Bakalářská práce "Aplikace game-based learning v MATLAB" se orientuje na oblast game-based learning a výukových digitálních her. První teoretická část shrnuje základní pojmy a sleduje problémy se zavedením game-based learning do praxe. Práce se zaměřuje na game-based learning jako na moderní metodu vzdělávání, kterou využívá řada odborníků z praxe a potvrzuje výhody jejího použití při výuce. Další část je věnována konkrétním typům hráčů, následně uvádí vlastnosti v praxi použitých digitálních výukových her
a pokouší se zmapovat používání této metody vzdělávání při výuce v zahraničí a v České republice. Dále jsou prezentovány příklady využívání digitálních her ve výuce i v jiných odvětvích a následně jsou stručně představeny vybrané dříve vytvořené hry. Poslední část teoretické části práce pojednává o programu MATLAB. Praktická část se zabývá vlastním návrhem hry, určené primárně k výuce programu MATLAB, popisu vytvořené aplikace z pohledu uživatele a jejím ověřením testery a implementaci jejich doporučení v rámci vytvořené aplikace.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis "Application of game-based learning in MATLAB" is oriented on the area of game-based learning and educational digital games. First theoretical part summarize basic concepts and follow problems with the implementation of the game-based learning to the practice. The thesis focuses on game-based learning as the modern method of education, which is used by many experts from practice who confirms the benefits of its use in teaching. Next part is dedicated to concrete type of players, consequently presents properties of used digital educational games and try to mapping application of this method of education during teaching abroad and in the Czech republic. Furthermore, there are presented examples of use digital games in the education and in other sectors and consequently briefly introduce the selected created games that were created in the previous works by other users. Last part of the theoretical part deals about the MATLAB software. The practical part of the thesis deals with my own game proposal, which is primarily aimed to help with the teaching of MATLAB program. Moreover, the practical part of the thesis includes the description of the created application from the user's view and the game verification of testers and implementation of their recommendation into the created game.
Game based learning, digital game, computer game, education, MATLAB
Rozsah průvodní práce
79 s.(87 984 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Aplikace game-based learning v MATLAB" se orientuje na oblast game-based learning a výukových digitálních her. První teoretická část shrnuje základní pojmy a sleduje problémy se zavedením game-based learning do praxe. Práce se zaměřuje na game-based learning jako na moderní metodu vzdělávání, kterou využívá řada odborníků z praxe a potvrzuje výhody jejího použití při výuce. Další část je věnována konkrétním typům hráčů, následně uvádí vlastnosti v praxi použitých digitálních výukových her
a pokouší se zmapovat používání této metody vzdělávání při výuce v zahraničí a v České republice. Dále jsou prezentovány příklady využívání digitálních her ve výuce i v jiných odvětvích a následně jsou stručně představeny vybrané dříve vytvořené hry. Poslední část teoretické části práce pojednává o programu MATLAB. Praktická část se zabývá vlastním návrhem hry, určené primárně k výuce programu MATLAB, popisu vytvořené aplikace z pohledu uživatele a jejím ověřením testery a implementaci jejich doporučení v rámci vytvořené aplikace.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis "Application of game-based learning in MATLAB" is oriented on the area of game-based learning and educational digital games. First theoretical part summarize basic concepts and follow problems with the implementation of the game-based learning to the practice. The thesis focuses on game-based learning as the modern method of education, which is used by many experts from practice who confirms the benefits of its use in teaching. Next part is dedicated to concrete type of players, consequently presents properties of used digital educational games and try to mapping application of this method of education during teaching abroad and in the Czech republic. Furthermore, there are presented examples of use digital games in the education and in other sectors and consequently briefly introduce the selected created games that were created in the previous works by other users. Last part of the theoretical part deals about the MATLAB software. The practical part of the thesis deals with my own game proposal, which is primarily aimed to help with the teaching of MATLAB program. Moreover, the practical part of the thesis includes the description of the created application from the user's view and the game verification of testers and implementation of their recommendation into the created game.
Game based learning, digital game, computer game, education, MATLAB
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární průzkum z oblasti game-based learning a vlastností výukových digitálních her.
2. Navrhněte dle game-based learning aplikaci v MATLAB.
3. Realizujte aplikaci tak, aby měla část výukovou i hodnocení znalostí uživatele.
4. Vytvořte uživatelský manuál a popis jednotlivých částí kódu.
5. Otestujte vytvořenou aplikaci a proveďte vyhodnocení doporučení testerů.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární průzkum z oblasti game-based learning a vlastností výukových digitálních her.
2. Navrhněte dle game-based learning aplikaci v MATLAB.
3. Realizujte aplikaci tak, aby měla část výukovou i hodnocení znalostí uživatele.
4. Vytvořte uživatelský manuál a popis jednotlivých částí kódu.
5. Otestujte vytvořenou aplikaci a proveďte vyhodnocení doporučení testerů.
Seznam doporučené literatury
K. Perůtka: MATLAB - Základy pro studenty automatizace a inform. technologií, FT UTB Zlín 2005, ISBN 80-7318-355-2.
F. Dušek: Matlab a Simulink - úvod do používaní. Univerzita Pardubice 2000, 146 s., ISBN 80-7194-273-1.
P. Karban: Výpočty a simulace v programech MATLAB a Simulink, Computer Press 2006, ISBN 978-80-251-1448-3.
K. Zaplatílek, B. Doňar: MATLAB pro začátečníky, BEN-Technická literatura 2003, ISBN 80-7300-175-6.
K. Zaplatílek, B. Doňar: MATLAB tvorba uživatelských aplikací, BEN-Technická literatura 2004, ISBN 80-7300-133-0.
Seznam doporučené literatury
K. Perůtka: MATLAB - Základy pro studenty automatizace a inform. technologií, FT UTB Zlín 2005, ISBN 80-7318-355-2.
F. Dušek: Matlab a Simulink - úvod do používaní. Univerzita Pardubice 2000, 146 s., ISBN 80-7194-273-1.
P. Karban: Výpočty a simulace v programech MATLAB a Simulink, Computer Press 2006, ISBN 978-80-251-1448-3.
K. Zaplatílek, B. Doňar: MATLAB pro začátečníky, BEN-Technická literatura 2003, ISBN 80-7300-175-6.
K. Zaplatílek, B. Doňar: MATLAB tvorba uživatelských aplikací, BEN-Technická literatura 2004, ISBN 80-7300-133-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace jako celek byla zpracována na velmi dobré úrovni, student dokázal vystihnout klíčové body práce. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Doc. Matušů: Co je cílem pedagogického procesu v game-based learning?
2) Prof. Vašek: Jaký je celkový počet připravených otázek?
3) Doc. Vojtěšek: Proč jste nepřipravil praktickou ukázku?
4) Doc. Chramcov: Máte zkušenost s jinými programovacími prostředími? Porovnejte obtížnost tvorby programu.
Na kladené dotazy diplomant reagoval na velmi dobré úrovni.