Cieľom tejto diplomovej práce je vytvorenie nového produktu cestovného ruchu Zlínskeho kraja s akcentom na odkaz Tomáša Baťu. Práca sa venuje vytvoreniu 2 variant nového produktu cestovného ruchu, ktorý je spojený s Tomášom Baťom a firmou Baťa. V teoretickej časti práce sú vysvetlené pojmy ako cestovný ruch, destinácia cestovného ruchu či charakteristika analytických metód použitých v tejto práci. Analytická časť obsahuje analýzy súčasného stavu cestovného ruchu v Zlínskom a Trenčianskom kraji, analýzu produktov cestovného ruchu či SWOT analýzu. Výsledky týchto analýz slúžili ako podklad k tvorbe nového produktu cestovného ruchu, ktorému je venovaná projektová časť. Tá obsahuje popis 2 variant, ekonomické zhodnotenie projektu či analýzu rizík.
Annotation in English
The aim of this diploma thesis is to create a project of a new tourism product of the Zlín region with an accent on the legacy of Thomas Bata. The thesis is devoted to the creation of 2 variants of a new tourism product, which is connected with Thomas Bata and the company Bata. The theoretical part of the thesis explains terms such as tourism, tourist destination or the characteristics of analytical methods used in this work. The analytical part contains an analysis of the current state of tourism in the Zlín and Trenčín regions, an analysis of tourism products or a SWOT analysis. The results of these analyzes served as a basis for the creation of a new tourism product, to which the project part is dedicated. It contains a description of 2 variants, economic evaluation of the project or risk analysis.
Keywords
cestovný ruch, produkt cestovného ruchu, Baťa, trendy v cestovnom ruchu, destinácia cestovného ruchu, región Východná Morava
Keywords in English
tourism, tourism product, Baťa, trends in tourism, tourism destination, East Moravia region
Length of the covering note
100 s. (156 959 znakov)
Language
CZ
Annotation
Cieľom tejto diplomovej práce je vytvorenie nového produktu cestovného ruchu Zlínskeho kraja s akcentom na odkaz Tomáša Baťu. Práca sa venuje vytvoreniu 2 variant nového produktu cestovného ruchu, ktorý je spojený s Tomášom Baťom a firmou Baťa. V teoretickej časti práce sú vysvetlené pojmy ako cestovný ruch, destinácia cestovného ruchu či charakteristika analytických metód použitých v tejto práci. Analytická časť obsahuje analýzy súčasného stavu cestovného ruchu v Zlínskom a Trenčianskom kraji, analýzu produktov cestovného ruchu či SWOT analýzu. Výsledky týchto analýz slúžili ako podklad k tvorbe nového produktu cestovného ruchu, ktorému je venovaná projektová časť. Tá obsahuje popis 2 variant, ekonomické zhodnotenie projektu či analýzu rizík.
Annotation in English
The aim of this diploma thesis is to create a project of a new tourism product of the Zlín region with an accent on the legacy of Thomas Bata. The thesis is devoted to the creation of 2 variants of a new tourism product, which is connected with Thomas Bata and the company Bata. The theoretical part of the thesis explains terms such as tourism, tourist destination or the characteristics of analytical methods used in this work. The analytical part contains an analysis of the current state of tourism in the Zlín and Trenčín regions, an analysis of tourism products or a SWOT analysis. The results of these analyzes served as a basis for the creation of a new tourism product, to which the project part is dedicated. It contains a description of 2 variants, economic evaluation of the project or risk analysis.
Keywords
cestovný ruch, produkt cestovného ruchu, Baťa, trendy v cestovnom ruchu, destinácia cestovného ruchu, región Východná Morava
Keywords in English
tourism, tourism product, Baťa, trends in tourism, tourism destination, East Moravia region
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši týkající se destinačního managementu s akcentem na regionální cestovní ruch.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné nabídky produktů cestovního ruchu Zlínského a Trenčínskeho kraje.
Konfrontujte výsledky analýzy s aktuálními trendy v oblasti cestovního ruchu.
Vypracujte projektové řešení vytvoření nového produktu cestovního ruchu Zlínského kraje s akcentem na odkaz Tomáše Bati včetně ekonomického zhodnocení.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši týkající se destinačního managementu s akcentem na regionální cestovní ruch.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné nabídky produktů cestovního ruchu Zlínského a Trenčínskeho kraje.
Konfrontujte výsledky analýzy s aktuálními trendy v oblasti cestovního ruchu.
Vypracujte projektové řešení vytvoření nového produktu cestovního ruchu Zlínského kraje s akcentem na odkaz Tomáše Bati včetně ekonomického zhodnocení.
Závěr
Recommended resources
BLAŽEK, Jiří a David UHLÍŘ. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, implikace. Vyd. 2., přeprac. a rozš. Praha: Karolinum, 2011, 342 s. ISBN 9788024619743.
COOPER, Chris. Essentials of tourism. Harlow: Pearson Financial Times/Prentice Hall, 2012, 363 s. ISBN 9780273724384.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 9788024737492.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024740393.
Recommended resources
BLAŽEK, Jiří a David UHLÍŘ. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, implikace. Vyd. 2., přeprac. a rozš. Praha: Karolinum, 2011, 342 s. ISBN 9788024619743.
COOPER, Chris. Essentials of tourism. Harlow: Pearson Financial Times/Prentice Hall, 2012, 363 s. ISBN 9780273724384.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN, James C. MAKENS a Seyhmus BALOGLU. Marketing for hospitality and tourism. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2017, 680 s. ISBN 9781292156156.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 9788024737492.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024740393.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí práce: doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., 20 bodů
Oponent práce: Ing. Šárka Papadaki, Ph.D., 11 bodů
Charakterizoval jste využití eko-geo analýzy, z jednotlivých kapitol, které v práci máte prezentujte naplnění této analýzy. Zodpovězeno částečně
Jaké jsou náklady na zavedení Vámi navrhovaného Baťa pasu? Zodpovězeno částečně
doc. Martinovičová - Zacílení Vašeho projektu? Zodpovězeno částečně