaci výzkumných cílů. Uvedeno bylo také doporučení pro praxi. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená. Zodpovězeny byly také otázky z posudků.