- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Porovnání dobových kameramanských postupů při různých realizacích filmu A Star Is Born
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 minut, kamera.
Hlavní téma v angličtině
Period cameraman approaches in four versions of the film musical A Star Is Born
Název dle studenta
Porovnání dobových kameramanských postupů při různých realizacích filmu A Star Is Born
Název dle studenta v angličtině
The Comparison of Contemporary Cameraman Approach to Different Realisations of "A Star Is Born" Movie
Bakalárska práca sa zaoberá analýzou rôznych kameramanských prístupov k štyrom verziám filmu A Star Is Born v kontexte doby ich vzniku. Práca sa zameriava nielen na vznik jednotlivých filmov a prácu kameramanov, ale na konkrétnych príkladoch rozoberá dramaturgiu obrazu a použitie jednotlivých kamerových výrazových prostriedkov.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of various cameraman approaches to four versions of the film A Star Is Born in the context of their time. The work focuses not only on the creation of individual films and the work of cameramen, but also on specific examples discusse the dramaturgy of the image and the use of individual camera means of expression.
Klíčová slova
Zrodila sa hviezda, muzikál, kamera, W. Howard Greene, Sam Leavitt, Robert L. Surtees, Matthew Libatique, kinematografia
Klíčová slova v angličtině
A Star Is Born, musical, camera, W. Howard Greene, Sam Leavitt, Robert L. Surtees, Matthew Libatique, cinematography
Rozsah průvodní práce
58 s. (59 279 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa zaoberá analýzou rôznych kameramanských prístupov k štyrom verziám filmu A Star Is Born v kontexte doby ich vzniku. Práca sa zameriava nielen na vznik jednotlivých filmov a prácu kameramanov, ale na konkrétnych príkladoch rozoberá dramaturgiu obrazu a použitie jednotlivých kamerových výrazových prostriedkov.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of various cameraman approaches to four versions of the film A Star Is Born in the context of their time. The work focuses not only on the creation of individual films and the work of cameramen, but also on specific examples discusse the dramaturgy of the image and the use of individual camera means of expression.
Klíčová slova
Zrodila sa hviezda, muzikál, kamera, W. Howard Greene, Sam Leavitt, Robert L. Surtees, Matthew Libatique, kinematografia
Klíčová slova v angličtině
A Star Is Born, musical, camera, W. Howard Greene, Sam Leavitt, Robert L. Surtees, Matthew Libatique, cinematography
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 9788073312077.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Altman, R. (1989). The American film musical /Rick Altman. Bloomington: Indiana University Press. ISBN 9780253205148
Barrios, R., & Feinstein, M. (2017). Must-see musicals: 50 show-stopping movies we cant forget. Philadelphia: Running Press. ISBN 978-0762463169
Basinger, J. (2019). The movie musical! New York: Alfred A. Knopf. ISBN 978-1101874066
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. V Praze: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 9788073312077.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Altman, R. (1989). The American film musical /Rick Altman. Bloomington: Indiana University Press. ISBN 9780253205148
Barrios, R., & Feinstein, M. (2017). Must-see musicals: 50 show-stopping movies we cant forget. Philadelphia: Running Press. ISBN 978-0762463169
Basinger, J. (2019). The movie musical! New York: Alfred A. Knopf. ISBN 978-1101874066
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ doc. Janíková zahajuje obhajobu absolventských prací studenta v 11:00.
Student nejprve představuje svou teoretickou absolventskou práci. Seznamuje komisi s metodami a metodikou práce na textu bakalářské práce.
Následuje čtení posudků vedoucího a oponenta práce a student reaguje předem solidně připravenými odpověďmi na otázky z posudků.
Obhajoba práce pokračuje představením praktického výstupu, student komisi představuje svůj absolventský film Breaktime a pouští trailer. Komise čte nahlas posudky vedoucího a oponenta bakalářského filmu. S posudky je student seznámen předem, na otázky z posudků má opět připraveny odpovědi. Výhrady student přijímá a diskutuje za použití solidně vystavěné argumentace a svou práci obhajuje.
Předsedkyně SZZ komise doc. Janíková v 11:40 obhajobu končí.