Kreativita patří v reklamní branži k nejdiskutovanějším tématům. Je základem každé komunikační kampaně a může hrát významnou roli při budování image produktu. K tomu je však důležité, aby tvůrci kampaní nelétali v oblacích, ale stáli pevně nohama na zemi. Reklama je velice nákladná činnost. Klient chce za vynaložené peníze vidět především výsledky. Ve své práci se pokouším najít cestu k efektivní reklamní kreativitě.
Anotace v angličtině
In advertising, creativity is one of the mostly dicussed topic. Creativity can even play major role in "image bouilding" and poses bases of each advertising campaign. But what is necessary - creatives must stay on the ground. Advertising is quite expensive activity and clients wants to see results. I try to find out a way how to create effective ads.
Kreativita patří v reklamní branži k nejdiskutovanějším tématům. Je základem každé komunikační kampaně a může hrát významnou roli při budování image produktu. K tomu je však důležité, aby tvůrci kampaní nelétali v oblacích, ale stáli pevně nohama na zemi. Reklama je velice nákladná činnost. Klient chce za vynaložené peníze vidět především výsledky. Ve své práci se pokouším najít cestu k efektivní reklamní kreativitě.
Anotace v angličtině
In advertising, creativity is one of the mostly dicussed topic. Creativity can even play major role in "image bouilding" and poses bases of each advertising campaign. But what is necessary - creatives must stay on the ground. Advertising is quite expensive activity and clients wants to see results. I try to find out a way how to create effective ads.
1. Charakterizujte obecně termín kreativita.
2. Proveďte vymezení tvůrčí činnosti v oblasti propagace a specifikujte odlišnosti propagační kreativity od kreativity v jiných oblastech.
3. Charakterizujte možnosti využití kreativních prvků v různých propagačních prostředcích (text, grafika, fotografie, dramatické prvky apod.).
4. V analytické části proveďte rozbor případových studií ve vybraných médiích (tisk, AV média, venkovní reklama, sales promotion ) z hlediska využití kreativních prvků.
5. Srovnejte na ukázkách kreativitu v české a zahraniční propagaci.
6. Zhodnoťte využití kreativních prvků v české propagaci z hlediska etického kodexu.
7. Zhodnoťte zjištěné skutečnosti a navrhněte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte obecně termín kreativita.
2. Proveďte vymezení tvůrčí činnosti v oblasti propagace a specifikujte odlišnosti propagační kreativity od kreativity v jiných oblastech.
3. Charakterizujte možnosti využití kreativních prvků v různých propagačních prostředcích (text, grafika, fotografie, dramatické prvky apod.).
4. V analytické části proveďte rozbor případových studií ve vybraných médiích (tisk, AV média, venkovní reklama, sales promotion ) z hlediska využití kreativních prvků.
5. Srovnejte na ukázkách kreativitu v české a zahraniční propagaci.
6. Zhodnoťte využití kreativních prvků v české propagaci z hlediska etického kodexu.
7. Zhodnoťte zjištěné skutečnosti a navrhněte doporučení.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.: Marketing Management, Praha, Grada Publishing 1995
KŘÍŽEK, Z. - CRHA, I.: Jak psát reklamní text, Praha, Grada Publishing 2003
OGILVY, D.: Ogilvy o reklamě, Praha, Management Press 1996
OGILVY, D.: Vyznání muže reklamy, Praha, Management Press 1995
SCHULTZ, D. E., Moderní reklama - umění zaujmout, Praha, Grada Publishing 1995
SCHWALBE, H., Praktická reklama, Praha, Grada 1994
TELLIS, J. T., Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing 2000
TOSCANI, O., Reklama je navonění zdechlina, Praha, Slovart 1996
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁROVÁ, R., Psychologie reklamy, Praha, Grada Publishing 2002
ZEMAN, J., Ve spárech reklamy, Praha, Grada 1994
Časopisy:
MARKETING a MEDIA
STRATEGIE
FONT
TREND MARKETING
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.: Marketing Management, Praha, Grada Publishing 1995
KŘÍŽEK, Z. - CRHA, I.: Jak psát reklamní text, Praha, Grada Publishing 2003
OGILVY, D.: Ogilvy o reklamě, Praha, Management Press 1996
OGILVY, D.: Vyznání muže reklamy, Praha, Management Press 1995
SCHULTZ, D. E., Moderní reklama - umění zaujmout, Praha, Grada Publishing 1995
SCHWALBE, H., Praktická reklama, Praha, Grada 1994
TELLIS, J. T., Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing 2000
TOSCANI, O., Reklama je navonění zdechlina, Praha, Slovart 1996
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁROVÁ, R., Psychologie reklamy, Praha, Grada Publishing 2002
ZEMAN, J., Ve spárech reklamy, Praha, Grada 1994
Časopisy:
MARKETING a MEDIA
STRATEGIE
FONT
TREND MARKETING
Přílohy volně vložené
tištěná příloha č. 10 - Je to jako sex. Jednou to zkusíte a...