- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1.Teoretická část:
Žánr sci-fi v Československé normalizační kinematografii
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 minut, střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1.Theoretical Part: The Sci-fi Genre in Czechoslovakia Normalization Filmography. 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 12 Mins., Editing
Název dle studenta
Žánr sci-fi v Československé normalizační kinematografii
Název dle studenta v angličtině
The Sci-fi Genre in Czechoslovakia Normalization Filmography
Bakalářská práce se zaměřuje na aplikování estetiky žánru science fiction na období československé normalizační filmové tvorby. Na základě komplikovanější hybridizace žánrů dané filmografie definuje práce pojem subkategorické členění, jehož teoretický princip rozděluje normalizační vědeckofantastické snímky do sedmi základních subkategorií a na konkrétních zastupujících snímcích analyzuje podíl naplnění žánru science fiction.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on applying the aesthetics of the science fiction genre to the period of Czechoslovak normalization film production. On the basis of more complicated hybridization of genres of the given filmography, the thesis, defines the concept of subca-tegorical division, whose theoretical principle divides normalizing science fiction movies into seven basic subcategories and analyzes the share of science fiction genre fulfillment in specific representative movies.
Bakalářská práce se zaměřuje na aplikování estetiky žánru science fiction na období československé normalizační filmové tvorby. Na základě komplikovanější hybridizace žánrů dané filmografie definuje práce pojem subkategorické členění, jehož teoretický princip rozděluje normalizační vědeckofantastické snímky do sedmi základních subkategorií a na konkrétních zastupujících snímcích analyzuje podíl naplnění žánru science fiction.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on applying the aesthetics of the science fiction genre to the period of Czechoslovak normalization film production. On the basis of more complicated hybridization of genres of the given filmography, the thesis, defines the concept of subca-tegorical division, whose theoretical principle divides normalizing science fiction movies into seven basic subcategories and analyzes the share of science fiction genre fulfillment in specific representative movies.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Střihová skladba audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Střihová skladba audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
ALTMAN, Rick. Film/genre. London: BFI Publishing, 1999. ISBN 0851707173.
KOPAL, Petr, ed. Film a dějiny: Normalizace. Praha: Casablanca, 2014. ISBN 978-80?87292-26-6.
PTÁČKOVÁ, Brigita, ed. Žánr ve filmu. Praha: Národní filmový archiv, 2004. Knihovna Iluminace. ISBN 80-7004-116-1.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
ALTMAN, Rick. Film/genre. London: BFI Publishing, 1999. ISBN 0851707173.
KOPAL, Petr, ed. Film a dějiny: Normalizace. Praha: Casablanca, 2014. ISBN 978-80?87292-26-6.
PTÁČKOVÁ, Brigita, ed. Žánr ve filmu. Praha: Národní filmový archiv, 2004. Knihovna Iluminace. ISBN 80-7004-116-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise SZZ doc. Nemeškal zahajuje obhajobu absolventských prací v 17:27 a vznáší dotaz, zda je student obeznámen s posudky a po odsouhlasení studentem navrhuje po představení teoretické práce přikročit ke shrnutí vyjádření z posudků.
Student má připravenu prezentaci s představuje svá základní východiska (metodu, metodiku, definování cílů). Posudek vedoucího chávlí záběr práce, ovšem přináší drobné výhrady a zdůvodňuje snížení návrhu hodnocení na velmi dobré.
Obhajoba pokračuje praktickou absolventskou prací. Student představuje ve stručnosti příběh absolventského filmu Breaktime a pouští trailer. Odpovědi na otázky z posudků si student pečlivě připravil a komisi je přesvědčivě předložil.
Vzhledem v vyčerpání časové dotace a po souhlasu celé komise i studenta je obhajoba doc. Nemeškalem ukončena v 17:50.