Téma mé bakalářské práce je využití vybraných gymnastických prvků při rozvoji lokomočních dovedností u dětí v mateřské škole. Práce je tedy zaměřena na rozvoj lokomočních dovedností za pomocí gymnastických prvků, které jsou sestaveny do souboru gymnastických prvků. Teoretická část je zaměřená na pohybové dovednosti, teoretické poznatky ohledně lokomočních dovedností a co znamená pojem gymnastika. Tyto hlavní kapitoly jsou následně rozděleny na další podkapitoly. V praktické části se zabývám tvorbou a ověřením souboru gymnastických prvků, které byly zařazeny do programu mateřské školy. Soubor je ověřován v mateřské škole, po realizaci je vytvořeno hodnocení a doporučení pro následující praxi. Hlavním cílem bylo tedy podpořit lokomoční dovednosti za pomocí souboru gymnastických prvků.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor´s thesis is the use of selected gymnastics elements in helping with locomotion skills of children in kindergarden. The work is focused on the development of locomotion skills using gymnastics elements, which are assembled into a set of gymnastic elements. The theoretical part focuses on motor skills, theoretical views on locomotion skills and what the term gymnastic means.These main chapters are devided into other subchapters. In the practical sections I focus on a set of gymnastics elements which were assigned in the kindergarden program. The program is tested in kindergarden, and after a successful test a rating and recommendations for the future practice is created. The main idea of this work is to support locomotion skills though a set of gymnastic elements.
Klíčová slova
Základní gymnastika, stabilita, lokomoční dovednosti, průpravná cvičení, dopomoc, rámcový vzdělávací program, vývoj jedince
Téma mé bakalářské práce je využití vybraných gymnastických prvků při rozvoji lokomočních dovedností u dětí v mateřské škole. Práce je tedy zaměřena na rozvoj lokomočních dovedností za pomocí gymnastických prvků, které jsou sestaveny do souboru gymnastických prvků. Teoretická část je zaměřená na pohybové dovednosti, teoretické poznatky ohledně lokomočních dovedností a co znamená pojem gymnastika. Tyto hlavní kapitoly jsou následně rozděleny na další podkapitoly. V praktické části se zabývám tvorbou a ověřením souboru gymnastických prvků, které byly zařazeny do programu mateřské školy. Soubor je ověřován v mateřské škole, po realizaci je vytvořeno hodnocení a doporučení pro následující praxi. Hlavním cílem bylo tedy podpořit lokomoční dovednosti za pomocí souboru gymnastických prvků.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor´s thesis is the use of selected gymnastics elements in helping with locomotion skills of children in kindergarden. The work is focused on the development of locomotion skills using gymnastics elements, which are assembled into a set of gymnastic elements. The theoretical part focuses on motor skills, theoretical views on locomotion skills and what the term gymnastic means.These main chapters are devided into other subchapters. In the practical sections I focus on a set of gymnastics elements which were assigned in the kindergarden program. The program is tested in kindergarden, and after a successful test a rating and recommendations for the future practice is created. The main idea of this work is to support locomotion skills though a set of gymnastic elements.
Klíčová slova
Základní gymnastika, stabilita, lokomoční dovednosti, průpravná cvičení, dopomoc, rámcový vzdělávací program, vývoj jedince
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na rozvoj pohybových dovedností dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o využití gymnastických prvků při rozvoji lokomočních dovedností dětí v mateřské škole.
Návrh souboru aktivit zaměřených na rozvoj lokomočních dovedností dětí v mateřské škole.
Realizace a ověření souboru aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace souboru aktivit, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na rozvoj pohybových dovedností dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o využití gymnastických prvků při rozvoji lokomočních dovedností dětí v mateřské škole.
Návrh souboru aktivit zaměřených na rozvoj lokomočních dovedností dětí v mateřské škole.
Realizace a ověření souboru aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace souboru aktivit, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, H. (2012). Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Dvořáková, H. (2006). Základní motorika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Novotná, V. et al. (2012). Gymnastika jako tvůrčí akt. Praha: Karolinum.
Schlegel, E., & Dunn, C. (2018). The gymnastics book. American: Firefly books.
Skopová, M., & Zítko, M. (2006). Základní gymnastika. Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, H. (2012). Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Dvořáková, H. (2006). Základní motorika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Novotná, V. et al. (2012). Gymnastika jako tvůrčí akt. Praha: Karolinum.
Schlegel, E., & Dunn, C. (2018). The gymnastics book. American: Firefly books.
Skopová, M., & Zítko, M. (2006). Základní gymnastika. Praha: Karolinum.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci s nedostatky. Vedoucí práce se vyjádřil ke kritickým momentům v teoretické i praktické části práce a položil otázky týkající se aplikace představeného souboru gymnastických prvků. Studentka odpověděla s nedostatky. Oponent práce se vyjádřil k problematickým úsekům evaluace projektu. Položil otázky týkající se návrhu jiných evaluačních metod. Studentka odpověděla s nedostatky.