Bakalářská práce je věnována péči o pacienty podstupující zavedení PICC katétru. Teoretická část popisuje centrální žilní vstupy, ošetřovatelskou péči o pacienta podstupujícího zavedení PICC katétru a charakterizuje úlohu všeobecné sestry v PICC týmu.
Praktická část s použitím kvalitativního výzkumu analyzuje informace získané pomocí techniky rozhovoru s pacienty se zavedeným intravenózním katétrem a zabývá se péčí poskytnutou těmto nemocným při jeho implantaci. Součástí praktické části bakalářské práce je vytvoření edukačního materiálu, který obsahuje informace pro pacienty, kterým bude zaveden PICC katétr.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic about the patient's care going through the PICC catheter loading. The theoretical part describes the central venous access, nursing patient's care going through the PICC catheter loading and characterizes the role of the general nurse in the PICC team. The practical part, using qualitative research, analyzes the information obtained using the technique of interviewing patients with an established intravenous catheter and deals with the care provided to these patients during its implantation.
The practical part, using qualitative research, analyzes the information obtained using the technique of interviewing patients with an established intravenous catheter and deals with the care provided to these patients during its implantation. Part of the practical part of the bachelor's thesis is the creation of educational material that contains information for patients who will be introduced PICC catheter.
Klíčová slova
PICC katétr, centrální žilní vstupy, pacient, všeobecná sestra, PICC tým
Klíčová slova v angličtině
PICC catheter, central venous access, patient, general nurse, PICC team
Rozsah průvodní práce
78 s. (17 663 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována péči o pacienty podstupující zavedení PICC katétru. Teoretická část popisuje centrální žilní vstupy, ošetřovatelskou péči o pacienta podstupujícího zavedení PICC katétru a charakterizuje úlohu všeobecné sestry v PICC týmu.
Praktická část s použitím kvalitativního výzkumu analyzuje informace získané pomocí techniky rozhovoru s pacienty se zavedeným intravenózním katétrem a zabývá se péčí poskytnutou těmto nemocným při jeho implantaci. Součástí praktické části bakalářské práce je vytvoření edukačního materiálu, který obsahuje informace pro pacienty, kterým bude zaveden PICC katétr.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic about the patient's care going through the PICC catheter loading. The theoretical part describes the central venous access, nursing patient's care going through the PICC catheter loading and characterizes the role of the general nurse in the PICC team. The practical part, using qualitative research, analyzes the information obtained using the technique of interviewing patients with an established intravenous catheter and deals with the care provided to these patients during its implantation.
The practical part, using qualitative research, analyzes the information obtained using the technique of interviewing patients with an established intravenous catheter and deals with the care provided to these patients during its implantation. Part of the practical part of the bachelor's thesis is the creation of educational material that contains information for patients who will be introduced PICC catheter.
Klíčová slova
PICC katétr, centrální žilní vstupy, pacient, všeobecná sestra, PICC tým
Klíčová slova v angličtině
PICC catheter, central venous access, patient, general nurse, PICC team
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti PICC katétru a péče o pacienty podstupující zavedení PICC katétru.
Příprava metodiky kvalitativního výzkumu.
Formulace kritérií pro výběr participantů.
Realizace výzkumu technikou rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti PICC katétru a péče o pacienty podstupující zavedení PICC katétru.
Příprava metodiky kvalitativního výzkumu.
Formulace kritérií pro výběr participantů.
Realizace výzkumu technikou rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Doporučení Společnosti pro porty a permanentní katetry. In: Společnost pro porty a permanentní katétry. [online]. Verze 1. Platnosti od 6/2016, s. 1-18 [cit. 2019-18-11]. Dostupné z: http:// http://www.sppk.eu/?p=486
CHARVÁT, Jiří, et al. Žilní vstupy. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5621-9.
KŘÍŽOVÁ, Jarmila, et al. Enterální a parenterální výživa. Praha: Mladá fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3326-8.
SANDRUCCI, Sergio a Baudolino, MUSSA. Peripherally Inserted Central Venous Catheters. Berlin: Springer, 2014. ISBN 978-88-470-5665-7.
Seznam doporučené literatury
Doporučení Společnosti pro porty a permanentní katetry. In: Společnost pro porty a permanentní katétry. [online]. Verze 1. Platnosti od 6/2016, s. 1-18 [cit. 2019-18-11]. Dostupné z: http:// http://www.sppk.eu/?p=486
CHARVÁT, Jiří, et al. Žilní vstupy. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5621-9.
KŘÍŽOVÁ, Jarmila, et al. Enterální a parenterální výživa. Praha: Mladá fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3326-8.
SANDRUCCI, Sergio a Baudolino, MUSSA. Peripherally Inserted Central Venous Catheters. Berlin: Springer, 2014. ISBN 978-88-470-5665-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázka vedoucího: Jak konkrétně probíhá edukace pacientů před zavedením PICC katétru na oddělení, kde vy pracujete? "Buď informuje pacienta lékař nebo všeobecná sestra, v rámci edukace záleží na tom, zda je pacient chodící, zda dochází za PICC teamem nebo team za ním..." A je možné využít získané informace ke zlepšení edukace vašich pacientů, kterým se bude zavádět tento i. v. vstup? "Myslím si, že určitě ano, více apelovat na pacienty, že je to bezbolestné nebo použít brožuru..."
Otázky oponenta: Kde (ve kterém zdravotnickém zařízení) jste prováděla rozhovory?
Přijde Vám vzorek 4 respondentů jako dostatečný pro tento typ (BP) práce?
Bylo vůbec zapotřebí si v BP stanovit cíle i výzkumné otázky?
Jak chápete pojmy participant, respondent, pacient v rámci Vašeho výzkumu?
Jakým způsobem bude využita brožura, kterou jste vytvořila?
Dr. Krátká: Co zamýšlíte s brožurkou? "Věnovat ji a distribuovat na oddělení naší nemocnice..."
Práce je aktuální s drobnými gramatickými a stylistickými nedostatky, avšak nijak nesnižují kvalitu práce. Studentka prezentuje s nadšením a kultivovaně.