Bakalářská práce aplikačního charakteru se zabývá možnostmi rozvoje hrubé motoriky u dětí v mateřské škole.Cílem bylo sumarizovat poznatky o možnostech rozvíjení vybraných lokomočních dovedností a specifikách jejich rozvíjení u dětí předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na vývoj hrubé motoriky dítěte předškolního věku a na obecné zásady rozvíjení vybraných oblastí hrubé motoriky v mateřské škole. V praktické části bakalářské práce je zpracován tělovýchovný projekt podporující rozvoj hrubé motoriky u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis of application character deals with the possibilities of gross motor skill development in kindergarden children. The aim of thesis was to summarize the knowledge about the possibilities of developing selected locomotor skills and the specifics of their development in preschool-age children. The theoretical part focuses on gross motor skill development of a preschool-age child and on the general principles of developing selected parts of gross motor skills in kindergarden. In the practical part of thesis has been processed the physical education project supporting the development of gross motor skills in preschool-age children,
Klíčová slova
motorický vývoj dítěte, pohybová aktivita, lokomoční dovednosti
Klíčová slova v angličtině
motor development of a child, locomotor skills, physical activity
Rozsah průvodní práce
82 s. (106 747)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce aplikačního charakteru se zabývá možnostmi rozvoje hrubé motoriky u dětí v mateřské škole.Cílem bylo sumarizovat poznatky o možnostech rozvíjení vybraných lokomočních dovedností a specifikách jejich rozvíjení u dětí předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na vývoj hrubé motoriky dítěte předškolního věku a na obecné zásady rozvíjení vybraných oblastí hrubé motoriky v mateřské škole. V praktické části bakalářské práce je zpracován tělovýchovný projekt podporující rozvoj hrubé motoriky u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis of application character deals with the possibilities of gross motor skill development in kindergarden children. The aim of thesis was to summarize the knowledge about the possibilities of developing selected locomotor skills and the specifics of their development in preschool-age children. The theoretical part focuses on gross motor skill development of a preschool-age child and on the general principles of developing selected parts of gross motor skills in kindergarden. In the practical part of thesis has been processed the physical education project supporting the development of gross motor skills in preschool-age children,
Klíčová slova
motorický vývoj dítěte, pohybová aktivita, lokomoční dovednosti
Klíčová slova v angličtině
motor development of a child, locomotor skills, physical activity
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zabývající se rozvojem hrubé motoriky u dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o vybraných oblastech hrubé motoriky a specifikách jejich rozvíjení u dětí předškolního věku.
Příprava tělovýchovného projektu zaměřeného na rozvíjení vybraných oblastí hrubé motoriky dětí v mateřských
školách.
Realizace a ověření tělovýchovného projektu ve vybrané mateřské škole.
Evaluace tělovýchovného projektu a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zabývající se rozvojem hrubé motoriky u dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o vybraných oblastech hrubé motoriky a specifikách jejich rozvíjení u dětí předškolního věku.
Příprava tělovýchovného projektu zaměřeného na rozvíjení vybraných oblastí hrubé motoriky dětí v mateřských
školách.
Realizace a ověření tělovýchovného projektu ve vybrané mateřské škole.
Evaluace tělovýchovného projektu a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, H. (2011). Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy] . Praha: Portál.
Dvořáková, H., Kukačková, M., Lietavcová, M., Nádvorníková, H., & Svobodová, E. (2015). Rozvíjíme dovednosti hrubé a jemné motoriky dětí: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe.
Koťátková, S. (2008). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada.
Ottomanská, V. (2019). Když se řekne rozcvička: pohybové aktivity pro předškolní děti. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Zachopoulou, E. (2010). Early steps physical education curriculum: theory and practice for children under 8. Champaign, IL: Human Kinetics.
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, H. (2011). Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy] . Praha: Portál.
Dvořáková, H., Kukačková, M., Lietavcová, M., Nádvorníková, H., & Svobodová, E. (2015). Rozvíjíme dovednosti hrubé a jemné motoriky dětí: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe.
Koťátková, S. (2008). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada.
Ottomanská, V. (2019). Když se řekne rozcvička: pohybové aktivity pro předškolní děti. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Zachopoulou, E. (2010). Early steps physical education curriculum: theory and practice for children under 8. Champaign, IL: Human Kinetics.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci, v rámci které realizovala výzkum. Vedoucí ocenil důkladný popis motorických postupů při nácviku pohybových dovedností. Teoretickou část však označil spíše za kompilát. Oponent oceňuje přehlednost práce, avšak chybí mu širší závěry či hlubší diskuze. Po přečtení posudků studentka odpovídala na otázky, které jsou v nich uvedené. Na otázky oponenta i vedoucího práce odpověděla adekvátně. Doc. Wiegerová vytýká záměnu témat aktivit s popisem činností. Dále zdůrazňuje nesprávné užití organizačních forem.