Bakalářská práce je zaměřena na motorický vývoj u předčasně narozených kojenců. Dělí se na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány následující kapitoly: před-časný porod, nedonošený novorozenec, motorický vývoj v 1. roce života a rehabilitace. Praktická část obsahuje čtyři polostandardizované rozhovory s participantkami, které před-časně porodil, a jejich kojenec je mladší 12 měsíců. Cílem práce je zjistit způsob a rozsah péče o motorický vývoj u předčasně narozených kojenců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on motor development in premature infants. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the following chapters: premature birth, premature newborn, motor development in the 1st year of life and rehabi-litation. The practical part contains four semi-standardized interview with participants who gave birth prematurely and their infant is less than 12 months old.
The aim of the work is to find out the way and extent of care for motor development in premature infants.
Bakalářská práce je zaměřena na motorický vývoj u předčasně narozených kojenců. Dělí se na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány následující kapitoly: před-časný porod, nedonošený novorozenec, motorický vývoj v 1. roce života a rehabilitace. Praktická část obsahuje čtyři polostandardizované rozhovory s participantkami, které před-časně porodil, a jejich kojenec je mladší 12 měsíců. Cílem práce je zjistit způsob a rozsah péče o motorický vývoj u předčasně narozených kojenců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on motor development in premature infants. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the following chapters: premature birth, premature newborn, motor development in the 1st year of life and rehabi-litation. The practical part contains four semi-standardized interview with participants who gave birth prematurely and their infant is less than 12 months old.
The aim of the work is to find out the way and extent of care for motor development in premature infants.
Řešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti motorického vývoje, předčasného porodu a nezralého novorozence.
Příprava metodiky kvalitativního výzkumu.
Formulace kritérií pro výběr participantů.
Realizace výzkumu formou polostandardizovaného rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Řešerše literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti motorického vývoje, předčasného porodu a nezralého novorozence.
Příprava metodiky kvalitativního výzkumu.
Formulace kritérií pro výběr participantů.
Realizace výzkumu formou polostandardizovaného rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HELLBRÜGGE, Theodor. Prvních 365 dní v životě dítěte: psychomotorický vývoj kojence. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4734-576.
KIEDROŇOVÁ, Eva. Rozvíjej se, děťátko: moderní poznatky o významu správné stimulace kojence v souladu s jeho psychomotorickou vyspělostí. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4737-447.
RICHARD, Polin a Abman STEVEN. Fetal and Neonatal Physiology. Philadelphia: Saunders, 2011. ISBN 9781437736366.
ROZTOČIL, Aleš. Moderní porodnictví. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-802-4757-537.
STRAŇÁK, Zbyněk a Jan JANOTA. Neonatologie. Praha: Mladá fronta, 2015. ISBN 978-802-0438-614.
SWIM, Terri. Infants and toddlers: caregiving and responsive curriculum development. Boston, MA: Cengage Learning, 2017. ISBN 978-130-5501-010.
VOJTA, Václav a Annegret PETERS. Vojtův princip: svalové souhry v reflexní lokomoci a motorické ontogenezi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4727-103.
Seznam doporučené literatury
HELLBRÜGGE, Theodor. Prvních 365 dní v životě dítěte: psychomotorický vývoj kojence. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4734-576.
KIEDROŇOVÁ, Eva. Rozvíjej se, děťátko: moderní poznatky o významu správné stimulace kojence v souladu s jeho psychomotorickou vyspělostí. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4737-447.
RICHARD, Polin a Abman STEVEN. Fetal and Neonatal Physiology. Philadelphia: Saunders, 2011. ISBN 9781437736366.
ROZTOČIL, Aleš. Moderní porodnictví. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-802-4757-537.
STRAŇÁK, Zbyněk a Jan JANOTA. Neonatologie. Praha: Mladá fronta, 2015. ISBN 978-802-0438-614.
SWIM, Terri. Infants and toddlers: caregiving and responsive curriculum development. Boston, MA: Cengage Learning, 2017. ISBN 978-130-5501-010.
VOJTA, Václav a Annegret PETERS. Vojtův princip: svalové souhry v reflexní lokomoci a motorické ontogenezi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4727-103.
Přílohy volně vložené
1x CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Co pro Vás osobně bylo největším přínosem při psaní bakalářské práce? (Mgr. Žárská)
Aká metóda výberu participantov bola využitá v empirickej časti bakalárskej práce? (dr. Moraučíková) "Porod po 30. týdnu a stáří kojence..."
Aká je edukačná úloha novorodenckej sestry/pôrodnej asistentky pri prepustení do domácej starostlivosti? V odporúčanich pre prax je zmienka len o tom čo informuje lekár. (dr. Moraučíková) " Sestra nebo porodní aistentka je více v kontaktu s matkou a ukazuje názorně..."