Tématem této bakalářské práce jsou "Rozvojové potřeby dětí. Pohled učitelek mateřské ško-ly". Práce je teoreticko-empirického charakteru. Týká se profesního přesvědčení učitelek. Teo-retická část se zaměřuje na celkový rozvoj dítěte předškolního věku. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na odhalování výsledků kvantitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím dotazníku pro učitelky mateřských škol. Cílem výzkumu bylo zjis-tit, jak učitelky hodnotí důležitost rozvoje dítěte v daných oblastech. Zjištěná data byla su-marizována, vyhodnocena a interpretována. Zjištění profesních zkušeností je ovlivněno indi-viduální zkušeností učitelek.
Annotation in English
Subject of thic bachelor thesis is "Developmental needs of children. The Perspective of preschool teachers." The thesis has theoretically-empirical character. It refers to teacher beliefs. Theoretical part is focused on overal development of a child in preschool age. Practical part of the bachelor thesis is focused on revealing results of quantitatively-oriented research, which was realized through a questionnaire destined for teachers in kindergartens. The purpose of the research was to find out how teachers rate the importance of development of a child in given spheres. Collected datas were summarized, evaluated and interpreted. Results are affected by individual experiences of teachers.
Keywords
přesvědčení učitele, rozvojová potřeba, předškolní věk, mateřská škola
Keywords in English
teacher beliefs, development need, preschool age, kindergarten
Length of the covering note
62 s. (86 111 znaků).
Language
CZ
Annotation
Tématem této bakalářské práce jsou "Rozvojové potřeby dětí. Pohled učitelek mateřské ško-ly". Práce je teoreticko-empirického charakteru. Týká se profesního přesvědčení učitelek. Teo-retická část se zaměřuje na celkový rozvoj dítěte předškolního věku. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na odhalování výsledků kvantitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím dotazníku pro učitelky mateřských škol. Cílem výzkumu bylo zjis-tit, jak učitelky hodnotí důležitost rozvoje dítěte v daných oblastech. Zjištěná data byla su-marizována, vyhodnocena a interpretována. Zjištění profesních zkušeností je ovlivněno indi-viduální zkušeností učitelek.
Annotation in English
Subject of thic bachelor thesis is "Developmental needs of children. The Perspective of preschool teachers." The thesis has theoretically-empirical character. It refers to teacher beliefs. Theoretical part is focused on overal development of a child in preschool age. Practical part of the bachelor thesis is focused on revealing results of quantitatively-oriented research, which was realized through a questionnaire destined for teachers in kindergartens. The purpose of the research was to find out how teachers rate the importance of development of a child in given spheres. Collected datas were summarized, evaluated and interpreted. Results are affected by individual experiences of teachers.
Keywords
přesvědčení učitele, rozvojová potřeba, předškolní věk, mateřská škola
Keywords in English
teacher beliefs, development need, preschool age, kindergarten
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o rozvojových potřebách dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o rozvojových potřebách dětí předškolního věku z pohledu učitelek mateřské školy.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitelky mateřské školy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení do praxe mateřských škol.
Recommended resources
Bednářová, J., & Šmardová, V. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press.
Bytešníková, I. (2012). Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada.
Mertin, V., & Gillnerová, I. (2010). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.
Raths, J., & McAninch, A. C. (2003). Teacher beliefs and classroom performance: The impact of teacher education. USA: Information age publishing.
Zajitzová, E. (2011). Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči. Zlín: Academia centrum.
Recommended resources
Bednářová, J., & Šmardová, V. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press.
Bytešníková, I. (2012). Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada.
Mertin, V., & Gillnerová, I. (2010). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.
Raths, J., & McAninch, A. C. (2003). Teacher beliefs and classroom performance: The impact of teacher education. USA: Information age publishing.
Zajitzová, E. (2011). Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči. Zlín: Academia centrum.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila svou bakalářskou práci se značnými nedostatky. Vymezila klíčové pojmy a představila základní a dílčí výzkumné cíle, výzkumné otázky. Prezentovala rovněž výzkumnou metodu. Oponentka práce se vyjádřila k problémům v teoretické i empirické části práce. Na doplňující otázky zkoušejícího studentka nedokázala adekvátně reagovat.