- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Filmová hudba Trenta Reznora
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 minut, zvuková skladba.
Táto bakalárska práca pojednáva o skladateľovi Trentovi Reznorovi, ktorý dokázal tvorbou menej konvenčnej hudby a bez predošlej znalosti o procese filmovej tvorby, prejsť ku skladaniu hudby do hollywoodskych filmov. Práca analyzuje cestu Trenta Reznora, charakteristické znaky jeho produkcie a spôsob akým udalosti v jeho živote menili jeho hudobný štýl. Práca sa venuje syntetickému zvuku Reznora a jeho talente pre nákazlivé melódie a akým spôsobom transformuje jeho hudobné idey do filmového jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with composer Trent Reznor, who managed to compose film soundtracks with his experience in less conventional music and without any previous knowledge of film production process. Thesis analyses Trent Reznor's path, characteristic style of his production and the way how events in his life changed his sonic style. Work adresses synthetic sounds of Reznor and his talent for catchy melodies and ways how he transforms musical ideas into a film language.
Klíčová slova
Trent Reznor, Nine Inch Nails, hudobný skladateľ, filmová hudba, analýza, soundtrack, The Social Network, Gone Girl, Mid90s
Klíčová slova v angličtině
Trent Reznor, Nine Inch Nails, composer, film music, analysis, soundtrack, The Social Network, Gone Girl, Mid90s
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
SK
Anotace
Táto bakalárska práca pojednáva o skladateľovi Trentovi Reznorovi, ktorý dokázal tvorbou menej konvenčnej hudby a bez predošlej znalosti o procese filmovej tvorby, prejsť ku skladaniu hudby do hollywoodskych filmov. Práca analyzuje cestu Trenta Reznora, charakteristické znaky jeho produkcie a spôsob akým udalosti v jeho živote menili jeho hudobný štýl. Práca sa venuje syntetickému zvuku Reznora a jeho talente pre nákazlivé melódie a akým spôsobom transformuje jeho hudobné idey do filmového jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with composer Trent Reznor, who managed to compose film soundtracks with his experience in less conventional music and without any previous knowledge of film production process. Thesis analyses Trent Reznor's path, characteristic style of his production and the way how events in his life changed his sonic style. Work adresses synthetic sounds of Reznor and his talent for catchy melodies and ways how he transforms musical ideas into a film language.
Klíčová slova
Trent Reznor, Nine Inch Nails, hudobný skladateľ, filmová hudba, analýza, soundtrack, The Social Network, Gone Girl, Mid90s
Klíčová slova v angličtině
Trent Reznor, Nine Inch Nails, composer, film music, analysis, soundtrack, The Social Network, Gone Girl, Mid90s
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Zvuková skladba audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Zvuková skladba audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
HUXLEY, Martin. Nine Inch Nails: self destruct. New York: St. Martin's Griffin, 1997. ISBN 9780312156121.
KLUSÁK, Pavel. Co je nového v hudbě. Praha: Nová beseda, 2018. Co je nového. ISBN 9788090675179.
WIKSTROM, Patrik. The music industry: music in the cloud. 2nd edition. Cambridge, UK: Polity Press, 2013. Digital media and society series. ISBN 978-0-745-66417-0.
TEOCHARISOVÁ, Vanda. Sound design: zvuková syntéza a tvůrčí programování zvuků v praxi. Praha: Muzikus, c2009. ISBN 9788086253534.
ŠRÝTROVÁ, Vendula. Tvůrčí vývoj Trenta Reznora. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Seznam doporučené literatury
HUXLEY, Martin. Nine Inch Nails: self destruct. New York: St. Martin's Griffin, 1997. ISBN 9780312156121.
KLUSÁK, Pavel. Co je nového v hudbě. Praha: Nová beseda, 2018. Co je nového. ISBN 9788090675179.
WIKSTROM, Patrik. The music industry: music in the cloud. 2nd edition. Cambridge, UK: Polity Press, 2013. Digital media and society series. ISBN 978-0-745-66417-0.
TEOCHARISOVÁ, Vanda. Sound design: zvuková syntéza a tvůrčí programování zvuků v praxi. Praha: Muzikus, c2009. ISBN 9788086253534.
ŠRÝTROVÁ, Vendula. Tvůrčí vývoj Trenta Reznora. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof.Grečnár vítá v 11:30 studenta u obhajob a seznamuje ho s průběhem. Student od-prezentoval svoje závěry teoretické bakalářské práce před komisí a řádně odpověděl na všechny otázky vedoucího i oponenta práce. Předseda komise prof. Grečnár ukončuje obhajobu v 12:00.