Cílem mé bakalářské práce je vysvětlit do hloubky problematiku barvy. A to všeobecně. Postavení barvy ve všech oborech, barevnost jako pojem čistě technický, rozdělení barev, pigmentů, barviv a pojiv, pohledy zpět do hluboké historie až po současnost, techniky ma-leb jež byly používány a s nimi v souvislosti i pigmenty a barviva. Pigmentům a barvivům jsou vyhrazené zvláštní kapitoly, protože tato problematika je velice obsáhlá a důležitá. Nejen pro vývoj barev, ale také k určení stáří cenných historických děl. Staré techniky jsou přínosem do budoucna i pro animátorskou praxi, vždy je nutné myslet na historii, obzvláště na poetiku dřívější rukodělné práce a zručnosti, která se využije dobře i v práci animátora. Vracet se k historii je jedna z věcí, které se animátor nevyhne, ohlédne-li se k historickým námětům. Barva jako symbol, prozradí, jak jsme na tom s charakterem, prozrazuje co jsme zač, jaké máme zájmy. Barvy a jejich symbolika, její využití a práce v animaci a designu. Dělení barev, vlivy barev na člověka , vnímání barev a používání barev podle působení na psychiku lidí. V závěru práce jsou uvedeny některé příklady animovaných filmů a celkový pohled na barevné zpracování. Vývoj kinematografie a animovaného filmu ve zkratce a nejen to.
Anotace v angličtině
The goal of my bachelor project is to explain the problem of color complexly trough all branches : division of colors, pigments, colorings, binding agents and also the color as a technical term. A look into an ancient history on techniques of painting used in past fo-cused on colors. Because of importance of pigments and colorings, separate chapters about them are included. Old techniques are also asset for present animation. Returning to history is unavoidable in work with historical themes. Color as a symbol, betrays what hides inside of a person. Colors, their symbolic, use in animation and design.
Color division, influences of colors on the psychic of people, perception and use of colors. The short filmmaking and animation history. In the closure of the work some animated movies are mentioned and their color processing is examined.
Cílem mé bakalářské práce je vysvětlit do hloubky problematiku barvy. A to všeobecně. Postavení barvy ve všech oborech, barevnost jako pojem čistě technický, rozdělení barev, pigmentů, barviv a pojiv, pohledy zpět do hluboké historie až po současnost, techniky ma-leb jež byly používány a s nimi v souvislosti i pigmenty a barviva. Pigmentům a barvivům jsou vyhrazené zvláštní kapitoly, protože tato problematika je velice obsáhlá a důležitá. Nejen pro vývoj barev, ale také k určení stáří cenných historických děl. Staré techniky jsou přínosem do budoucna i pro animátorskou praxi, vždy je nutné myslet na historii, obzvláště na poetiku dřívější rukodělné práce a zručnosti, která se využije dobře i v práci animátora. Vracet se k historii je jedna z věcí, které se animátor nevyhne, ohlédne-li se k historickým námětům. Barva jako symbol, prozradí, jak jsme na tom s charakterem, prozrazuje co jsme zač, jaké máme zájmy. Barvy a jejich symbolika, její využití a práce v animaci a designu. Dělení barev, vlivy barev na člověka , vnímání barev a používání barev podle působení na psychiku lidí. V závěru práce jsou uvedeny některé příklady animovaných filmů a celkový pohled na barevné zpracování. Vývoj kinematografie a animovaného filmu ve zkratce a nejen to.
Anotace v angličtině
The goal of my bachelor project is to explain the problem of color complexly trough all branches : division of colors, pigments, colorings, binding agents and also the color as a technical term. A look into an ancient history on techniques of painting used in past fo-cused on colors. Because of importance of pigments and colorings, separate chapters about them are included. Old techniques are also asset for present animation. Returning to history is unavoidable in work with historical themes. Color as a symbol, betrays what hides inside of a person. Colors, their symbolic, use in animation and design.
Color division, influences of colors on the psychic of people, perception and use of colors. The short filmmaking and animation history. In the closure of the work some animated movies are mentioned and their color processing is examined.
Vlastní názor poučený dějinami o skvrnách a zabarvení v historii.
Odkazy na pastelové barvy, pastelky a jiné výtvarné techniky pracující s barvou.
Užití pozadí a popředí, psychický a fyzický vliv barev na člověka.
Optické vnímání barev, fyzikální vnímání barev.
Barva ve staletích a jejich úloha, barva jako znak.
Obrazová skladba.
Zásady pro vypracování
Vlastní názor poučený dějinami o skvrnách a zabarvení v historii.
Odkazy na pastelové barvy, pastelky a jiné výtvarné techniky pracující s barvou.
Užití pozadí a popředí, psychický a fyzický vliv barev na člověka.
Optické vnímání barev, fyzikální vnímání barev.
Barva ve staletích a jejich úloha, barva jako znak.
Obrazová skladba.
Seznam doporučené literatury
Animation now, Taschen 2004, Germany
Urc, R.: Animovaný film
Poš, J.: Výtvarníci animovaného filmu, Svoboda Praha 1990
Urc, R.: Dějiny animovaného filmu I.,II., VŠMU Bratislava 1999
Seznam doporučené literatury
Animation now, Taschen 2004, Germany
Urc, R.: Animovaný film
Poš, J.: Výtvarníci animovaného filmu, Svoboda Praha 1990
Urc, R.: Dějiny animovaného filmu I.,II., VŠMU Bratislava 1999